تحقیق کنید این علامت که بر روی برچسب بسته بندی برخی کالاها وجود دارد نشانه چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
.

تحقیق کنید این علامت که بر روی برچسب بسته بندی برخی کالاها وجود دارد نشانه چیست ، را از سایت همیار خاص ببینید


نماد ها و علائم جهانی روی بسته‌ بندی، بخش اول​


علامت روی برچسب بسته بندی کالا نشانه چیست؟​


نمادهای زیر را اغلب بر روی بسته‌ بندی محصولات مختلف مشاهده کرده‌اید. هر یک از این نمادها مفهوم خاصی دارند که به سادگی می‌توان معنا و مفهومشان را درک کرد. با شرکت چاپ و بسته بندی سی گل باربد همراه باشید:

۱. این نماد عمدتاً بر روی بسته‌ بندی اجناس انگلیسی به چشم می‌خورد به نماد “بریتانیا را پاک و پاکیزه نگه دارید” مشهور است. این نماد به مردم یادآور می‌شود که زباله‌هایشان را در سطل آشغال بیندازند نه بر روی زمین. از سوی دیگر قصد دارد شهروندان را آگاه سازد که در قبال محیط اطراف خود و پاک و تمیز نگه داشتن آن مسئولند و نباید محیط زیست را آلوده کنند. برخی اوقات از این نماد با عنوان “با محیط زیست مهربان باشیم” یاد می‌شود.


۲. پلی اتیلن ترفنالات (که به اختصار PET نامیده می‌شود) ماده ایست که کاربرد گسترده در بسته‌بندی کالاهای مختلف از جمله نوشیدنی‌ها دارد. این ماده تا ۹۰ درصد بازیافت‌پذیر است و این مسئله کاملاً در طراحی نماد گنجانده شده و به مصرف‌کنندگان این واقعیت گوشزد می‌شود، به این امید که سرنوشت چنین بسته‌بندی‌هایی به سطل‌های مخصوص زباله‌های قابل بازیافت ختم شود.


۳. یک نماد بین المللی با مفهوم قابل بازیافت بودن کالا یا بسته‌بندی آن، که بر روی بسیاری از بسته‌بندی‌ها مشاهده می‌شوند. این نماد مصرف‌کننده را در جریان قابل بازیافت بودن کالا یا بسته‌ بندی آن قرار می‌دهد تا مبادا آن را هدر دهد. به عبارت بهتر این نماد مصرف‌کننده را تشویق می‌کند تا این نوع بسته‌ بندی یا کالا را داخل سطل‌های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده، بیندازد نه سطل زباله‌های معمولی.


۴. این نماد نیز خبر از قابل بازیافت بودن بسته‌ بندی می‌دهد، با این تفاوت که حروف alu نقش بسته در مرکز نماد به معنای وجود آلومینیوم در این ظروف می‌باشد. چنین بسته‌ بندی‌ هایی را می توان بازیافت کرد و مجدداً مورد استفاده قرار داد. پس بهتر است به دقت به قوطی نوشیدنی‌ها نظر بیندازید چرا که اغلب آنها از آلومینیوم ساخته شده‌اند و این نماد بر رویشان خودنمایی می‌کند.


۵. این نماد را که گاه و بیگاه بر روی اجناس مختلف می‌بینید، “تجارت مشروع و منصفانه” نام دارد و نشان می‌دهد محتویات بسته در کشورهای جهان سوم تولید شده و تولید‌کننده محصول خود را با بهایی منصفانه و معقول به فروش رسانده است. به علاوه به ما اطلاع می‌دهد که تولید‌کننده این کالا در کشورهایی به سر نمی‌برد که در آنها دولت برای صنایع مختلف و کشاورزی سوبسید (یارانه) در نظر می‌گیرد.


۶. شکل‌گیری این نماد به سال ۱۹۸۸ بر می‌گردد و نشان می‌دهد تولیدکننده از قوانین “انجمن اسباب‌بازی‌ها و وسایل سرگرمی بریتانیا” تبعیت می‌کند. تولید‌کننده با درج این نماد متعهد می‌شود که مقررات ایمنی، سلامت و بهداشت محصولات را مو به مو اجرا کند و از روی نمونه اسباب‌بازی‌های موجود در بازار کپی نکند، در تبلیغاتش حقایق مربوط به عملکرد محصول خود را بازگو کند و به هیچ‌وجه اغراق و گزافه‌گویی نکرده و واقعیت را کتمان نکند.


. نمادهای زیر نمایانگر کالاییست که از پس تست استانداردهای اروپایی و برتانیا برآمده است. این نمادها معمولاً بر روی بسته‌ بندی محصولات غیر خوراکی درج می‌شود، محصولاتی همچون لوازم الکترونیک و اسباب بازی. به‌علاوه ممکن است نشان دهد که بسته‌ بندی پیش روی شما بر مبنای استانداردهای ایمنی اروپا و بریتانیا ساخته شده است. علامت سی ای CE در محصولات صنعتی و تجاری قاره اروپا به چشم می خورد و دیگر کشورهای جهان هم می توانند برای گرفتن آن اقدام کنند. محصولات واجد شرایط از نظر سلامت، امنیت، مضر نبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد تایید قرار می گیرند.


۸. این نماد را بر روی کالاهایی می‌بینیم که در آلمان یا برای بازارهای این کشور تولید شده‌اند. این نماد مشابه نماد استاندارد بریتانیا بوده و نشان می‌دهد کالای درون بسته‌ بندی به وسیله مؤسسه استاندارد ایمنی آلمان تست شده و مورد تأیید می‌باشد.


۹. نقش بستن این نماد بر روی بسته‌ بندی‌ های مقوایی نشان می‌دهد که این بسته‌ بندی از چوب جنگل‌های ماندگار و دائمی به دست می‌آید. در جنگل‌های ماندگار زمانی که درختی قطع می‌شود، درخت دیگری می‌کارند تا جایگزینش گردد.


۱۰. این نماد غالباً بر روی بسته‌بندی‌های حاوی موادغذایی دیده می‌شود و نشان می‌دهد مواد غذایی درون بسته‌بندی به ۱۰ قسمت تقسیم شده‌اند.


۱۱. این نماد بر روی بسته‌بندی باتری‌ ها مشاهده می‌شود. در این نماد تصویر سطل زباله‌ای را می‌بینید که بر روی آن ضربدر کشیده‌اند؛ یعنی نباید باتری‌ها را پس از مصرف به درون سطل زباله انداخت.


۱۲. این نماد بر روی بسته‌ بندی موادغذایی قابل مشاهده است و از شما می‌خواهد به محتویاتش آب جوش یا داغ اضافه کنید.


۱۳. این نماد نخستین بار بر روی بسته‌ بندی یک مشعل حرفه‌ای و فوق‌العاده با کیفیت نقش بست و نشان می‌دهد کالای درون بسته‌ بندی با دقت بسیار بالایی ساخته شده است. یعنی تمام اجزای به کار رفته در این کالا با دقت و ریزبینی فراوانی تولید و در کنار هم قرار گرفته‌اند.


۱۴. این نماد اولین بار بر روی بسته‌ بندی یک کبریت بسیار مشهور درج شد و نشان می‌دهد تولیدکننده برای ساخت کبریت‌هایش از تخته‌های قابل بازیافت بهره گرفته است. این شرکت ادعا می‌کند با این کار خود در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و گامی مؤثر در راستای کمتر قطع کردن درختان برداشته است.​



منبع : همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    دانلود رایگان وکتور علائم روی بسته بندی ها علائم و نمادهای روی کارتون علامت شکستنی علامت های اختصاری روی بسته بندی علامت های روی بسته بندی مواد غذایی مصرف گرایی چیست اجتماعی هفتم معنی علائم روی ظروف شیشه ای نقاشی علامت بازیافت
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا