- 5/10/19
- 95,283
- 79
.
تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها ، را از سایت همیار خاص ببینید
سوال :
تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها
جواب :
فعالیت شماره ۷ عنوان فعالیت:مارگیر و اژدها!
مضمون:طمع، آرزوها
صلاحیتها: تحلیل، قیاس، قضاوت و ارزشیابی
زمان: ۴۵دقیقه
در این فعالیت دانشآموزان با شنیدن داستان مارگیر و اژدها، و گفت و گو در بارهی تغییر شرایط در داستان و عملکرد مارگیربه تحلیل وقایعی که برای مارگیر اتفاق افتاده است می پردازند. آنهاا علت وقوع یک پدیده را با دیگران در میان میگذارند. همچنین با بررسی تفاوتها، شباهتها، رابطهها بین شخصیت مارگیر و اشخاصی که پیرامون ما وجود دارندنسبت به تحلیل وقایع مشابه اقدام میکنند.
انتظارات عملکردي خاص:
· کار بر روي اطلاعات و اندوختهها براي تبديل مجهول به معلوم
· پيشبيني نتايج و پيامدها و بروز رفتار خردمندانه
· شناسايي تفاوتها، شباهتها و رابطهها
· استفاده از زبان صحيح و دقيق براي توضيح ايدهها و تصميمهاي خود
· استنباط و نتيجهگيري از يافتهها
· همفكري با ديگران در حل مسائل و مشكلات
انتظارات عملکردي مشترک
· بررسي پديدهها و روابط بين آنها
· بروز عمل اخلاقي در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· شناسايي راههاي چگونگي يادگيري خود
· جانبداري از ارزشهاي ديني
مواد و وسايل آموزشي:داستان مارگیر و اژدها، از کتاب قصههای شیرین مثنوی مولوی، جلد اول، نویسنده جعفر ابراهیمی (شاهد)، نشر پیدایش.
فرايند اجرای فعالیت:
شعر ابتدای داستان را روی تابلوی کلاس بنویسد.
بشنوید ای دوستان این داستان
خود حقیقت نقد حال ماست آن
داستان مارگیر و اژدها را از روی کتاب برای دانشآموزان بخوانید، اما از خواندن آخرین سطرها که نتیجهگیری از داستان است خودداری کنید. سپس سؤالات زیر را در کلاس مطرح کنید.
· مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد؟
· آیا مرد مارگیر درست فکر میکرد؟ اشتباهات مارگیر چه بود؟
· اشتباهات مارگیر چه پیامدهایی داشت؟
· شخصیت مارگیر شما را به یاد چه دسته آدمهایی میاندازد؟ ویژگی آنها را توصیف کنید.
· آیا شما نیز گاهی (حتی در موارد جزئی) مانند مارگیر فکر یا عمل کردهاید؟ اگر بلی پیامد آن برای شما و اطرافیانتان چه بوده است؟
توصیههای اجرایی:
- تلاش کنید زمان را طوری تقسیم کنید که امکان بحث راجع به همهی سؤالات وجود داشته باشد. دانشآموزان معمولاً به صورت کلیشهای بسیاری از پیامها را تکرار میکنند. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای داستان پیام آن را بگویند. با سؤالات بیشتر مطمئن شوید که آنها ابعاد مختلف را درک و پیام آن را درونی کردهاند.
منبع : همیارخاص
.
تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها ، را از سایت همیار خاص ببینید
سوال :
تفکر و پژوهش ششم ابتدایی با جواب درس مارگیر و اژدها
جواب :
فعالیت شماره ۷ عنوان فعالیت:مارگیر و اژدها!
مضمون:طمع، آرزوها
صلاحیتها: تحلیل، قیاس، قضاوت و ارزشیابی
زمان: ۴۵دقیقه
در این فعالیت دانشآموزان با شنیدن داستان مارگیر و اژدها، و گفت و گو در بارهی تغییر شرایط در داستان و عملکرد مارگیربه تحلیل وقایعی که برای مارگیر اتفاق افتاده است می پردازند. آنهاا علت وقوع یک پدیده را با دیگران در میان میگذارند. همچنین با بررسی تفاوتها، شباهتها، رابطهها بین شخصیت مارگیر و اشخاصی که پیرامون ما وجود دارندنسبت به تحلیل وقایع مشابه اقدام میکنند.
انتظارات عملکردي خاص:
· کار بر روي اطلاعات و اندوختهها براي تبديل مجهول به معلوم
· پيشبيني نتايج و پيامدها و بروز رفتار خردمندانه
· شناسايي تفاوتها، شباهتها و رابطهها
· استفاده از زبان صحيح و دقيق براي توضيح ايدهها و تصميمهاي خود
· استنباط و نتيجهگيري از يافتهها
· همفكري با ديگران در حل مسائل و مشكلات
انتظارات عملکردي مشترک
· بررسي پديدهها و روابط بين آنها
· بروز عمل اخلاقي در مراودات روزانه خود
· استخراج معنا و مفهوم از تجارب خود
· شناسايي راههاي چگونگي يادگيري خود
· جانبداري از ارزشهاي ديني
مواد و وسايل آموزشي:داستان مارگیر و اژدها، از کتاب قصههای شیرین مثنوی مولوی، جلد اول، نویسنده جعفر ابراهیمی (شاهد)، نشر پیدایش.
فرايند اجرای فعالیت:
شعر ابتدای داستان را روی تابلوی کلاس بنویسد.
بشنوید ای دوستان این داستان
خود حقیقت نقد حال ماست آن
داستان مارگیر و اژدها را از روی کتاب برای دانشآموزان بخوانید، اما از خواندن آخرین سطرها که نتیجهگیری از داستان است خودداری کنید. سپس سؤالات زیر را در کلاس مطرح کنید.
· مارگیر با خود چه اندیشید که اژدها را به شهر آورد؟
· آیا مرد مارگیر درست فکر میکرد؟ اشتباهات مارگیر چه بود؟
· اشتباهات مارگیر چه پیامدهایی داشت؟
· شخصیت مارگیر شما را به یاد چه دسته آدمهایی میاندازد؟ ویژگی آنها را توصیف کنید.
· آیا شما نیز گاهی (حتی در موارد جزئی) مانند مارگیر فکر یا عمل کردهاید؟ اگر بلی پیامد آن برای شما و اطرافیانتان چه بوده است؟
توصیههای اجرایی:
- تلاش کنید زمان را طوری تقسیم کنید که امکان بحث راجع به همهی سؤالات وجود داشته باشد. دانشآموزان معمولاً به صورت کلیشهای بسیاری از پیامها را تکرار میکنند. به عنوان مثال ممکن است در ابتدای داستان پیام آن را بگویند. با سؤالات بیشتر مطمئن شوید که آنها ابعاد مختلف را درک و پیام آن را درونی کردهاند.
منبع : همیارخاص
.