بیماری ام اس و خطر ابتلا به کرونا

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
بیماران ام اس بیشتر مراقب باشند

یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه افرادی که دچار ام اس پیشرفته هستند، بیشتر از افراد دیگر دچار عفونت‌های ریوی، عفونت‌های اداری و زخم بستر می‌شوند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیماران مبتلا به ام اس باید نسبت به سایر افراد بیشتر احتیاط کنند.
وحید شایگان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ام اس یک بیماری خود ایمنی است که علیه سیستم عصبی مرکزی واکنش ایمنی بیش از حد و غیرمعمول نشان می‌دهد، اظهارکرد: داروهایی که برای درمان این بیماری تجویز می‌شود برای تعدیل کردن سیستم ایمنی است تا بدن نسبت به خود واکنش نشان ندهد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بیماران مبتلا به ام اس که هنوز بیماری‌شان پیشرفت نکرده و بر روی تخت و ویلچر نرفته باشند، با افراد عادی یکسان هستند و در صورت ابتلا به ویروس کرونا تفاوت‌ ظاهری چندانی با افراد عادی ندارند.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه افرادی که دچار ام اس پیشرفته هستند، بیشتر از افراد دیگر دچار عفونت‌های ریوی، عفونت‌های اداری و زخم بستر می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیماران مبتلا به ام اس باید نسبت به سایر افراد بیشتر احتیاط کنند.
شایگان‌نژاد ادامه داد: تعداد زیادی از بیماران ام اس داروهای خط اول را تهیه می‌کنند که برای تعدیل سیستم ایمنی بدن است و عوارضی از نظر ایمنی برای افرادی که داروها را مصرف می‌کنند ندارد، حتی برخی از این داروها اثرات حفاظتی بر روی ریه فرد اعمال می‌کند.
وی افزود: برخی از بیماران ام اس که داروهای بسیار قوی و خط دوم یا سوم استفاده می‌کنند ممکن است سیستم ایمنی بدنشان سرکوب شود، پس توصیه می‌شود نکات بهداشتی را در این روزها بیشتر رعایت کنند و در تجمع‌ها حضور پیدا نکنند.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید براینکه بیماران ام اسی که ناتوانی زیادی دارند و همچنین بیمارانی که داروهای خط دوم یا سوم را مصرف می‌کنند باید بیشتر از سایر افراد نکات بهداشتی و احتیاط را رعایت کنند، افزود: بیماران ام اس می‌توانند حرکات ورزشی را که در کتاب‌های مخصوص این بیماری و سایت‌های اینترنتی وجود دارد، در منزل انجام دهند.
شایگان‌نژاد در رابطه با تغذیه بیماران ام اس برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: مواد غذایی به عنوان راهکاری برای مقابله با این ویروس معرفی نشده است، اما توصیه می‌شود بیماران ام اس ویتامین D را به مقدار تجویز پزشک خود حتما مصرف کنند و غذاهای سرشار از ویتامین و مایعات زیادی را فیلتر هود را چگونه بشوریماستفاده کنند.
 
  • برچسب ها
    ام اس و کرونا بیماری ام اس و خطر ابتلا به کرونا جدیدترین داروی ام اس تازه های ام اس داروی درمان قطعی ام اس در امریکا درمان ام اس خوش خیم درمان ام اس در رویان درمان قطعي ام اس درمان قطعی ام اس با سلول های بنیادی رابطه ام اس و کرونا یارانه بیماران ام اس
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا