برای انتخاب رشته تجربی معدل باید چند باشد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
.

برای انتخاب رشته تجربی معدل باید چند باشد ، را از سایت همیار خاص ببینید

شرط معدل برای انتخاب رشته علوم تجربی​


برای انتخاب رشته علوم تجربی در دبیرستان‌ها شرط معدل در نظر گرفته شده و دانش آموزانی که نتوانند این حداقل معدل را کسب کنند از انتخاب رشته علوم تجربی محروم خواهند بود.

در حال حاضر 46 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند که با توجه به ظرفیت محدود پذیرش رشته های علوم تجربی در دانشگاه ها مشکلاتی برای دیپلم های علوم تجربی ایجاد شده است.

عوامل موثر در حداقل معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی​


مطابق با آیین نامه جدید هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان از پایه نهم رشته تحصیلی خود را انتخاب می‌کنند که در آئین نامه هدایت تحصیلی چگونگی انتخاب شاخه و رشته براساس 6 مولفه تعیین شد و براین اساس عوامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان عبارتند از:

1- نظر دانش‌آموز که 10 درصد از کل امتیاز به آن اختصاص دارد

2- نظر والدین با امتیاز 5 درصد

3- نظر معلمان تمام دروس دوره اول متوسطه با امتیاز 10 درصد

4- نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای با امتیاز 30 درصد

5- نتایج عملکرد تحصیلی یا همان نمرات درسی با امتیاز 35 درصد

6- نظرات مشاور با امتیاز 10 درصد

برخی دانش آموزانی که معدل بالا داشته اند ، نتوانسته اند وارد رشته تجربی و ریاضی شوند:​


برخی دانش‌آموزان با معدل بالای 18 از راهیابی به رشته تجربی و ریاضی بازمانده‌اند و به آنها رشته انسانی و فنی‌وحرفه‌ای پیشنهاد شده است زیرا که مناطق مختلف در هر رشته دارای سهمیه هستند به عنوان مثال یک منطقه با توجه به امکانات و نیروی انسانی خود در رشته تجربی یک هزار ظرفیت دارد بنابراین دانش‌آموز با معدل 18 رتبه لازم را برای ورود به این رشته کسب کرده است اما در منطقه‌‌ای دیگر ممکن است 200 ظرفیت برای رشته تجربی وجود داشته باشد بنابراین دانش آموز با معدل 18 نمی‌تواند وارد این رشته شود.

حداقل معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی​


مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از 42 نباشد. نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب 3 محاسبه می گردد. مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل 252 باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل لازم برای انتخاب رشته تجربی حداقل 14 باشد.


منبع : همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    حداقل معدل برای رشته انسانی حداقل معدل برای رشته تجربی نهم معدل لازم برای رشته تجربی سال 98 معدل لازم برای رشته تجربی سال 99 معدل لازم برای رشته تجربی سال ۹۹ معدل لازم برای رشته پزشکی نمره ریاضی و علوم برای رشته تجربی نیاوردن رشته تجربی
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا