جواب صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی | جواب به کار ببندیم صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی, تمرین صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی , جواب تمرین صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی, صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی, فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 27 , گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی,فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 27 با جواب , جواب به کار ببندیم صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی ,

جواب صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی.png

🌈برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل عربی ، فارسی، ریاضی و...

🚀جواب درست صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی​

🤩سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 27 از فلسفه دوازدهم انسانی ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه :cool:

1- در ابتدای درس، حوادث و پدیده‌هایی ذکر شد که به نظر برخی، مصداق اتفاق هستند. به نظر شما هر یک از این نمونه‌ها با کدام معنا از معانی اتفاق تناسب دارند؟

2- آیا می‌توان بدون یک علت بالذات یا علةالعلل، که در ادیان الهی آن را «خدا» می‌نامند، «اتفاق» به معنای سوم را مردود دانست؟
اگر یک شعوری بر جهان حاکم نباشد که آن را به سوی غایتی پیش ببرد، نمی‌شود معتقد به غایتمندی بود. اینکه ارسطو برای ایجاد هر چیزی به مجموع 4 علّت (فاعلی، غایی، صوری و مادّی) معتقد بود‌، اینگونه می‌توان برداشت کرد که هر چهار علّت در کنار هم لازم است و علّت غایی بدون علّت فاعلی پذیرفتنی نیست.

3- پذیرش «اتفاق» به معنای دوم و سوم چه تأثیری در اندیشه و تفکر و سبک زندگی یک فرد دارد؟
1) پذیرش اتفاق به معنای دوّم (نفی سنخیت علّت و معلول): باید انتظار هر اتّفاقی را داشت، فرد اقدام به هیچ کاری نخواهد کرد، پذیرش و تبیین نظم در جهان آفرینش ممکن نخواهد بود، همه علوم اعتبار خود را از دست خواهند داد و نمی‌توان هیچ دانشمندی را دعوت به کشف علل پدیده‌ها کرد.
2) نتیجه پذیرش اتّفاق به معنای سوّم (نفی غایتمندی جهان): جهان غایتمند و دارای هدف نیست، افراد احساس پوچی و سرگردانی می‌کنند، کسی نمی‌تواند هدف و برنامه مشخصی برای خود برگزیند و مطابق با آن عمل کند، زندگی نیز بی‌معنا خواهد بود.


4- ضرب المثل زیر کدام معنای اتفاق را رد می‌کند؟ چرا؟
گندم از گندم بروید جو ز جو
هم اتفاق به معنای دوّم (نفی سنخیت) را ردّ می‌کند به این معنا که هر علتی‌، معلول خاص خودش را به دنبال دارد و هر معلولی نیز از علتی خاص صادر می‌شود (از دانه گندم، گندم می‌روید و از دانه جو، جو پدید می‌آید. همچنین اتّفاق به معنای سوّم (‌نفی غایتمندی) را هم ردّ می‌کند، با توجه به ضرب المثل اگر کسی گندم کاشت، این دانه گندم به سمت غایت و هدف خود حرکت می‌کند و تکامل پیدا می‌کند تا تبدیل به یک خوشه گندم شود و همچنین دانه جو.
از طرفی هم برای هر کدام هدف و غایت خاص خودش وجود دارد، غایت دانه گندم، گندم شدن است و غایت دانه جو، تبدیل به خوشه جو شدن.


5- شعر زیر انکار کدام معنای اتفاق است؟
از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم به حیوان بر زدم
مردم از حیوانی و آدم شدم
پس چه ترسم کی ز مردن کم شدم
حمله دیگر بمیرم از بشر
تا برآرم از ملائک پر و سر

انکار معنای سوم اتّفاق (نفی غایتمندی).

-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
✨نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر عربی پایه دوازدهم انسانی را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
 
  • برچسب ها
    تمرین صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی جواب به کار ببندیم صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی جواب تمرین صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی جواب صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 27 فلسفه دوازدهم انسانی صفحه 27 با جواب گام به گام فلسفه دوازدهم انسانی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا