توتالیتر چیست ⭐️ جواب 100 درصد درست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
توتالیتر چیست | پرسش و پاسخ سایت همیار خاص

توتالیتر چیست.jpg

در سرویس پرسش و پاسخ سایت همیار خاص هستید
ما سعی میکنیم جواب صحیح پرسش های شما را پیدا کنیم ، اگر سوالی دارید ابتدا در سایت عضو شوید سپس به بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید و سوال خود را از همیار خاص بپرسید .

>> سوال :

توتالیتر چیست


>> جواب :

توتالیتاریسم یا تمامیت‌خواهی، (به فرانسوی: Totalitarisme) صفت رژیم‌هایی است که با استفاده از قدرت و با اصل ایجاد وحشت در جامعه، در کلیه امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی به شکلی انحصاری و با ایجاد فضای خفقان، دخالت می‌کنند.
این رژیم‌ها توتالیتر نامیده می‌شوند. رژیم‌های توتالیتر با اهرم قانونی که خود وضع می‌کنند، در کلیه عرصه‌های زندگی مردم و حریم خصوصی افراد دخالت نموده و آن را تحت سلطه خود قرار می‌دهند. به گفته هانا آرنت پژوهشگر توتالیتاریسم، توتالیتاریسم صورت جدیدی از رژیم‌های سیاسی است که ایجاد وحشت (ترور) اصل راهنمای آن است.

از ویژگی‌های عمده توتالیتاریسم، تبلیغات وسیع و سنگین دروغین، دستگاه پلیسی و اطلاعاتی پیچیده، بحران‌سازی، دشمن‌تراشی، کیش شخصیت و قداست بخشیدن به رهبر و ارزش های حکومت، ترویج دیدگاه ماکیاولی (حفظ قدرت به هر قیمت)، حذف اندیشه‌های متفاوت و ایدئولوژی‌های مخالف خود، ترویج فرهنگ حذفی و خودپرستانه، ایجاد فضای رعب و وحشت، زندان، شکنجه، سانسور شدید خبری، انتخابات غیرآزاد و نمایشی، ایجاد طیفی از افراد وفادار از قشر لمپن و افراد بی‌طبقه جامعه از طریق امکانات مادی، انحصار رسانه‌های عمومی و مجازی، استفاده حداکثری از آن برای بی‌حیثیت نمودن مخالفان از طریق ساخت فیلم‌های تبلیغاتی است.

------
منبع این پرسش و پاسخ همیار خاص است.
 
  • برچسب ها
    تعریف توتالیتر چیست معنی توتالیتر چیست معنی کلمه توتالیتر چیست نظام توتالیتر چیست واژه توتالیتر چیست پساتوتالیتر چیست
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا