جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب صفحه 138 علوم نهم, صفحه 138 علوم نهم,جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم, پاسخ صفحه 138 علوم نهم, صفحه 138 علوم نهم, جواب جمع آوری اطلاعات علوم نهم صفحه 138 , گام به گام علوم نهم , جواب صفحه 138 جمع آوری اطلاعات علوم نهم,جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم ,


جواب صفحه 138 علوم نهم


شما در حال مشاهده پاسخ صفحه 138 از علوم پایه نهم ، در سایت بزرگ همیارخاص هستید

الف) دربارهٔ نقش کرم‌های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود اطلاعاتی را جمع آوری و گزارش آن را در کلاس ارائه کنید.
نقش کرم خاکی در حاصلخیزی خاک:
1) اثرات بیولوژیک: با خوردن مواد آلی و لجن فاضلاب‌ها و زباله‌ها، تولید فضولاتی می‌کند که هوموس کرم گفته می‌شود و با خوردن باکتری‌های بی‌هوازی و مضر خاک، باکتری‌های اَزُته پرورش می ‌دهند.

2) اثر مکانیکی و فیزیکی:
1) حفره دار کردن خاک 2) انتقال ذرات ریز آلی و معدنی سطحی و عمق خاک به منطقه رشد گیاهان. 3) ایجاد پایداری بیشتر خاک 4) تجزیه مواد زائد و باقی مواد زائد و باقی مانده گیاهی. 5) ایجاد PH مناسب در خاک. 6) جذب آفت‌کش‌های موجود در خاک و مقاومت در برابر آنها.


ب) در طب سنتی از زالو استفاده می‌شد؛ در پزشکی نوین نیز به آن رو آورده‌اند. در مورد استفاده از زالو در پزشکی نیز اطلاعاتی را جمع آوری کنید.
از 2500 سال پیش از زالو برای درمان سردرد، تب، آبسه، زخم‌های عفونی، ورم‌ها، هموروئید و جدیداً برای درمان فشارخون استفاده گردیده است. از مادهٔ ضد انعقاد هیرودین بزاق زالو در کاهش فشارخون رگ‌ها و همچنین پس از عمل جراحی آنژیوپلاستی قلب و بیماری‌های کرونری و خطرات جراحی و حملات قلبی استفاده می‌گردد امروزه در رفع چروک‌های پوست - تحریک نورون‌ها از طریق ترشحات زالو، آلزایمر و پارکینسون را شروع به درمان کرده‌اند.


-----------------------------
میتوانید با عضویت در سایت، درمورد این درس و صفحه،
از پایین همین صفحه نکات و سوالات خود را مطرح کنید.
-----------------------------
نکته

میتوانید پاسخ صفحات دیگر علوم پایه نهم را از اینجا ببینید

-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-

یا مثلا در گوگل سرچ کنید : جواب صفحه 53 علوم نهم همیار خاص

میتوانید پایه یا درس را به فارسی، ریاضی، عربی و.. تغییر دهید
 
  • برچسب ها
    جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 138 علوم نهم جواب جمع آوری اطلاعات علوم نهم صفحه 138 جواب صفحه 138 جمع آوری اطلاعات علوم نهم جواب صفحه 138 علوم نهم در طب سنتی از زالو استفاده می‌شد؛ در پزشکی نوین نیز به آن رو آورده‌اند در مورد استفاده از زالو در پزشکی نیز اطلاعاتی را جمع آوری کنید دربارهٔ نقش کرم‌های خاکی در حاصلخیزی خاک و استفاده از آنها برای تولید کود اطلاعاتی را جمع آوری صفحه 138 علوم نهم پاسخ صفحه 138 علوم نهم گام به گام علوم نهم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا