تالاسمی مینور در بارداری

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
تاثیر انواع تالاسمی مادر بارداری بر روی جنین
اگر از بیماری تالاسمی رنج می برید، پزشک تان باید شما را به همولوژیست معرفی کند. با توجه به نوع بیماری تان گروهی از پزشکان در دوران بارداری تحت نظرتان خواهند گرفت. پزشک تان با هدف پیشگیری از بروز نقص لوله عصبی در نوزاد توصیه خواهد کرد روزانه پنج میلی گرم مکمل اسید فولیک مصرف کنید. ابتلا به تالاسمی به معنای بروز کم خونی در دوران بارداری است. اگر از بیماری تالاسمی مینور بتا رنج می برید، پزشک تان پیش از تجویز قرص های آهن توصیه خواهد کرد آزمایش خون بدهید. تالاسمی مینور آلفا در صورتی که حامل دو ژن جهش یافته باشید می تواند عامل بروز کم خونی شود. تالاسمی آلفا HbH می تواند عامل بروز کم خونی خفیف تا حاد (تعویض خون در دوران بارداری) شود.

اگر بیماری تالاسمی تان بر فرزندتان تاثیر گذار باشد، پزشک تان توصیه خواهد کرد تا بالافاصله پس از تولد او را برای مقابله با عوارض کم خونی در بیمارستان بستری کنید. تالاسمی بتا می تواند در رشد استخوان ها و زایمان طبیعی اخلال ایجاد کند. پزشک تان در صورت لزوم از سزارین برای تولد فرزندتان استفاده خواهد کرد.

اگر نتایج آزمایش ها نشان دادند که فرزند متولد نشده تان به تالاسمی مبتلا خواهد شد، باید با متخصص مشاور ژنتیک ملاقات کنید. در طول جلسات مشاوره درباره سرنوشت بارداری تصمیم گیری خواهد شد.
 
  • برچسب ها
    آیا تالاسمی مینور در بارداری خطرناک است آیا تالاسمی مینور درمان دارد؟ بیماری تالاسمی در زنان باردار تاثیر تالاسمی مینور پدر بر جنین تالاسمی مینور و بارداری نی نی سایت تالاسمی مینور و سزارین حاملگی در بیماران تالاسمی درمان قطعی تالاسمی مینور
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا