جواب صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی | جواب نمونه صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
جواب صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی, تمرین صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی , جواب تمرین صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی, صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی, فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 49 , گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی,فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 49 با جواب , جواب نمونه صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی ,

جواب صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی.png

🌈برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...

🚀جواب درست صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی​

🤩سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 49 از فلسفه دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه :cool:

رمان نویس مشهور فرانسوی، آلبرکامو که برخی اندیشه‌های فلسفی نیز دارد، به این حقیقت توجه کرد که انسان در زندگی خود به دنبال نوعی «معنا»ست که مبنای آرمان‌ها و ارزش‌های او قرارگیرد امّا به علت اینکه نتوانست پشتوانه‌ای برای این معناداری زندگی بیابد، گفت که جهان یک سکوت غیرعقلانی و نامعقول دارد. این تناقض درونی به شدت کامو را رنج می‌داد و از همین‌رو، او تلاش می‌کرد در برابر آن بایستد، لذا می‌گفت انسان نباید تسلیم این پوچی و بی‌معنایی هستی شود. به همین سبب، در عین حال که علاقه‌مند به کرامت انسان و عدالت و آزادی بود و با نظام سرمایه‌داری غرب و نظام کمونیستی شوروی مبارزه می‌کرد، از تبیین فلسفی این رفتار بازمانده بود.
با توجه به توضیحات قبل، به سؤال‌های زیر پاسخ دهید.

1) مقصود آلبرکامو از عبارت «جهان یک سکوت غیرعقلانی دارد» چیست؟
منظورش این است که جهان به ما نشان نمی‌دهد که دارای هدف و غایت باشد و خالقی آگاه و مدبّر آن را اداره کند.(درعین حال خود آلبرکامو به دنبال اهداف و غایات عقلانی از جمله: آزادی، کرامت انسانی و.... است)

2) تناقض درونی آلبرکامو چه بود؟ راه حل این تناقض چیست؟
از یک طرف برای حقیقت و ذات انسان و جهان نمی‌توانست تبیین درستی ارائه دهد به دلیل اینکه نتوانست به وجود خدا پی‌ببرد‌، زندگی را بی‌معنا می‌دانست از طرف دیگر در فطرت خود به دنبال کرامت‌های انسانی بود و انسان را نیز در جستجوی نوعی "معنا"می‌دانست.
راه حل این تناقض پذیرش وجودی آگاه و با شعور به عنوان علةالعلل در جهان است‌. در این صورت می‌توان جهان را دارای هدف و غایت دانست و معنا داری زندگی قابل درک خواهد بود.(تبیین فلسفی)


3) چرا آلبرکامو در عمل، تسلیمِ نوع تلقیِ خود از جهان نمی‌شود و رفتاری متناقض با آن نشان می‌دهد؟
چون معناداری زندگی و وجود یک حقیقت غیرمادی در فطرت و نهاد او قرار داشت. چنین فردی مانند انسانی تشنه است و تشنگی را احساس می‌کند ولی چیزی برای رفع تشنگی پیدا نمی‌کند.

-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
✨نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
 
  • برچسب ها
    تمرین صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی تناقض درونی آلبرکامو چه بود راه حل این تناقض چیست جواب تمرین صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی جواب صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی جواب نمونه صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 49 فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 49 با جواب مقصود آلبرکامو از عبارت جهان یک سکوت غیرعقلانی دارد چیست چرا آلبرکامو در عمل، تسلیمِ نوع تلقیِ خود از جهان نمی‌شود و رفتاری متناقض با آن نشان می‌دهد گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,122
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا