تشخیص سن عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب تشخیص سن عروس هلندی را در مجله آموزش همیارخاص ببینید | ⚡️ جواب 100 % درست اینجاست

تشخیص سن عروس هلندی.jpg

سوال :

تشخیص سن عروس هلندی رو چطوری میتونم انجام بدم ؟

همیارخاص جواب این سوال را برای شما گردآوری کرده است

جواب :

تشخیص سن از طریق مشاهده رفتار :

عروس هلندی جوان و کم سن بسیار کنجکاو هستند و با گشت و گذار در اطراف سعی در کشف محیط را دارد و در صورتی که دست خود را به سمتش ببرید، امکان حمله بسیار پایین خواهد بود چون هنوز آنطور که باید دفاع از خود را نیاموخته و با خطرات مواجه نشده است، در این حالت می توان گفت که عروس هلندی بین ۲ الی ۷ ماه سن دارد.

پرنده در سن ۹ ماهگی به بلوغ می رسد و شاهد پرریزی او خواهید بود و با عروس هلندی نر صداهای مختلفی از خود بروز می دهد و با تقلید از صداهای محیط اطراف سعی در ادای آنها دارد، بنابراین اگر پرنده را از سن ۴ ماهگی آموزش دهید در این سن نتیجه کار خود را خواهید دید.

عروس هلندی هایی که بین ۱ الی ۲ سال سن دارند، با نزدیک بردن دست سمت آنها شما را گاز خواهد گرفت و حالت تهاجمی بیشتری خواهد داشت، البته در صورتی که آموزش دیده باشند، ممکن است این عمل را انجام ندهند.

عروس هلندی های ۲ تا ۵ ساله بیشترین رشد را دارند و پرهایی زیبا و رنگارنگ را خواهند داشت و از سن ۷ سالگی به بعد شاهد کاهش رشد و کاهش تحرک پرنده خواهیم بود. عروس هلندی هایی که تمایلی به بازی و کنجکاوی ندارند و مدام گوشه نشین و افسرده هستند، بین ۹ تا ۱۱ سال سن دارند.

عروس هلندی هایی که بیشتر از ۱۱ سال سن دارند کمتر به آرایش پرهای خود می رسند و معمولا پرهای خود را به حالت ژولیده و کثیف باقی می گذارند و تمایل خیلی کمی به بازی و آواز خواندن دارند.

توجه به دم جوجه ها :

پرنده های جوان مخصوصا نابالغ دمی کوتاه دارند و در صورتی که به دم آنها دست بزنید متوجه نرم و ظریف بودن پرهای دم خواهید شد. اما عروس هلندی با رسیدن به سن بلوغ دچار پرریزی شده و پرهای جدیدی رشد می کنند که کلفت و ضخیم هستند.

تشخیص سن از طریق بینی :

معمولا پرنده های جوان که بین ۲ الی ۸ ماه سن دارند، دارای بینی تمیز و بدون ترشح می باشد که حالت برآمدگی بیشتری داشته و رنگی تقریبا صورتی دارد. اما پرنده ها بالغ تر که بین ۹ ماه تا ۱۸ ماه سن دارند، بینی تیره تر دارند و می توان فلس هایی را بر روی بینی مشاهده کرد. در کل هر چه بر تیرگی بینی افزوده شود، عروس هلندی سن بیشتری خواهد داشت.

معمولا عروس هلندی هایی که بین ۴ تا ۶ سال سن دارند، شاهد کمی ترشح در اطراف بینی پرنده خواهید بود، این ترشحات خطرناک نیستند و همچنان وجود دارند. در عروس هلندی هایی که بین ۶ تا ۹ ماه سن دارند، شاهد از بین رفتن تدریجی بینی خواهید شد که برآمدگی خود را از دست داده است.

توجه به نوک پرنده ها :

از طریق توجه به نوک پرنده ها نیز می توان به سن آنها پی برد. معمولا عروس هلندی های مسن دارای نوکی کج تر و بلندتر هستند که باید با قرار دادن کف دریا در اختیار آنها به صاف و کند شدن نوک عروس هلندی ها کمک کنیم.

دقت در پاهای عروس هلندی ها :

سومین راه برای تشخیص سن عروس هلندی توجه به پاهای اوست. اگر در هنگام توجه به پاهای عروس هلندی متوجه شفاف و نازک بودن آنها شدید و پرنده ناخن های شفاف و کوتاهی داشت، به احتمال زیاد عروس هلندی تا ۹ ماه سن دارد.

اگر پای پرنده زبر بود و حالت فلس دار داشت و ناخن های تیره و بلند تری داشت می توان به این نتیجه رسید که عروس هلندی مورد نظر بین ۱ الی ۲ سال سن دارد. هر چه پاها پوسته پوسته تا باشد و ناخن ها تیره تر باشد، پرنده سن بیشتری خواهد داشت.

🤩جواب های بیشتر را در مجله آموزش ببینید، همچنین میتوانید سوالات خود را پس از عضویت در سایت ، در بخش آموزش ارسال کنید
⭐همچنین میتوانید از سایر بخش های سایت مانند اخبار و مجله ها ، دانلود آهنگ و... سایت دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    تشخیص سن جوجه عروس سرلاکی تشخیص سن عروس هلندی با عکس تشخیص سن عروس هلندی خاکستری تشخیص سن عروس هلندی گلباقالی تعیین جنسیت عروس هلندی قبل از بلوغ سن بلوغ عروس هلندی نر سن عروس هلندی چقدر است عروس هلندی فیلم تشخیص سن عروس هلندی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا