اخراج شده
کاربر غیرعضوجواب فعالیت صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم/ فعالیت صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم / پاسخ فعالیت صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم/ صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم/ مطالعات اجتماعی چهارم صفحه 78/ گام به گام مطالعات اجتماعی پنجم/
به کار ببندیم صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم
١- ساعت آفتابی بسازیم.
در حیاط مدرسه مقوّای سفیدی را در جای مناسب قرار دهید. در وسط مقوّا یک چوب حدود 30 سانتیمتر در زمین فرو کنید (چوب بر مقوّا عمود باشد). در طول یک روز از ساعت 8 صبح الی 2 بعد از ظهر رأس هر ساعت نوک سایهٔ چوب را روی مقوّا علامت بزنید و عدد همان ساعت را در کنار علامت بنویسید. (8، 9، 10، 11، 12، 13، 14 و...)
الف) طول سایهٔ چوب در زمانهای مختلف چه تغییری کرد؟
ب) در کدام ساعت طول سایهٔ چوب به کمترین میزان رسید؟
ج) از جابهجا شدن سایه به چه نکتهای دربارهٔ وضعیت زمین و خورشید پی میبریم؟
د) آیا در یک روز آفتابی در مدرسه بدون توجّه به ساعت مچی یا دیواری، با مراجعه به این مقوّا میتوانید بگویید ساعت چند است؟
پس شما یک ساعت آفتابی ساختهاید.
٢- من زمینم را دوست دارم.
ما بچّهها اهل هر کشوری که باشیم، روی سیّارهٔ زمین زندگی میکنیم.
پس سیّارهٔ زمین خانهٔ همهٔ ماست.
امروزه سیّارهٔ ما با خطرهایی روبهروست؛ برای مثال، افزایش زبالهها، آلودگی هوا، آلودگی دریاها، کمبود آب، مصرف بیش از حدّ منابع و از بین رفتن گونههای گیاهی و جانوری.
اگر هرکدام از ما نسبت به محیط زندگی خود مسئول باشیم، فکر کنیم و کارهایی انجام بدهیم که به محیط زیست کمتر آسیب برسد، به حفظ سیّارهمان، زمین، کمک کردهایم.
در درس چهارم، یک گروه محیط زیستی تشکیل دادید. اکنون با همفکری اعضای آن گروه، یک یا چند پیشنهاد برای حفظ محیط زیست خود بدهید.
?شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید
منبع : همیار خاص
به کار ببندیم صفحه 78 مطالعات اجتماعی پنجم
١- ساعت آفتابی بسازیم.
در حیاط مدرسه مقوّای سفیدی را در جای مناسب قرار دهید. در وسط مقوّا یک چوب حدود 30 سانتیمتر در زمین فرو کنید (چوب بر مقوّا عمود باشد). در طول یک روز از ساعت 8 صبح الی 2 بعد از ظهر رأس هر ساعت نوک سایهٔ چوب را روی مقوّا علامت بزنید و عدد همان ساعت را در کنار علامت بنویسید. (8، 9، 10، 11، 12، 13، 14 و...)
الف) طول سایهٔ چوب در زمانهای مختلف چه تغییری کرد؟
ب) در کدام ساعت طول سایهٔ چوب به کمترین میزان رسید؟
ج) از جابهجا شدن سایه به چه نکتهای دربارهٔ وضعیت زمین و خورشید پی میبریم؟
د) آیا در یک روز آفتابی در مدرسه بدون توجّه به ساعت مچی یا دیواری، با مراجعه به این مقوّا میتوانید بگویید ساعت چند است؟
پس شما یک ساعت آفتابی ساختهاید.
٢- من زمینم را دوست دارم.
ما بچّهها اهل هر کشوری که باشیم، روی سیّارهٔ زمین زندگی میکنیم.
پس سیّارهٔ زمین خانهٔ همهٔ ماست.
امروزه سیّارهٔ ما با خطرهایی روبهروست؛ برای مثال، افزایش زبالهها، آلودگی هوا، آلودگی دریاها، کمبود آب، مصرف بیش از حدّ منابع و از بین رفتن گونههای گیاهی و جانوری.
اگر هرکدام از ما نسبت به محیط زندگی خود مسئول باشیم، فکر کنیم و کارهایی انجام بدهیم که به محیط زیست کمتر آسیب برسد، به حفظ سیّارهمان، زمین، کمک کردهایم.
در درس چهارم، یک گروه محیط زیستی تشکیل دادید. اکنون با همفکری اعضای آن گروه، یک یا چند پیشنهاد برای حفظ محیط زیست خود بدهید.
?شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید
منبع : همیار خاص