توزیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم اصلاح شود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
توزیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم اصلاح شود را در همیار خاص بخوانید


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده ساوه و زرندیه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه از شهرستانی به استانی تغییر کرد و توزیع آن بر اساس شاخص جمعیتی شد که در نتیجه، برخی شهر‌ها متضرر شدند و برخی نفع بردند. ما مخالف منتفع شدن شهر‌های دیگر نیستیم، به عنوان نمونه در شهرستان ساوه سال ۹۵ مالیات بر ارزش افزوده شهرستانی بود و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان واریزی به شهرداری ساوه داشتیم، اما متاسفانه دو سال بعد با تغییر قانون این عدد به ۳۵ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: حواشی حوزه مسکن و…عوارض صنعتی بودن شهر ماست. برخی شهر‌های دیگر هم مانند ساوه متضرر شدند. خواهش می‌کنم مجلس انقلابی و عدالت محور در این زمینه در برنامه هفتم بازنگری اساسی کند و سهمی را برای شهرهای پایه به صورت جداگانه قرار دهد.

حجت‌الاسلام سبزی اظهار کرد: انقلاب ما بر اساس عدالت بود و حکومت اسلامی همان حکومت عدالت است، اما متاسفانه برخی از شهر‌های کوچک صنعتی متضرر شدند.

علی نیکزاد نایب رئیس دوم پارلمان به عنوان رئیس صحن بیان کرد: فلسفه استقرار نظام اسلامی عدالت اجتماعی است و در سفر‌هایی که داشتیم، شهرداری‌ها به این موضوع اعتراض دارند، اما در برنامه هفتم باید مد نظر باشد.

همیار خاص/



اخبار مرتبط سخنگوی کمیسیون تلفیق در رابطه با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه را به سمت محرومان سوق داده است نگاهداری در جمع خبرنگاران: اصلاح نظام مالیاتی یکی از محور‌های مهم اصلاح ساختار بودجه است زارع در نشست خبری: تسهیلات سربازان متاهل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد زارع در نشست خبری مطرح کرد؛ افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده/ دولت موظف به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شد خانی مطرح کرد؛ کاهش شدید بودجه ۲۰ استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

منبع خبر yjc است , اگر این خبر نیاز به تغییر و یا حذف دارد میتوانید کد ۷۶۵۷۳۵۶ را به شماره 50002015811781 پیامک کنید
منبع : yjc
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا