تجاوزهای وحشتناک تاریخ نی نی سایت

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
بررسی موضوع " تجاوزهای وحشتناک تاریخ نی نی سایت " در سایت همیارخاص بهمراه نظرات کاربران..

تجاوز جنسی به لوکریشا توسط پسر پادشاه، نقطه شروع از اتفاقاتی بود که منجر به سقوط حکومت پادشاهی و تشکیل اولین جمهوری روم شد. لوکریشا که از اشراف‌زادگان رومی بود، پس از مورد تجاوز قرارگرفتن، اقدام به خودکشی کرد. در طول تاریخ، ماجرای تجاوز و خودکشی لوکریشا مورد توجه بسیاری از نویسندگان، تندیس‌گران و نقاشان قرار گرفت.

خود واژه rape (تجاوز) از فعل لاتین rapere ریشه گرفته‌است: گرفتن یا ستاندن به زور. تاریخچهٔ تجاوز و تغییرات معنایی و قانونی مرتبط با آن واقعاً پیچیده‌است.

در قانون روم، تجاوز به عنوان نوعی crimen vis «جرم تهاجمی» دسته‌بندی شده بود. برخلاف دزدی یا سرقت، یک «خطای اجتماعی» injuria publica دربرابر «خطای شخصی» injuria privitia نامیده می‌شد. آگوستوس سزار اصلاحاتی در مورد جرم تجاوز را طبق مصوبه تهاجم Lex Iulia de vi publica قانونی کرد که نام خانوادگی اش Iulia را همراه دارد. طبق این مصوبه بود که تجاوز به عنوان یک عمل مجرمانه در چارچوب جغرافیایی امپراتوری روم پیگیری قضایی میشد.

--------------

امپراتور یوستینیان ادامهٔ استفاده از مصوبه این جرم جهت پیگرد تجاوز در قرن ششم در امپراتوری روم شرقی را تأیید کرد. تا اواخر دورهٔ باستان، عبارت کلی raptus به ربایش، گریختن با معشوق، سرقت یا تجاوز به معنای امروزی آن اشاره کرده بود.

ابهام در مورد این عبارت منجر شد مفسرین کلیسایی قانون، میان raptus seductionis (گریختن با معشوق بدون اجازه والدینی) و raptus violentiae (هتک ناموس) تفاوت قائل شوند. هر دو نوع raptus مجازات مدنی و احتمالاً طرد اجتماعی برای خانواده و روستایی که زنان ربوده شد را می‌پذیرفت به همراه داشت، گرچه raptus violentiae منجر به مجازات‌های قطع عضو یا مرگ هم می‌شد.

از سال ۱۹۷۰، در میزان درک تجاوز جنسی، تغییرات بسیاری روی داد که بخش زیادی از آن به دلیل جنبش‌های فمینیسمی و بازخوردهای عمومی تجاوز به عنوان یک جرم از سر قدرت و کنترل و نه صرفاً سکس، بوده‌است. در برخی کشور، پس از جنبش رهایی زنان در سال ۱۹۷۰، اولین مراکز بحران تجاوز جنسی ایجاد شد.

---------------

ماجرای پرستار معلولین در سوئیس
یکی از بدترین تجاوزهای جهان، مربوط به تجاوز یک پرستار معلولین در طول دوران خدمت خود در سوئیس بوده است. این پرستار 54 ساله سوئیسی طی بازجویی ها اعتراف کرده که طی 30 سال دوران خدمت خود، به 114 معلول و ناتوان جسمی تجاوز کرده است.

پلیس منطقه برن در سوئیس تایید نمود که متهم رسما اعتراف کرده به 114 نفر از جمله یک نوزاد یک ساله تجاوز کرده است. وی همچنین به 8 مورد تلاش برای تجاوز نیز اعتراف کرده است. در بیانیه شرم آور پلیس برن آمده که متهم اعتراف کرده که در طول 29 سال از زندگی کاری اش در آسایشگاه های معلولان جسمی و ذهنی حتی به برخی از کودکان کارمندان آسایشگاه ها نیز تجاوز کرده است.

کریستوفر شوئر بازپرس پرونده در کنفرانس خبری گفت صدها عکس و ویدئوی مستهجن که متهم را حین ارتکاب جرم نشان می دهد از خانه وی بدست آمده است.گفتنی است متهم یکبار در سال 2003 توسط خانواده دختری 13 ساله به اتهام سوء استفاده جنسی بازداشت شده بود اما پلیس گزارش دخترک معلول را باور نکرده و پرونده را مختومه اعلام کرده بود.این پرونده نیز بازگشایی مجدد شده است.

---------------

آدم ربایی و تجاوز 6 نفره در تهران
مورد بعد در میان فجیع ترین تجاوزهای جهان مربوط به کشور خودمان و همین جندسال اخیر است. در ادامه داستان یکی از بدترین تجاوزهای تاریخ ایران را خواهید خواند.

روز ۲۰ دی 1390 مردی میانسال بعد از اینکه از مدیر مدرسه دخترش شنید فرزندش به مدرسه نرفته است نگران شد و جستوجوهایی را برای یافتن م آغاز کرد اما وقتی راه به جایی نبرد، نزد ماموران نیروی انتظامی رفت و طی شکایتی مفقود شدن دخترش را گزارش داد.

کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت تجسس‌های خود را برای یافتن دختر نوجوان آغاز کردند و این در حالی بود که پدر دختر تماسی مشکوک از مردی ناشناس دریافت کرد. این مرد ناشناس به مرد میانسال گفت دخترش را ربوده است و برای آزادی او پول می‌خواهد.

ماموران بعد از اطلاع از این ماجرا دامنه تحقیقات‌شان را گسترش دادند اما ردی از آدم‌ربایان به دست نیاوردند تا اینکه م روز ۱۹ بهمن در حالی‌که توانسته بود از چنگ آدم‌ربایان فرار کند به خانه بازگشت و از ماجرای هولناکی که برایش رخ داده بود، پرده برداشت.
 
  • برچسب ها
    تجاوزهای وحشتناک تاریخ داعش
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا