باغ بهادران اصفهان

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
باغ بهادران اصفهان ، را در همیارخاص بخوانید

باغبهادران کجاست؟​


باغبهادران یکی از شهرهای استان اصفهان می باشد و کوچک ترین شهر در زرین شهر است. باغبهادران در فاصله ۶۸ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده و به علت قرار گرفتن در حاشیه رودخانه زاینده رود و داشتن آب و هوایی خنک و معتدل در بیشتر ایام سال گردشگران و توریست های بسیاری را جذب میکند. باغبهادران در بین جاده اصفهان به شهرکرد قرار گرفته و وسعت زیادی از این شهر را باغ های میوه و زمین های کشاورزی تشکیل می دهد. هوای مرطوب و خنک باغ بهادران برای گردشگران، یادآور مناطق شمالی کشور است و از این رو مقصد مناسبی برای تفریح اهالی اصفهان و شهرهای معتدل و خشک آن می باشد.

نام باغبهادران​


باغ بهادران طی گذشت سال ها نام های زیادی داشته از جمله باغ‌بابادران، باغ آذران، باغ‌بادران، باغ‌وردان، باغ‌بدران و باغ‌بهادران. امروزه آن را به نام باغبادران نیز می شناسند. استاد محمد مهریار، عضو گروه جغرافیا دانشگاه اصفهان، طی تحقیقاتی که بر بقایای قلعه کافر (سازه ای ذوزنقه ای شکل با دیواره های سنگ چین در باغبهادران) انجام داد به این موضوع پی برد که نام این منطقه به اشتباه باغبهادران نامیده شده و نام صحیح آن باغ‌آذران می باشد. برخی از کارشناسان نیز معتقدند باغباداران از سه کلمه بغ به معنی خدای بزرگ، باد به معنی نگهبان و ران به معنی محل تشکیل شده که در کنار هم به معنی خدای بزرگ نگهبان محل است، می باشد.

طبیعت باغبهادران​


باغ بهادران بهشتی کوچک در کنار رودخانه زاینده رود است. این شهر زیبا و توریستی با قرارگرفتن در کرانه رودخانه زاینده رود از طبیعتی زیبا و سرسبز برخوردار است که همواره مورد توجه مردم منطقه و گردشگران بوده است. جاری بودن زاینده رود، ساحل آن و روستاها و باغ هایی که در مسیر رودخانه قرار دارند از جاذبه های طبیعی این منطقه خوش آب و هوا می باشند.

محصولات​


از مهم ترین محصولات این شهر می توان به گردو و بادام اشاره کرد.

سوغات باغبهادران​


گردشگران و توریست ها، نوعی شیرینی به نام پولکی که معمولا با چای سرو می شود را به عنوان سوغاتی خاص این شهر تهیه می کنند.

معرفی مناطق و جاذبه های گردشگری در باغبهادران​


باغبهادران، علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای بسیار مناسب، از پتانسیل های فرهنگی، تاریخی و اماکن گردشگری نیز بی بهره نمانده و چندین آثار تاریخی و باستانی را در خود جای داده است. در زیر به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

بقایای قلعه کافر در ارتفاعات سد چم آسمان

قلعه کافر در فاصله یک کیلومتری باغبهادران قرار دارد. این قلعه که امروزه فقط بقایایی از آن باقی مانده، به صورت سازه ای ذوزنقه شکل با دیوارهای سنگ چین شده است و ارتفاع آن به ۳۷ متر می رسد. قدمت این بنا مربوط به دوره ساسانی است و در عصر باستان از آن به عنوان آتشکده و محل عبادت استفاده می کردند.

قلعه چهار برج در باغبهادران

قلعه تاریخی چهار برج در جنوب باغبادران قرار گرفته و در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مجموعه فرهنگی تفریحی باغبادران

این مجموعه دارای سالن های کنفرانس، سالن های غذا خوری، سوئیت و فضای نسبتا بزرگی برای مهمانی ها و مراسم های مختلف می باشد. این مجموعه در کنار رودخانه تاسیس شده و از این رو چشم انداز بسیار خوبی دارد. مجموعه فرهنگی تفریحی باغبادران مخصوص نفرات زیاد می باشد و برای تورهای گردشگری با نفرات بالا در نظر گرفته شده است.

پارک طبیعی ساحل زاینده رود

ساکنان خوش اقبال این شهر همواره از وجود رودخانه زاینده رود بهره مند بوده اند و قدر این نعمت خدادادی را می دانند. جاذبه زنده رود موجب شده پارک ساحلی زیبایی در کنار این رودخانه احداث شود

تا مردم این شهر و شهرهای اطراف برای تعطیلات و گذراندن اوقات خود به این پارک ساحلی بیایند.

روستای گردشگری مورکان

روستای مورکان در ده کیلومتری باغبادران در جنوب تپه های ملک آباد قرار گرفته و رودخانه زاینده رود در جنوب این روستا جریان دارد. روستای مورکان دارای مسجدی بسیار زیبا با ستون های آجری بی نظیر و به سبک طاق ضربی است. قلعه ای به نام قلعه حیدر خان نیز در این روستا قرار دارد که امروزه اثر کمی از آن به جا مانده است.

زیارتگاه قرآن در روستای سعید آباد

در این زیارتگاه، مقبره یا آرامگاه مربوط به شخص خاصی وجود ندارد و به خاطر وجود قرآن خطی منسبوب به حضرت علی (ع)، به محلی برای زیارت افراد تبدیل شده است.

مقبره شاهزاده ابراهیم در شهر باغبادران

این مقبره از مکان های زیارتی باغبادران می باشد و همواره مردم محلی به زیارت این مکان مقدس می آیند.

امامزاده شاهزاده ابوالقاسم باغبهادران

آرامگاه شاهزاده ابوالقاسم معروف به امامزاده ابوالقاسم در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسیده و قدمتی بیشتر از ۴۰۰ سال دارد.

منطقه گردشگری برنجگان و چشمه کبکی در روستای برنجکان

روستای توریستی برنجگان حدود ۳۰۰ سال قدمت دارد و در کنار رودخانه زاینده رود واقع شده است. این روستا با توجه به نامش از برنج بسیار مرغوبی برخوردار بوده و از گذشته تاکنون آن را به خاطر داشتن محصول برنج به این نام می شناسند.

روستای گردشگری و کبوترخانه کرچگان

روستای کرچگان در هشت کیلومتری باغبهادران قرار دارد و جزو کوهپایه های زاگرس می باشد. این منطقه کوهستانی آب و هوای بسیار مناسبی دارد و مزارع سرسبز و جلگه های آن، از دیدنی ترین جاذبه های این منطقه است. برج کبوترخانه این روستا، بیش از هزار سال قدمت دارد و هنوز هم با گذشت سال ها پابرجاست.

بقایای قلعه ترکی

این قلعه به جا مانده از دوران مغول در روستایی با همین نام در دهستان چم رود قرار دارد.

قنات حسین آباد دره شاهی و قنات حاجی آباد

این دو قنات از قنات های تاریخی شهر باغبهادران و از جاذبه های تاریخی آن می باشند.

باغبهادران، با داشتن ظرفیت های طبیعی و گردشگری یکی از زیباترین شهرهای استان اصفهان می باشد. اگر قصد سفر به اصفهان را داشتید حتما به این منطقه خوش آب و هوا بروید و با اجاره ویلا در باغبهادران لذت سفر را دوچندان کنید.

مسیر دسترسی به باغبهادران​


اگر از اصفهان قصد رفتن به باغبهادران را داشتید، از بزرگراه شهید خرازی به بزرگراه میرزاکوچک خان رفته و از آن جا وارد آزادراه ذوب آهن شوید. با ادامه مسیر به باغشاد و سپس باغبهادران می رسید.


باغ بهادران اصفهان​


عنوان : باغ بهادران اصفهان


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا