- 5/10/19
- 95,314
- 79
جواب درس هجدهم 18 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, جواب صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, قلمرو فکری صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی , جواب قلمرو فکری صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی, فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 156 , گام به گام فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی,فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی صفحه 156 با جواب ,
برای دیدن جواب همه ی درس هات کافیه فقط در گوگل بنویسی : جواب صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی همیارخاص ، با نوشتن همیارخاص در انتهای جمله ت زودتر به جواب میرسی و میتونی همه ی درس هاتو همینطوری جستجو کنی، مثل نگارش ، عربی ، ریاضی و...
سلام دوست خوبم، شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 156 از فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی (مشترک) ، در سایت بزرگ همیار خاص هستید. اسم همیار خاص تو ذهنت بمونه 
۱- واژهٔ «صحیفه» را از نظر کارکرد معنایی بررسی کنید.
صحیفه در معناهای متفاوتی به کار رفته است از جملههای معناهای مهم آن عبارت است از: دفتر، رساله، کتاب، مصحف، نامه، ورق، روزنامه - کتاب کوچک
۲- متن درس را از نظر «حذف فعل» بررسی کنید و نوع حذفها را بنویسید.
۱- چه همیارخاصای برای گفتن مانده است یا چه چیز تازهای برای نوشتن [مانده است] ==> حذف فعل «مانده است» به قرینهٔ لفظی
۲- تو از آنِ منی و من از آن تو [هستم] ==> حذف فعل «هستم» به قرینهٔ لفظی
۱- دو نمونه آرایهٔ «تشخیص» در متن درس بیابید.
الف) عشق توجّهی به گرد و غبار پیری ندارد. ب) دست زمان
۲- در متن، نمونهای از استفهام انکاری مشخّص کنید.
آیا چیزی در مخیّلهٔ آدمی میگنجد، که قلم بتواند آن را بنگارد، اما جان صادق من آن را برای تو ترسیم نکرده باشد؟
۱- شکسپیر برای عشق جاودانی، چه ویژگیهایی را بر میشمارد؟
بیتوجّهی به ظاهر وصورت معشوق - بلند نظری عشق - پایداری در عشق - توجّه دائم به معشوق
۲- در سطرهای زیر بر چه نکتهای تأکید شده است؟
چه همیارخاصای برای گفتن مانده است یا چه چیز تازهای برای نوشتن که بتواند عشق مرا یا سجایای ارزشمند تو را بازگو کند؟
اینکه شاعر همهٔ گفتنیها را دربارهٔ معشوق و خود گفته است و هیچ نکتهای برای نوشتن و گفتن باقی نمانده است.
۳- مضمون بیت زیر از کدام بخش از سرودهٔ شکسپیر قابل دریافت است؟
یک قصّه بیش نیست غم عشق وین عجب
کز هر زبان که میشنوم نا مکرّر است
حافظ
با این بخش: «هر روز باید ذکری واحد را مکرّر بخوانم و آنچه را قدیمی است، قدیمی ندانم: که تو از آنِ منی، و من از آنِ تو»

جواب درست صفحه 156 فارسی دوازدهم ریاضی و تجربی

|| فارسی دوازدهم بین رشته های علوم تجربی و ریاضی ، مشترک است ||
قلمرو زبانی (صفحهٔ ۱۵۶ کتاب درسی)
۱- واژهٔ «صحیفه» را از نظر کارکرد معنایی بررسی کنید.
صحیفه در معناهای متفاوتی به کار رفته است از جملههای معناهای مهم آن عبارت است از: دفتر، رساله، کتاب، مصحف، نامه، ورق، روزنامه - کتاب کوچک
۲- متن درس را از نظر «حذف فعل» بررسی کنید و نوع حذفها را بنویسید.
۱- چه همیارخاصای برای گفتن مانده است یا چه چیز تازهای برای نوشتن [مانده است] ==> حذف فعل «مانده است» به قرینهٔ لفظی
۲- تو از آنِ منی و من از آن تو [هستم] ==> حذف فعل «هستم» به قرینهٔ لفظی
قلمرو ادبی (صفحهٔ ۱۵۶ کتاب درسی)
۱- دو نمونه آرایهٔ «تشخیص» در متن درس بیابید.
الف) عشق توجّهی به گرد و غبار پیری ندارد. ب) دست زمان
۲- در متن، نمونهای از استفهام انکاری مشخّص کنید.
آیا چیزی در مخیّلهٔ آدمی میگنجد، که قلم بتواند آن را بنگارد، اما جان صادق من آن را برای تو ترسیم نکرده باشد؟
قلمرو فکری (صفحهٔ ۱۵۶ کتاب درسی)
۱- شکسپیر برای عشق جاودانی، چه ویژگیهایی را بر میشمارد؟
بیتوجّهی به ظاهر وصورت معشوق - بلند نظری عشق - پایداری در عشق - توجّه دائم به معشوق
۲- در سطرهای زیر بر چه نکتهای تأکید شده است؟
چه همیارخاصای برای گفتن مانده است یا چه چیز تازهای برای نوشتن که بتواند عشق مرا یا سجایای ارزشمند تو را بازگو کند؟
اینکه شاعر همهٔ گفتنیها را دربارهٔ معشوق و خود گفته است و هیچ نکتهای برای نوشتن و گفتن باقی نمانده است.
۳- مضمون بیت زیر از کدام بخش از سرودهٔ شکسپیر قابل دریافت است؟
یک قصّه بیش نیست غم عشق وین عجب
کز هر زبان که میشنوم نا مکرّر است
حافظ
با این بخش: «هر روز باید ذکری واحد را مکرّر بخوانم و آنچه را قدیمی است، قدیمی ندانم: که تو از آنِ منی، و من از آنِ تو»
-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------

میتوانید پاسخ صفحات دیگر فارسی پایه دوازدهم مشترک تجربی و ریاضی را از اینجا ببینید
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-