تولید مثل عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
تولید مثل عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

تولید مثل عروس هلندی.png

آیا به فکر کسب درآمد از پرندگان خود افتاده‌اید؟ قبل از اینکه به آن فکر کنید اجازه دهید به شما بگویم که چرا فکر می‌کنم این یک فرصت عالی برای درآمد است که می‌تواند بازدهی خوبی به‌عنوان یک کار نیمه‌وقت یا تمام‌وقت داشته باشد. ازآنجاکه دوازده ماه از سال تولید مثل عروس هلندی را داریم، در شرایط مناسب تولید مثل می‌توانید درآمد ماهیانه داشته باشید. این امر به‌آسانی در راه‌اندازی تجارت پرندگان به شما کمک می‌کند.

دوره تخم‌گذاری

وقتی چرخه تولید مثل عروس هلندی را می‌فهمید می‌توانید یک چرخه تولید‌ مثل منظم ایجاد کنید. آن‌ها بین 4 تا 8 ماه به بلوغ جنسی می‌رسند و می‌توانند در 3 تا 10 سالگی تولید مثل کنند. این موضوع را می‌توانید اضافه کنید که تعداد متوسط تخم در هر دوره تخم‌گذاری بین 4 تا 6 تخم‌مرغ خواهد بود. یک جفت پرنده تولید‌کننده بین 4 تا 6 دوره تخم‌گذاری در سال خواهد داشت.

تجارت عروس هلندی

جوجه‌ها را می‌توان از سن 6 تا 12 هفتگی فروخت. هر زوج جفت‌شده بچه‌های خود را بزرگ می‌کند. شما برای راه‌اندازی تجارت پرندگان خود اساساً به جعبه‌های لانه‌سازی، منابع غذایی و کنترل‌هایی نیاز دارید. درآمد تولید مثل عروس هلندی می‌تواند قابل‌ملاحظه باشد زیرا پرندگانی که تولید می‌کنید درحالی‌که هنوز خیلی جوان هستند به فروش می‌رسند. آب‌وهوای خاصی موردنیاز نیست زیرا اتاق‌های پرورش در یک محیط کنترل‌شده دما در یک اتاق یا فضای داخلی دیگر وجود دارد.

طوطی برای بسیاری از مردم یک پرنده دوست‌داشتنی است. این پرنده چهارمین حیوان پرطرفدار در جهان پس از گربه، سگ و ماهی است. طوطی به دلیل توانایی برخی از گونه‌ها در تقلید از صدا و خندیدن مانند یک انسان باهوش‌ترین پرنده در جهان است. این پرنده گونه‌های زیادی دارد که تعداد آن‌ها ممکن است به 350 گونه برسد. معروف‌ترین گونه‌ طوطی‌ها، طوطی کاکادو است. عروس هلندی یکی از طوطی‌های کاکادویی است که بومی استرالیا است. عروس هلندی ازنظر محبوبیت در مقام دوم قرار دارد. عروس هلندی جهش‌های بسیار زیبایی دارد.

باهوش ترین پرنده در جهاننگهداری عروس هلندی

عروس هلندی نسبت به طوطی‌های دیگر ساکت و کم‌برخورد است افراد عادی و حتی نوجوانان نیز می‌توانند از این نوع طوطی‌ها مراقبت کنند. افراد مبتلابه آسم باید از گردوغبار آزادشده توسط طوطی دور باشند. اگر به دنبال طوطی‌ای بودید که بتوانید به او آموزش دهید و او صداها را تقلید کند، می‌توانید طوطی‌های دیگری مانند آفریقایی و خاکستری را انتخاب کنید زیرا از مهارت گفتاری بیشتری نسبت به عروس هلندی‌ها برخوردار هستند.


نکات خرید عروس هلندی

عروس هلندی در بیشتر فروشگاه‌های پرندگان خانگی موجود است؛ اما شما باید فروشگاهی با اعتبار خوب، تجربه گسترده و مراقبت‌های برجسته در زمینه پرورش پرندگان انتخاب کنید. پرندگان سالم دارای پرهای نرم و تمیز، بدنی چاق و گرد، مقعدی تمیز و چشمانی روشن هستند. عروس هلندی یک پرنده خانگی نسبتاً کوچک و محبوب هستند. انواع مختلفی از عروس هلندی وجود دارد که قیمت هر نژاد متفاوت است. تفاوت‌های بین نژادهای عروس هلندی‌ها به‌طورکلی فقط ازنظر رنگ است و دارای شخصیت‌های مشابه هستند.

خرید پرنده ای سالم پیش از خرید عروس هلندی، بهتر است در ابتدا نکات خرید عروس هلندی را مطالعه کنید.

قیمت عروس هلندی

سن بر قیمت عروس هلندی تأثیر می‌گذارد. عروس هلندی‌ها عموماً حدود 15 سال عمر می‌کنند. بااین‌حال، بهترین زمان برای خرید عروس هلندی، کودکی است. او باید به‌اندازه کافی قوی باشد تا بتوانید او را به یک محیط جدید بیاورید. این زمان، زمانی خواهد بود که عروس هلندی گران‌تر است و با پیرتر شدن آن‌ها ارزان‌تر می‌شوند. عروس هلندی‌های نر و ماده ازنظر قیمت تقریباً یکسان هستند.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

تعیین جنسیت عروس هلندی نسبتاََ آسان است. شما می‌توانید عروس هلندی‌های نر را تشخیص دهید. آن‌ها دارای سر زرد روشن‌تری در مقابل عروس هلندی‌های ماده هستند که صورت آن‌ها خاکستری‌تر است. اگر این امر ازنظر ظاهری کاملاً مشخص نیست، می‌توان از آزمایش جنسیت DNA استفاده کرد.

تأثیر مکان زندگی بر قیمت

قیمت عروس هلندی‌ها بسته به مکانی که در آن زندگی می‌کنید، تغییر می‌کند. در استرالیا که بومی این‌گونه است، قیمت آن‌ها ارزان‌تر است. ازآنجاکه عروس هلندی‌ها بسیار رایج هستند و به خطر نمی‌افتند، مقررات یا مجوزهای کمی برای تولید‌کنندگان و فروشندگان این پرندگان لازم است. این بدان معناست که قیمت آن از سایر طوطی‌های حیوان خانگی کمتر است.

مکان زندگی عروس هلندی هزینه‌های دیگر

هنگام خرید عروس هلندی لازم است یک دسته تجهیزات و لوازم نیز خریداری کنید. در طول عمر پرنده هزینه‌های نگهداری و تولید مثل عروس هلندی بیشتری می‌تواند اضافه شود. در ادامه با هزینه‌های نامشهود نگهداری عروس هلندی آشنا می‌شویم. این هزینه‌ها در درآمد پرورش عروس هلندی تأثیر می‌گذارند.

زمان، انرژی و هزینه‌های نامشهود

قفس‌ها و وسایل عروس هلندی فضایی از خانه شما را اشغال می‌کنند بنابراین نباید در آپارتمان‌های کوچک نگهداری شود. این پرندگان به توجه و معاشرت نیاز دارند بنابراین باید هرروز یک یا دو ساعت تعامل با آن‌ها داشته باشید. از بسته شدن پنجره‌ها و عدم امکان فرار از خانه اطمینان حاصل کنید. ممکن است بخواهید آن‌ها را از قفس خارج کنید.

تحمل رفتار عروس هلندی

عروس هلندی‌ها همچنین می‌توانند سروصدای نسبتاً قابل‌ملاحظه‌ای ایجاد کنند. مقاله علت جیغ زدن عروس هلندی را می‌توانید مطالعه کنید. خصوصاً اگر پرنده به‌درستی آموزش ندیده یا دارای مشکلات رفتاری باشد. برای آموزش صحیح عروس هلندی‌های خود باید زمان صرف کنید تا از این امر جلوگیری کنید.به یاد داشته باشید که یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها برای هر پرنده خانگی دادن وقت، توجه و صبر لازم برای زندگی شاد است.

سر و صدای زیاد عروس هلندی یافتن جفت مناسب

اطمینان حاصل کنید که عروس هلندی‌های شما به‌اندازه کافی بزرگ شده باشند. برای تولید مثل عروس هلندی‌، نر و ماده شما باید حداقل 18 ماه داشته باشد. ماده‌های جوان ممکن است مشکلاتی برای تخم‌گذاری داشته باشد؛ که برخی اوقات منجر به عفونت و حتی مرگ می‌شود. نرهای جوان‌تر نیز ممکن است به‌خوبی از نوزادان خود مراقبت نکنند.

سلامت عروس هلندی

پرندگان خود را ازنظر سلامتی بازرسی کنید. قبل از تصمیم‌گیری برای تولید مثل عروس هلندی بهتر است پرندگان خود را نزد دامپزشک پرندگان بیاورید تا قبل از تولید مثل از آن‌ها مطمئن شوید. این امر کمک می‌کند تا از هرگونه بیماری یا نقصی که پرندگان شما دارند آگاه شوید. همچنین وزن به‌خوبی نشان‌دهنده سلامت در عروس هلندی‌ها است.

اضافه‌وزن احتمال ناباروری در هر دو جنس و اتصال تخمک در زن را افزایش می‌دهد. اگر از اضافه‌وزن عروس هلندی مطمئن نیستید سعی کنید استخوان سینه پرنده خود را لمس کنید. اگر نمی‌توانید بنابراین پرنده شما اضافه‌وزن دارد.

کمبود وزن ممکن است نشان دهد که پرنده شما به بیماری مبتلا است یا اینکه یک پرنده به دیگران اجازه دسترسی به ظرف غذا را نمی‌دهد و از خوردن پرنده جلوگیری می‌کند. قبل از شروع تولید مثل عروس هلندی بدانید که چه چیزی باعث کمبود وزن پرنده شما می‌شود.

سلامت عروس هلندی والدین عروس هلندی

به خاطر داشته باشید که همه عروس هلندی‌ها پدر و مادر خوبی نمی‌شوند. اگر والدین سهل‌انگاری می‌کنند یا با نوزادان رفتار بدی دارند، ممکن است مجبور شوید بچه‌ها را بزرگ کنید. قبل از تصمیم به تولید مثل عروس هلندی اطمینان حاصل کنید که وقت و انرژی لازم را برای پرورش عروس هلندی‌های خود اختصاص خواهید داد.

آماده شدن برای تولید مثل عروس هلندی

روزانه 10 الی 12 ساعت نور مصنوعی یا طبیعی تأمین کنید. عروس هلندی‌ها در هر زمان از سال تولید مثل می‌کنند؛ اما برای تولید مثل آن‌ها به مقدار مناسب نور نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که عروس هلندی‌های شما به مدت 10 تا 12 ساعت در روز منبع نور طبیعی یا مصنوعی دارند.

تغذیه عروس هلندی

به‌خوبی به پرندگان خود غذا دهید. قبل از تولید مثل عروس هلندی از کیفیت غذای پرندگان خود اطمینان حاصل کنید. به آن‌ها یک رژیم غذایی متعادل و مناسب بدهید. پرندگان خود را مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید دسترسی هر دو عروس هلندی به غذا و آب ظروف برابر است. اگر یک پرنده به دیگری اجازه دسترسی به غذا را نمی‌دهد می‌توانید ظروف اضافی آب و غذا را به قفس اضافه کنید. همچنین لازم است که با غذاهای ممنوعه عروس هلندی آشنا باشید. غذاهای مناسب برای عروس هلندی شما عبارت‌اند از:

اهمیت به غذای عروس هلندیمخلوط دانه عروس هلندیغذاهای نرم مانند سبزیجات، ماکارونی، برنج پخته‌شده و نان گندم مرطوبدانه‌های جوانه زدنپودر استخوان برای تأمین کلسیممکمل‌های غذاییآب تازه و تمیز که چند بار در روز آن را تغییر دهید.قفس مناسب عروس هلندی

جفت عروس هلندی خود را درون یک قفس بزرگ قرار دهید. عروس هلندی‌های شما بعد از بیرون آمدن بچه‌هایشان به فضای کافی برای پرورش و حتی فضای بیشتری احتیاج دارند. می‌توانید جفت را چند هفته قبل از تهیه جعبه لانه در محوطه محفظه آن‌ها قرار دهید تا بتوانند یکدیگر را بشناسند و برای تولید مثل همگام شوند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از تولید مثل عروس هلندی خود به این نکات مهم توجه کنید.

مکان قفس

قفس را در یک قسمت ساکت و آرام از خانه خود قرار دهید تا به جفت، آرامش دهد. این آرامش برای تولید مثل عروس هلندی، پرورش دادن، جوجه ریزی و پرورش بچه‌های خود ضروری است.

ویژگی‌های قفس

پس‌ازاینکه جفت‌ها حداقل دو هفته در کنار هم بودند و آن‌ها از پس همدیگر برآمدند پس باید یک قفس مناسب برای آن‌ها تهیه کنید. هنگام انتخاب قفس برخی از مواردی که باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

تهیه قفس مناسبقفس‌ها انواع مختلفی دارند ازجمله قفس‌های فلزی، پلاستیکی و چوبی. چوب انتخاب خوبی است زیرا عروس هلندی‌ها ورودی آن را می‌جوند تا آن را مطابق با مشخصات خود تنظیم کنند.• اندازه: اندازه این قفس باید برای تولید مثل عروس هلندی کافی باشد.• درب دسترسی عقب: برخی از قفس‌های تودرتو دارای یک درب دسترسی عقب هستند تا بتوانید بدون ایجاد مزاحمت برای مادر، جوجه‌ها را بررسی کنید.تولید مثل عروس هلندی

هنگامی‌که نر شروع به برنامه‌ریزی می‌کند، عروس هلندی شما در حال آماده شدن برای جفت شدن است. نر دهانه جعبه لانه را می‌شکند تا آن را به‌اندازه‌ای که ترجیح می‌دهد بزرگ کند. وی همچنین وسایل تختخواب را به شکلی که دوست داشته باشد ترتیب خواهد داد. وقتی قفس را به شکلی که می‌خواهد درست کرد، آنگاه اجازه ورود ماده را می‌دهد.

کلام آخر

درصورتی‌که علاقه‌مند به تجارت پرندگان هستید، می‌توانید باوجود مناسب بودن شرایط از درآمد تولید مثل عروس هلندی استفاده کنید. بهتر است پس از خرید عروس هلندی خود به سرعت به فکر تکثیر آن نباشید. مدت زمانی را برای آشنایی او با محیط جدید در نظر بگیرید. این پرنده خود هر موقع صلاح بداند شروع به تولید مثل می‌کند.

منبع:

extraincomeover55.com
 
  • برچسب ها
    تخمگذاری عروس هلندی بدون جفت تغذیه عروس هلندی در زمان تخمگذاری جوجه عروس هلندی چند روزه در میاد سن بلوغ عروس هلندی عروس هلندی حامله علائم تخمک گذاری عروس هلندی علائم جفت شدن عروس هلندی علت نخوابیدن عروس هلندی روی تخمها
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا