تدبر کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
جواب هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم/ هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم/ پاسخ هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم/ صفحه 10 هدیه های آسمانی ششم/ هدیه های آسمانی ششم صفحه 11 / گام به گام هدیه های آسمانی ششم/



تدبر کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم


این سوره را بخوانید و ترجمه‌ی آن را بنویسید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾
اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾
وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

به نام خداوند بخشنده مهربان

بگو او خداوند یکتاست (1)
خداوند بی‌نیاز است (2)
فرزندی ندارد وزاییده نشده است (3)
و همتا و همانندی برای او وجود ندارد (4)


- نام این سوره چیست؟ حمد

- در این سوره به کدام صفت‌های خداوند اشاره شده است؟ یکتا بودن خدا، بی نیازی خداوند واینکه خداوند پدر، مادر و فرزندی ندارد و او بی همتا و بی‌نظیر است.

- به نظر شما چرا سوره به این نام معروف شده است؟ چون سراسر این سوره به اصل توحید و یگانگی خدا اشاره دارد. با خواندن این سوره‌ با صفات خداوند آشنا می‌شویم و این آشنایی موجب می‌شودتا با جان و دل بهاو ایمان بیاوریم و این سوره انسان‌ها را به یکتا پرستی دعوت می‌کند.

- چه ارتباطی میان معنای سوره و موضوع درس وجود دارد؟ بادوستان خود در کلاس گفت وگو کنید. معنای این سوره و مفهوم درس می‌خواهد به ما بفهماند که خدایی را باید پرستید که یکتا و بی همتاست و از هر جهت بی نظیر است. همچنین باید از او در هر کاری کمک بخواهیم و همواره سپاسگزار نعمت‌های او باشیم.



🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    به نظر شما چرا سوره به این نام معروف شده است جواب هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم در این سوره به کدام صفت‌های خداوند اشاره شده است صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم هدیه های آسمانی ششم صفحه 11 هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم پاسخ هم خوانی کنیم صفحه 11 هدیه های آسمانی ششم چه ارتباطی میان معنای سوره و موضوع درس وجود دارد گام به گام هدیه های آسمانی ششم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا