جریمه سبقت غیر مجاز

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
جریمه سبقت غیر مجاز ، را در همیارخاص بخوانید

جریمه و نمره منفی سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه – کد تخلف ۲۰۰۳​


در مطلب قبلی، در مورد جریمه و نمره منفی تجاوز از سرعت مجاز صحبت شد، در این مطلب یکی دیگر از خلافی هایی که می‌تواند باعث به خطر افتادن جان خود و سایر رانندگان شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جریمه و نمره منفی سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه – کد تخلف ۲۰۰۳​


یکی دیگر از تخلف‌های حادثه ساز سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه می‌باشد این تخلف علاوه‌بر به خطر انداختن جان راننده و سرنشینان خودرو، می‌تواند باعث آسیب به سایر رانندگان نیز شود در ادامه مبلغ جریمه و نمره منفی این تخلف شرح داده خواهد شد.

مهم: این جریمه از نوع تخلف‌های تک ستاره می‌باشد، بدین معنا که با مرتکب شدن این تخلف به همراه سایر تخلف‌های ستاره‌دار (لیست تخلف های ستاره دار)، علاوه بر صدور قبض جریمه، خودروی شما به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

مبلغ جریمه سبقت غیر مجاز (تخلف ۲۰۰۳)​


مبلغ جریمه با توجه به مکانی که به آن مرتکب شده‌اید به سه بخش زیر تقسیم می‌شود:

در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی: ۲۰۰,۰۰۰ تومان

در سایر شهرها: ۱۸۰,۰۰۰ تومان

روستاها و راه‌های روستایی: ۱۰۰,۰۰۰ تومان

نمره منفی سبقت غیر مجاز (تخلف ۲۰۰۳)​


نمره منفی نیز مانند مبلغ جریمه با توجه به نوع وسیله نقلیه به دو بخش زیر تقسیم می‌شود:

وسایل نقلیه شخصی: ۵ نمره

وسایل نقلیه عمومی و سنگین: ۱۰ نمره

برای استعلام خلافی و همچنین پرداخت خلافی خودرو می‌توانید از وبسایت ایتور استفاده نمایید.

دانلود نرم افزار اندرویدی خرید شارژ و پرداخت قبض ایتور

جریمه سبقت غیر مجاز در سال ۹۹ چقدر است؟​


باسلام خدمت کاربران گرامی تست درایو؛
❓
آیا می دانید جریمه سبقت غیر مجاز چقدر است؟
❓
آیا قانون برای تخلف سبقت غیر مجاز نمره منفی در نظر گرفته است؟
❓
آیا می دانید کد تخلف سبقت غیر مجاز چند است؟

✅
تخلف سبقت غیر مجاز چیست؟ سبقت غیرمجاز یکی از اقدامات خطر آفرینی است که می‌تواند امنیت جانی و مالی راننده و سایر خودروهای درحال عبور را به خطر بیندازد. برای سبقت گرفتن باید به تابلوها، سرعت سایر خودروها و محل‌های مجاز دقت کرد. عدم توجه به قوانین سبقت، سبب بسیاری از تصادفات در جاده‌های ایران است.
✅
سبقت گرفتن در چه شرایطی ممنوع است؟ در برخی از مکان‌ها سبقت ممنوع است و سبقت گرفتن هم می‌تواند خطرناک باشد و هم سبب جریمه شدن راننده شود. در برخی از محل‌ها، سبقت ممنوع با تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی مشخص شده است. اگر خودرویی با سرعت بالا و نزدیک به خودرو دیگر از روبه ‌رو در حال حرکت باشد سبقت گرفتن ممنوع است. همچنین سبقت گرفتن از پنجاه متر مانده به پیچ و پنجاه متر بعد از آن، تقاطع مسیرها و تقاطع راه آهن ممنوع است و درصورتی راننده مجاز به سبقت گرفتن است که با تابلوهای راهنمایی و رانندگی مشخص شده باشد. راننده نمی‌تواند سر پیچ‌ها و سربالایی‌های تند سبقت بگیرد چراکه میدان دید آن پایین است. اگر به هر دلیلی روشنایی کم و عمق دید پایین باشد امکان سبقت گیری وجود ندارد. شما نمی‌توانید از کسی که در حال سبقت گرفتن است سبقت بگیرید. سبقت گرفتن اتوبوس‌ها و کامیون‌ها و یا خودروهای تجاری در معابر شهری ممنوع است. همچنین ۱۰۰ متر مانده به تونل و یا پل تا انتهای آن ممنوع است و اگر راننده‌ای در هرکدام از این موارد اقدام به سبقت گرفتن کند جریمه خواهد شد و یا تصادف رخ خواهد داد.

✅
میزان جریمه سبقت غیر مجاز در سال ۹۹چقدر است؟
⭐
نرخ جریمه سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه ۲۰۰ هزار تومان در کلان شهرها و ۱۸۰ هزار تومان در سایر شهرها می باشد، که کد تخلف آن ۲۰۰۳ است.
⭐
نرخ جریمه سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در راه‌هایی که در هر طرف رفت و برگشت فقط یک خط عبوری وجود دارد یا با استفاده از شانه راه در کلان شهرها ۷۰ هزار تومان و در سایر شهرها ۶۵ هزار تومان می باشد، که کد تخلف آن ۲۰۴۱ است.
⭐
نرخ جریمه سبقت اتوبوس و کامیون در داخل شهر ۴۰ هزار تومان در کلان شهرها و ۳۰ هزار تومان در سایر شهرها می باشد، که کد تخلف آن ۲۰۴۳ است.
⭐
نرخ جریمه عدم رعایت فاصله طولی و عرضی کافی قبل، حین و بعد از سبقت ۳۰ هزار تومان در کلان شهرها و ۲۰ هزار تومان در سایر شهرها می باشد، که کد تخلف آن ۲۰۶۶ است.
⭐
نرخ جریمه راه ندادن به وسیله نقلیه پشت سر برای سبقت ۳۰ هزار تومان در کلان شهرها و۳۰ هزار تومان در سایر شهرها می باشد، که کد تخلف آن ۲۰۶۷ است.

👮‍♂️
نمره منفی سبقت غیر مجاز در راههای دو طرفه برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۰ و برای وسایل نقلیه شخصی ۵ می باشد.

نظرات کاربران تست درایو درباره جریمه سبقت غیرمجاز

کاربری به نام میلاد می گوید:

سلام دوستان راننده فکر نکنید که برای سبقت غیرمجاز فقط جریمه می شوید من چند وقت پیش تو جاده ساوه سبقت غیرمجاز گرفتم یعنی مجبور شدم البته مقصرم بودم چون نباید سبقت می گرفتم که افسر من و گرفت و بهم ایست داد هم نمره منفی گرفتم و هم ماشین و بردن پارکینگ بعد از تسویه و گرفتن عدم خلافی ماشین از پارکینگ آزاد شد ولی با وجود گذشت چند ماه هنوز نمره منفیی که گرفتم پاک نشده خیلی مراقب باشید. به هیچ عنوان سبقت غیرمجاز نگیرید.

نویسنده​


مدیر تست درایو


این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


جریمه سبقت غیر مجاز​


عنوان : جریمه سبقت غیر مجاز


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا