- 5/10/19
- 95,313
- 79
جواب صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی, تمرین صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی , جواب تمرین صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی, صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی, فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 44 , گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی,فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 44 با جواب , جواب بررسی صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...
برتراند راسل، فیلسوف انگلیسی قرن بیستم، مدعی بود برهان علیت بر اثبات وجود خدا، برهانی سست است، «زیرا اگر هر چیزی باید علتی داشته باشد، پس خدا نیز نیازمند علت است. اگر چیزی بدون علت، وجود تواند داشت این چیز هم میتواند خدا باشد و هم جهان.»
بار دیگر جملات فوق را به دقت مطالعه کنید و ببینید:
به نخستین جمله نقل شده از راسل دقت کنید و آن را با مقدمات استدلال فارابی بر علیّت مقایسه کنید. اشکال راسل در کجاست؟
راسل برهان علیت را به این شکل بیان کرده است که"هر چیزی (موجودی) علّت میخواهد."درحالی که برهان علیت نمیخواهد بگوید هر موجودی نیازمند علّت است بلکه برهان علّیت و آنچه فارابی میگوید این است که:"هر معلولی نیازمند علّت است."بنابراین خداوند معلول و ممکن الوجود نیست که نیاز به علّت داشته باشد.
راسل وجود را برای علّةالعلل ذاتی نمیداند در حالی که فلاسفه مسلمان وجود را ذاتی عله العلل میدانند و معتقدند علهالعلل، واجب الوجود بالذات است و وجود برای آن ضروری است.
آیا بنابر نظر فارابی، هر چیزی باید علتّی داشته باشد؟
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...
جواب درست صفحه 44 فلسفه دوازدهم انسانی
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 44 از فلسفه دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونهبرتراند راسل، فیلسوف انگلیسی قرن بیستم، مدعی بود برهان علیت بر اثبات وجود خدا، برهانی سست است، «زیرا اگر هر چیزی باید علتی داشته باشد، پس خدا نیز نیازمند علت است. اگر چیزی بدون علت، وجود تواند داشت این چیز هم میتواند خدا باشد و هم جهان.»
بار دیگر جملات فوق را به دقت مطالعه کنید و ببینید:
به نخستین جمله نقل شده از راسل دقت کنید و آن را با مقدمات استدلال فارابی بر علیّت مقایسه کنید. اشکال راسل در کجاست؟
راسل برهان علیت را به این شکل بیان کرده است که"هر چیزی (موجودی) علّت میخواهد."درحالی که برهان علیت نمیخواهد بگوید هر موجودی نیازمند علّت است بلکه برهان علّیت و آنچه فارابی میگوید این است که:"هر معلولی نیازمند علّت است."بنابراین خداوند معلول و ممکن الوجود نیست که نیاز به علّت داشته باشد.
راسل وجود را برای علّةالعلل ذاتی نمیداند در حالی که فلاسفه مسلمان وجود را ذاتی عله العلل میدانند و معتقدند علهالعلل، واجب الوجود بالذات است و وجود برای آن ضروری است.
آیا بنابر نظر فارابی، هر چیزی باید علتّی داشته باشد؟
-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-