تجارت حیات وحش گونه ها را حتی در مناطق حفاظت شده نیز به خطر می اندازد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
تجارت حیات وحش گونه ها را حتی در مناطق حفاظت شده نیز به خطر می اندازد ، در همیار خاص بخوانید



tapir_1280p.jpg


علوفه های Tapir یک Baird در یک جنگل بارانی در پارک ملی Corcovado ، کاستاریکا.




Greg Basco / Minden Pictures

توسط الیزابت پنسی فوریه. 15 ، 2021 ، 11:00 صبح


قاچاق حیات وحش تأثیر منفی عمیقی بر تنوع زیستی دارد ، تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد. به گفته محققان شکار و صید برای تغذیه شبکه های تجارت بین المللی و ملی گونه های زیادی را تهدید می کند ، حتی کسانی که در مناطق حفاظت شده زندگی می کنند.

اسکات رابرتون ، مسئول حفاظت از برنامه های مبارزه با قاچاق کالا در انجمن حفاظت از حیات وحش ، می گوید: “این مطالعه به شواهد فزاینده ای مبنی بر اینکه تجارت حیات وحش تجاری تهدیدی مهم است ، می افزاید.”

قاچاق حیات وحش تجارت بزرگی است و تحلیلگران تخمین می زنند سالانه 5 تا 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این شامل دستگیری یا کشتار ده ها میلیون نفر از هزاران گونه است و حدود 150 میلیون خانواده به تأمین معاش خود به خوردن حیوانات وحشی یا فروش آنها بستگی دارند. و اگرچه برخی از این فعالیتها قانونی است ، اما بسیاری غیرقانونی است.

برای دهه ها ، بسیاری از متخصصان حفاظت از محیط زیست گفته اند که قاچاق حیات وحش برخی از گونه ها را به نابودی می کشاند. دیوید ادواردز ، زیست شناس حفاظت از دانشگاه شفیلد می گوید ، اما دیگران استدلال کرده اند که “تجارت اغلب می تواند پایدار باشد”.

برای ارزیابی این احتمال ، ادواردز و دانشجوی تحصیلات تکمیلی او ، اسکار مورتون ، و همچنین تعدادی از همکارانش ، 31 مقاله را جمع آوری کردند که جمعیت حیات وحش را در مناطقی که شکار و به دام انداختن بررسی کرده و همچنین در مناطقی که وجود داشت ، بررسی کرد. هیچ یک. به طور کلی ، این مقالات سرنوشت افراد از 133 گونه را شرح می دهد: 452 پستاندار متعلق به 99 گونه ، 36 پرنده از 24 گونه و 18 خزنده از 10 گونه.

محققان سپس مدل هایی ساختند که به آنها کمک می کرد تاثیری که عوامل مختلفی بر جمعیت این 133 گونه دارند ، ارزیابی کنند. این عوامل شامل میزان تجارت در یک گونه ، خواه مورد نظر برای غذا ، دارو یا اهداف دیگر و فاصله زندگی این گونه از سکونتگاه های انسانی و بازارهای بالقوه بوده است. آنها همچنین بررسی کردند که آیا این گونه ها در منطقه ای حفاظت شده یا محافظت نشده زندگی می کنند.

به طور کلی ، تیم دریافت که گونه های مورد مطالعه در صورت زندگی در مناطقی که فاقد حفاظت هستند ، از تعداد کمتری برخوردار هستند. برای مثال ، بدون نگهبانان بازی برای اعمال سهمیه ها یا محدودیت ها ، جمعیت 65٪ کاهش یافته است ، محققان امروز در Nature Ecology & Evolution گزارش دادند. در مناطقی که حیوانات برای غذا (گوشت بوته) معامله می شدند ، تقریباً 60٪ کاهش جمعیت داشت. و در مکانهایی که حیواناتی مانند پرندگان آواز برای فروش به عنوان حیوانات خانگی گرفتار شده اند ، کاهش جمعیت می تواند به 73٪ برسد. به طور كلی ، ادواردز می گوید: “هرچه محل های مطالعه نزدیك تر به محل سكونت انسان ها باشد ، كاهش فراوانی بیشتر می شود.” در 83 مورد از 506 نمونه مورد مطالعه ، گونه های شکار شده به طور کامل از منطقه مورد مطالعه ناپدید شده اند.

اما حتی در مناطق حفاظت شده ، کاهش چشمگیر بود ، با کاهش 39 درصدی جمعیت.

نتیجه نهایی مطالعه ، ادواردز می گوید ، این است که “تجارت حیات وحش گونه ها را رو به زوال می برد ، اغلب به شدت ، از جمله در مناطق حفاظت شده. … ما طیف وسیعی از روشهای مختلف را بررسی کردیم و همیشه این افتهای چشمگیر را پیدا کردیم. ”

“از نظر من ، این اولین بار است که گروهی از دانشمندان تلاش می کنند اطلاعات موجود در مورد تجارت حیات وحش با جمعیت وحشی را تلفیق کنند” ، دیوید ویلکوو ، زیست شناس حفاظت از دانشگاه پرینستون می گوید: درگیر کار. وی می افزاید: اما 133 گونه ای که ارزیابی شده فقط نوک کوه یخ است. “هزاران گونه تجاری وجود دارد که برای آنها کوچکترین سرنخی در مورد عملکرد آنها در طبیعت برای جمعیت آنها نداریم.”

این تجزیه و تحلیل همچنین شکاف موجود در تحقیقات حیات وحش را برجسته می کند. بیشتر 31 تحقیق روی پستانداران بود و هیچ موردی در مورد بی مهرگان ، دوزیستان یا گیاهانی مانند ارکیده و کاکتوسها وجود نداشت – همه موجودات میلیونی معامله می شوند. علاوه بر این ، ماریا باگر اولسن ، زیست شناس حفاظت از موزه تاریخ طبیعی دانمارک ، می گوید ، در آسیا فقط چهار مطالعه انجام شده است ، “یک نقطه داغ بزرگ برای تجارت حیات وحش”. او می گوید: “چنین شکافهایی بر” نیاز به تنوع بیشتر در مناطق مورد مطالعه “تأکید دارند.

استیو برود ، مدیر اجرایی TRAFFIC ، سازمانی که در زمینه تجارت پایدار حیات وحش فعالیت می کند ، در مورد نتیجه گیری محتاط است. به عنوان مثال ، وی تعجب می کند که آیا ممکن است دلایل دیگری – از جمله تخریب یا از بین رفتن زیستگاه – برای کاهش گونه ها در برخی مناطق وجود داشته باشد و موافقت می کند که تلاش های حفاظت از درک بهتر چنین موضوعاتی مفید باشد. وی می گوید: “جالب است که عمیقتر حفاری کنم.”



منبع : sciencemag
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,122
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا