- 5/10/19
- 95,314
- 79
جواب قلمرو فکری صفحه 54 فارسی دهم, جواب صفحه 54 فارسی دهم فنی حرفه ای , جواب صفحه 54 فارسی دهم هنرستان , جواب صفحه 54 فارسی دهم تجربی , جواب صفحه 54 فارسی دهم حسابداری , جواب صفحه 54 فارسی دهم ریاضی , جواب صفحه 54 فارسی دهم انسانی ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 54 فارسی دهم همیار خاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی
قلمرو فکری (صفحهٔ 54 کتاب درسی)
1- به چه دلیل نویسنده معتقد است که: «مَثَل قرآن، مَثَل آب روان است.»؟
زیرا همچنان که آب حیاتبخش و پاککنندۀ نجاست است، قرآن نیز زندگی بخش دلها و پاک کنندۀ گناهان است.
2- کدام بخش از متن درس، به مفهوم آیۀ شریفۀ «و مَکَروا و مَکَراللّه واللّهُ خیرُ الماکرین.» (آل عمران، آیهٔ 54) اشاره دارد؟
بند پایانی درس آنجا که میگوید: (برادران یوسف، چون او را زیادت نعمت دیدند و یعقوب را بدو میل و عنایت دیدند، آهنگ کید و مکر و عداوت کردند تا مگر او را هلاک کنند و عالم از آثار وجود او پاک کنند. تدبیر برادران بر خلاف تقدیر رحمان آمد.
3- بیت زیر، با کدام عبارت درس، ارتباط معنایی دارد؟
4- دربارۀ ارتباط مفهومی دو عبارت زیر، توضیح دهید.
- «الصّبرُ مِفتاحُ الفَرَج».
- یعغوب، خودْ را به صبرْ آموزگار بود.
صبر راهگشای همۀ مشکلات است با صبر میتوان به اهداف خود رسید.
5- چرا نویسنده داستان حضرت یوسف را عجیبترین داستانها میداند؟
زیرا در این درس چندین امر متضاد چون غم و شادی، آسایش و بلا، جدایی و پیوستگی و... در کنار هم آمدهاند.
[ توجه : فارسی دهم برای کلیه رشته ها مشترک است ]
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 54 فارسی دهم همیار خاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی
جواب صفحه 54 فارسی دهم
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 54 فارسی دهم ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه--------------------------------
قلمرو فکری (صفحهٔ 54 کتاب درسی)
1- به چه دلیل نویسنده معتقد است که: «مَثَل قرآن، مَثَل آب روان است.»؟
زیرا همچنان که آب حیاتبخش و پاککنندۀ نجاست است، قرآن نیز زندگی بخش دلها و پاک کنندۀ گناهان است.
2- کدام بخش از متن درس، به مفهوم آیۀ شریفۀ «و مَکَروا و مَکَراللّه واللّهُ خیرُ الماکرین.» (آل عمران، آیهٔ 54) اشاره دارد؟
بند پایانی درس آنجا که میگوید: (برادران یوسف، چون او را زیادت نعمت دیدند و یعقوب را بدو میل و عنایت دیدند، آهنگ کید و مکر و عداوت کردند تا مگر او را هلاک کنند و عالم از آثار وجود او پاک کنند. تدبیر برادران بر خلاف تقدیر رحمان آمد.
3- بیت زیر، با کدام عبارت درس، ارتباط معنایی دارد؟
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست
ای برادر، سیرت زیبا بیار
سعدی
قصۀ حال یوسف را نیکو نه از حسن صورت او گفت بلکه از حسن سیرت او گفت؛ زیرا که نیکوخوتر، بهتر هزار بار از نیکورو، نبینی که یوسف را از روی نیکو بند آمد و از خوی نیکو امر و فرمان آمد و از خوی نیکوش تخت و گاه آمد.ای برادر، سیرت زیبا بیار
سعدی
4- دربارۀ ارتباط مفهومی دو عبارت زیر، توضیح دهید.
- «الصّبرُ مِفتاحُ الفَرَج».
- یعغوب، خودْ را به صبرْ آموزگار بود.
صبر راهگشای همۀ مشکلات است با صبر میتوان به اهداف خود رسید.
5- چرا نویسنده داستان حضرت یوسف را عجیبترین داستانها میداند؟
زیرا در این درس چندین امر متضاد چون غم و شادی، آسایش و بلا، جدایی و پیوستگی و... در کنار هم آمدهاند.
-----------------------------
::: با انتشار این صفحه در تلگرام و واتساپ و... به دوستان خود کمک کنید :::
-----------------------------
توجه
::: با انتشار این صفحه در تلگرام و واتساپ و... به دوستان خود کمک کنید :::
-----------------------------
توجه
میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی دهم را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-