تری گلیسیرید چیست ؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
قیمت تری گلیسیرید , مشخصات تری گلیسیرید , اطلاعات کامل تری گلیسیرید , مشخصات تری گلیسیرید , عوارض تری گلیسیرید

تری گلیسرید نوعی چربی است


تری گلیسرید نوعی چربی خون است. زمان خوردن غذا، بدن شما میزان کالری اضافی را، به تری گلیسرید تبدیل می کند. تری گلیسرید در سلولهای چربی شما ذخیره می شوند. برای انرژی میان وعده ای، هورمون ها تری گلیسرید آزاد می کنند. اگر بیشتر از میزان کالری که می سوزانید، غذا بخورید حتما تری گلیسرید تان بالا است .

چه میزان تری گلیسرید نرمال محسوب می شود؟

با یک آزمایش خون ساده می توانید میزان تری گلیسرید خود را اندازه بگیرید:

تری گلیسیرید نرمال: کمتر از ١٥٠ میلی گرم در دسی لیتر و یا کمتر از ١.٧ میلی مول در لیتر
تری گلیسیرید در مرز: ١٥٠ تا ١٩٩ میلی گرم در دسی لیتر و یا ١.٨ تا ٢٠٢ میلی مول در لیتر
تری گلیسیرید بالا: ٢٠٠ تا ٤٩٩ میلی گرم در دسی لیتر و یا ٢.٣ تا ٥.٦ میلی مول در لیتر

تری گلیسیرید خیلی بالا: ٥٠٠ میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر و یا ٥.٧ میلی مول در لیتر یا بالاتر

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که تری گلیسرید ١٠٠ میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر بسیار خوب است. این میزان تری گلیسرید سلامت قلب شما را بهبود می بخشد. البته این انجمن مصرف دارو برای رساندن میزان تری گلیسرید، به این اندازه را توصیه نمی کند. به جای دارو، تغییر شیوه زندگی، نوع تغذیه، کاهش وزن و تحرک جسمانی را پیشنهاد می دهند. زیرا معمولا تری گلیسرید با رژیم غذایی به خوبی پایین می آید .

پزشک شما معمولا تری گلیسرید را در بخشی از آزمایش کلسترول چک می کند. ( که به آن پانل چربی هم گفته می شود ) که برای این آزمایش باید حداقل ١٢ ساعت غذا نخورده باشید و اصطلاحاً ناشتا باشید.

تفاوت بین تری گلیسرید و کلسترول چیست؟

این دو، دو نوع چربی متفاوت در خون هستند. تری گلیسرید ها، کالری استفاده نشده را برای بازگرداندن انرژی به شما ذخیره می کنند و کلسترول، برای ساختن سلولها و هورمونهای خاص ، در بدن فعالیت می کنند. این دو چربی در خون حل نمیشوند و به کمک پروتئین ها در کل بدن شناور هستند و منتقل می شوند.
 
  • برچسب ها
    آبغوره و تری گلیسرید اطلاعات کامل تری گلیسیرید برای تری گلیسرید چی بخوریم تری گلیسیرید بالای 200 تری گلیسیرید بالای 300 تری گلیسیرید بالای 400 تری گلیسیرید فوق لیسانسه ها تری گلیسیرید چیست خرما و تری گلیسیرید درمان تری گلیسیرید بالا دکتر خیراندیش درمان تری گلیسیرید بالا دکتر روازاده درمان تری گلیسیرید بالا دکتر ضیایی درمان تری گلیسیرید پایین درمان دارویی تری گلیسیرید بالا درمان گیاهی تری گلیسیرید بالا درمان گیاهی تری گلیسیرید بالای 300 درمان گیاهی تری گلیسیرید بالای ۴۰۰ سماق تری گلیسرید عرقیات گیاهی برای کاهش تری گلیسیرید عوارض تری گلیسیرید عوارض تری گلیسیرید بالای 200 غذاهای مضر برای تری گلیسیرید بالا قاتل تری گلیسرید قرص کاهش تری گلیسیرید قهوه و تري گليسيريد قیمت تری گلیسیرید مشخصات تری گلیسیرید کم عارضه ترین قرص چربی خون گردو تری گلیسیرید
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا