تغذیه عروس هلندی جوجه دار

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
تغذیه عروس هلندی جوجه دار را در همیار خاص ببینید

تغذیه عروس هلندی جوجه دار.png

دانش ما در مورد تغذیه پرندگان به‌طور مداوم در حال پیشرفت است. این امر مهم به دلیل افزایش آگاهی از اهمیت تغذیه و هم به دلیل افزایش تحقیقات در مورد نیازهای مختلف پرندگان است. مانند همه حیوانات دیگر پرندگان به تعادل مناسب کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب نیاز دارند. گونه‌های مختلف پرندگان اغلب به غذاهای مختلف احتیاج دارند.این موضوع در مورد تغذیه عروس هلندی جوجه دار نیز صدق می‌کند. شما باید در مورد رژیم عروس هلندی خود با دامپزشک مشورت کنید. تلاش برای بهبود رژیم غذایی پرندگان مهم است. تغذیه عروس هلندی فقط برای حفظ زندگی کافی نیست. در عوض هدف شما باید کمک به رشد و شکوفایی آن باشد. سلامت پرنده شما به میزان تغذیه آن بستگی دارد.

هدف پرداختن به تغذیه

تغذیه عروس هلندی جوجه دار و همچنین نگهداری ازعروس هلندی، یکی از مهم‌ترین اصولی است که هر دارنده عروس باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشد. به همین علت در این مقاله شما را در این مورد آگاه‌تر خواهیم کرد.

نقش والدین

عروس هلندی‌های کودک نه‌تنها به مادر خود بلکه به پدرشان تا سن حدود 12 هفتگی نیز تکیه می‌کنند. وقتی یک جفت عروس هلندی جوجه تولید می‌کنند که این کار معمولاً دو بار در سال انجام می‌شود، هر دو والدین نقش فعالی دارند. نرها و ماده‌ها به‌طور یکسان روی تخم‌ها می‌نشینند و جوجه‌ها را تمیز و تغذیه می‌کنند. پدر و مادر مسئولیت گرم نگه‌داشتن جوجه‌ها را به اشتراک می‌گذارند. هنگام نگهداری تخم‌ها معمولاً ماده در شب و نر در روز انجام‌وظیفه می‌کند.

تغذیه بعد از تولد جوجه‌ها

بعد از تولد جوجه‌ها، توجه به تغذیه جوجه‌ها و والدین آن‌ها امری حیاتی است. گفته‌شده است که غذای اصلی در این دوره تنها شامل ارزن می‌شود که نوع آن فرقی ندارد. تخم آفتابگردان در این دوره هرروز به مدت یک ماه استفاده شود. علاوه بر این تخم‌مرغ آب‌پز را نصف کنید و نصف آن را در نیمه‌روز و نصف دیگر را در نیمه دیگر روز به آن‌ها بدهید. از گندم خیس نرم شده اما جوانه نزده می‌توانید در طول روز و به میزان دلخواه استفاده کنید. در هفته دوم می‌توانید در رژیم پرندگان خود میوه‌هایی مانند هویج رنده شده و سیب و خیار به مقدار کم قرار دهید.

توجه داشته باشید که بدون اجازه دامپزشک از مکمل غذایی و مولتی‌ویتامین استفاده نکنید. همچنین از هفته دوم می‌توانید به پرندگان خود پودر استخوان مرغ بدهید. اگر پس از یک‌بار استفاده، پرنده از استخوان مرغ استقبال کرد این رژیم را ادامه دهید در غیر این صورت استفاده نکنید. علاوه بر این غذاهای دیگری نیز به اختیار خودتان توصیه‌شده است که در ادامه صحبت خواهیم کرد.

غذاهای پیشنهادی

لوبیا و نخود را می‌توانید چند ساعت در آب گذاشته سپس آب‌پز کنید وقتی‌که کاملاً نرم شدند آن‌ها را برای جفت‌های خود بگذارید. این غذا را می‌توانید هفته‌ای دو بار استفاده کنید. هفته‌ای سه مرتبه مجاز هستید که به جفت‌های خود برنج آبکشی بدون روغن و نمک بدهید. بعد از گذشت یک ماه تا 40 روز برنامه غذایی را کم‌کم به روال عادی قبل برگردانید.

نگهداری از جفت‌ها

کمترین مزاحمت را برای جفت‌هایی که روی تخم هستند و جوجه‌ها ایجاد کنید. از سرک کشیدن به لانه آن‌ها پرهیز کنید. این کار استرس را به جفت‌ها و جوجه‌ها منتقل می‌کند. اگر قصد دارید خودتان به جوجه‌ها غذا دهید، جوجه را از 25 الی 30 روزگی کم‌کم از والدین جدا کنید. اجازه دهید تا این زمان توسط والدین تغذیه شوند.

لانه پرنده

لانه و قفس پرنده باید همیشه تمیز نگه‌داشته شود. دومرتبه در روز آب پرنده را عوض کنید. اضافه‌های غذا را از داخل قفس جمع کنید که فاسد نشوند. دمای لانه و قفس پرنده را ثابت نگه‌دارید. توصیه‌شده است دمای محیط بین 26 تا 28 درجه و رطوبت بین 40 تا 50 باشد. رژیم غذایی جفت‌ها در این دوره باید طبع سرد داشته باشد. در هر هفته یک‌بار فضا را برای حمام جفت‌ها فراهم کنید.

تمیز نگهداشتن قفس پرنده نحوه تغذیه

غذای نرم اصلی‌ترین غذایی است که عروس هلندی‌ها زمانی که از تخم بیرون می‌آیند به آن احتیاج دارند. غذا دادن به جوجه‌ها یا باید توسط مادر انجام گیرد یا اینکه خودتان دست‌به‌کار شوید و به آن‌ها غذا بدهید. ما در ادامه به شما در باب آموزش عروس هلندی صحبت می کنیم تا اگر مجبور شدید به جوجه‌ها غذا بدهید بدانید که چه باید بکنید.

آموزش غذا دادن به جوجه‌ها

اگر جوجه‌ها توسط مادر تغذیه می‌شوند شما کافی است که هرروز غذایی که در بالا گفته‌شده است در اختیار والدین قرار دهید. اما اگر مجبور شدید خودتان این کار را انجام دهید باید از سرنگ کمک بگیرید. ابتدا یک تخم‌مرغ را آب‌پز کنید. زرده تخم‌مرغ را با مقداری آب جوش مخلوط کنید. این مخلوط نباید زیاد رقیق یا سفت باشد. حال می‌توانید این غذا را به‌آرامی با سرنگ از گوشه منقار جوجه‌ها به آن‌ها بدهید. از سفیده تخم‌مرغ نیز به همین صورت می‌توانید استفاده کنید؛ اما مطمئن باشید که سفیده به‌خوبی نرم شده باشد. از این غذا تا 40 روزگی می‌توانید استفاده کنید زیرا جوجه‌ها برای ادامه حیات خود به انرژی احتیاج دارند.

اطمینان از تغذیه مناسب

به‌خوبی به پرندگان خود غذا دهید. قبل از تولیدمثل اطمینان از اینکه غذای پرندگان خوب است، اهمیت دارد. به آن‌ها یک رژیم غذایی متعادل و مناسب برای عروس هلندی‌ها بدهید. پرندگان خود را مرتباً بررسی کنید تا مطمئن شوید دسترسی هر دو عروس هلندی به ظروف آب و غذا برابر است. می‌توانید ظروف اضافی آب و غذا را به قفس اضافه کنید.
در هر دوره تغذیه عروس هلندی‌ها می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عروس هلندی‌ها به‌طور طبیعی چه می‌خورند؟

عروس هلندی‌ها انواع دانه‌ها، میوه‌ها، انواع توت‌ها و گیاهان را می‌خورند. روزانه سه وعده لازم است به عروس هلندی خود غذا بدهید. عمده غذای موردعلاقه این پرنده دانه است. ازجمله این دانه‌ها می‌توان به تخم ارزن در کنار تخم کتان، شاهدانه و تخم آفتابگردان اشاره کرد. عروس هلندی برای رشد لازم فقط به دانه‌ها نیاز ندارد بلکه غذای عروس هلندی باید ترکیبی از سبزیجات، مواد پروتئین دار، تخم‌ها و آجیل باشد.

غذای عروس هلندی در دوماهگی

استفاده از زرده تخم‌مرغ، بیسکوئیت مادر و کمی آرد نخود رژیم غذایی متناسبی تا دوماهگی است. هرگز لبنیات را در رژیم غذایی عروس هلندی قرار ندهید زیرا این پرنده توانایی هضم لاکتوز را ندارد. این پرنده تا 6 هفته اول زندگی خود به‌سختی غذا می‌خورد. در آخر می‌توانیم به شما بگوییم بهتر است از اواخر ماه اول دانه را روی غذای نرم شده بریزید تا به‌تدریج پرنده شما به دانه خوردن نیز عادت کند.

غذای عروس هلندی در زمان جوجه‌کشی

در زمان جوجه‌کشی عروس هلندی، تغذیه گرم را شروع کنید. زمان جوجه‌کشی معمولاً از 14 ماهگی به بعد است. دانه‌هایی که در این دوره می‌توانید استفاده کنید ارزن، کتان و تخم کاسنی است. در این دوره پرنده شما به سبزیجات نیز نیاز دارد. ازجمله جعفری، بروکلی، شوید و کاهو. از میوه‌ها نیز می‌توان به هلو و سیب اشاره کرد که برای پرنده مفید است.

تغذیه عروس هلندی جوجه دار

مسئولیت شما در دوران جوجه داری بسیار بیشتر خواهد بود. غذای اصلی او همان‌طور که گفته شد باید 70 درصد ارزن داشته باشد. روزانه یک تخم‌مرغ به عروس هلندی جوجه دار خود بدهید. هرروز به او تخم آفتابگردان بدهید. از هفته دوم می‌توانید دادن میوه‌های رنده شده مثل هویج و هلو و سیب به پرنده را شروع کنید.

دادن تخمرغ به پرنده غذاهای تقویتی عروس هلندی

توجه به پروتئین و غذاهای پروتئین دار در خصوص غذاهای تقویتی عروس هلندی ضروری است. هضم گوشت مرغ و گوشت بوقلمون که از انواع مواد غذایی پروتئین دار هستند برای عروس هلندی بالغ راحت است. همچنین کربوهیدرات‌ها نیز برای تأمین انرژی این پرنده لازم است. کربوهیدرات‌ها شامل لوبیا، ذرت، سیب‌زمینی و برنج پخته می‌شوند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که پرنده شما ترکیبی جامع و متنوع از مواد غذایی را در طول روز مصرف کند. در این مورد تغذیه عروس هلندی جوجه دار اهمیت بیشتری دارد که باید بسیار به آن توجه کرد.

غذاهای ممنوع

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم به‌هیچ‌وجه نباید به عروس هلندی خود لبنیات بدهید. او توانایی هضم لبنیات را ندارد؛ بنابراین از دادن شیر و مشتقات آن و هرگونه لبنیات بپرهیزید. در دوماهه اول زندگی عروس هلندی، به مقدار کم به او تخمه بدهید. همچنین بهتر است بدانید که دادن سبزیجات و میوه‌ها منجر به اسهال عروس هلندی شما می‌شود. در مورد غذاهای ممنوعه برای عروس هلندی بیشتر بدانید.

ظرف تغذیه عروس هلندی جوجه دار

برای سرحال بودن پرنده و همچنین حتی برای جلوگیری از افسردگی عروس هلندی خود به نظم و تمیزی و چیدمان قفس او توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید ظرف آب و غذای او در نزدیکی هم باشد تا پرنده شما راحت‌تر غذا بخورد. تا این قسمت از مقاله با چگونگی رژیم غذایی عروس هلندی مخصوصاً در زمان جوجه داری صحبت کردیم. حال کمی با چگونگی تولیدمثل این پرنده آشنا خواهیم شد.

غذا خوردن جوجه های عروس هلندی تولیدمثل عروس هلندی

برای تولیدمثل عروس هلندی نیازمند قفس بزرگی هستید. سن عروس هلندی حداقل باید 18 ماه تا 2 سال باشد تا امکان تولیدمثل به وجود بیاید. جفت‌گیری این پرندگان ممکن است خیلی سریع انجام گیرد و یا 4 تا 6 هفته طول بکشد. زمان این دوره جوجه‌کشی بین 18 تا 20 روز است و جوجه‌ها بعد از بیرون آمدن از تخم معمولاً توسط والدین تغذیه می‌شوند. بعد از 5 تا 6 هفته از لانه بیرون می‌آیند و حدود 2 هفته بعد از ترک لانه مستقل خواهند شد.

یافتن جفت مناسب

اطمینان حاصل کنید که عروس هلندی‌های شما به‌اندازه کافی بزرگ شده‌اند. عروس هلندی نر و ماده شما باید حداقل 18 ماه داشته باشند. به خاطر داشته باشید که همه عروس هلندی‌ها پدر و مادر خوبی نمی‌شوند. اگر والدین سهل‌انگاری می‌کنند یا رفتار ناخوشایندی با نوزادان دارند، ممکن است مجبور شوید بچه‌ها را خودتان بزرگ کنید.

کلام آخر

تغذیه عروس هلندی جوجه دار اهمیت بیشتری نسبت به زمان‌های دیگر دارد. در این دوران رژیم غذایی این پرنده هم باید نیازهای والدین را برآورده کند و هم به رشد جوجه‌ها کمک کند


منابع
vcahospitals.comwikihow.com
 
  • برچسب ها
    برنامه غذایی عروس هلندی تغذیه جوجه عروس هلندی توسط والدین تغذیه عروس هلندی برای تخمگذاری تغذیه عروس هلندی بعد از به دنیا آمدن جوجه ها علت کشتن جوجه عروس هلندی توسط والدین غذا ندادن عروس هلندی به جوجه غذای مست کننده عروس هلندی غذای مناسب برای جوجه عروس هلندی
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا