بازی با عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
بازی با عروس هلندی + آموزش بازی با عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

بازی با عروس هلندی.png

امروز آمده‌ایم تا دستورالعملی برای بازی با عروس هلندی را به شما بگوییم .عروس هلندی پرنده‌ای زیبا و باهوش است که زیستگاه اصلی آن کشور استرالیا است. در زبان اینگلسی به این پرنده کوکاتیل گفته می‌شود و عروس هلندی ترجمه نام علمی این پرنده است .اگر می‌خواهید درباره عروس هلندی اطلاعات بیشتری داشته باشید مقاله نگهداری عروس هلندی را در سایت ما مطالعه کنید.

انواع بازی با عروس هلندی

اگر شما یک عروس هلندی دارید و می‌خواهید با او بازی کنید با ها در این مقاله با ما همراه شوید. تا چند روش بازی با عروس هلندی را به شما آموزش بدهیم.نکته : شاید بعضی از بازی‌هایی که به شما میگوییم برای عروس هلندی شما جذاب نباشد. پس سعی کنید که تمام بازی‌هایی که میگوییم را با عروس هلندی خود انجام دهید تا بفهمید به کدام‌یک علاقه دارد.


دقت کنید که قبل از بازی با عروس هلندی خود بهتر است او را دستی کنید و آموزش‌ها لازم را به او داده باشید.در ادامه مطلب دستی کردن عروس هلندی پیشنهادشده است .توصیه می‌کنم آن‌ها را خوانده و جواب سؤالات خود را بگیرید.

توپ‌بازی

برای برخی از طوطی‌ها و عروس هلندی‌ها بازی‌هایی مثل بازی‌های سگ‌ها جذاب است مثل توپ‌بازی. برای انجام این بازی با عروس هلندی نیاز به یک توپ در اندازه مناسب نیاز دارید.به‌آرامی یک توپ کوچک یا یک اسباب‌بازی سبک را در جهت طوطی خود پرتاب کنید و بگویید: «آن را بگیر!» اگر خوش‌شانس باشید و پرنده شما به این بازی علاقه داشته باشد به دنبال جسمی که پرتاب کرده‌اید می‌دود و با منقار آن را برمی‌دارد. اگر این اتفاق افتاد یعنی این بازی برای عروس هلندی شما جذاب است.

وقتی‌که فهمیدید پرنده به این بازی علاقه دارد سعی کنید بازی را کمی سخت‌تر کنید. به پرنده خود بیاموزید تا جسم پرتاب‌شده را به شما برگرداند.به پرتاب توپ به سمت پرنده خود ادامه دهید تا زمانی که عروس هلندی بفهمد که قرار است توپ را به شما برگرداند. برای کمک به پرنده وقتی به جسم رسید با لحنی هیجان‌انگیز به او بگویید آن را بیاور. این کار می‌تواند به عروس هلندی کمک کند تا بفهمد باید آن وسیله را به شما برگرداند.

آموزش عروس هلندی بهترین راهنما برای شما است.شما میتوانید به او بازی های زیادی را آموزش دهید.

هنگامی‌که پرنده شما متوجه شد باید چه‌کاری را انجام دهد و پرنده شما آن کار را انجام داد. با لحنی شاد و هیجان‌زده بگویید کارت عالی بود و او را تشویق کنید و او را در دستان خود بگیرید و با او بازی کنید. این موضوع به پرنده شما انگیزه می‌دهد تا دفعه دیگر که اسباب‌بازی را پرتاب می‌کنید، اسباب‌بازی را به شما بازگرداند. پرنده شما برای انجام این کار نوعی ورزش را انجام می‌دهد که برای او مفید است.

بازی کردن با عروس هلندینکته: در هنگام توپ‌بازی با عروس هلندی توجه داشته باشید که جسم انتخاب‌شده آن‌قدر کوچک نباشد که عروس هلندی بتواند آن را بخورد و آن‌قدر بزرگ نباشد که نتواند آن را بردارد.

بازی با عروس هلندی در راه‌پله

برای انجام این بازی با عروس هلندی به دو نفر و یک‌راه پله احتیاج دارید. اگر طوطی شما شخص موردعلاقه‌ای دارد، آن شخص را وارد بازی کنید. فرد موردعلاقه طوطی باید در پایین پله‌ها بایستد. درحالی‌که شخص دیگر پرنده را در بالای پله‌ها قرار می‌دهد ، این فرد باید طوطی را به‌آرامی به سمت پایین حرکت دهد.

فرد موردعلاقه که در پایین پله‌ها قرار دارد باید نام پرنده را صدا کند و تا پرنده را متوجه حضور خود کند. پرنده به‌طورمعمول از پله‌ها پایین می‌رود و خود را به فرد موردعلاقه می‌رساند .هنگامی‌که به پایین رسید، به او بگویید، کارت عالی بود.

سپس فرد موردعلاقه باید طوطی را روی زمین قرار دهد و به‌سرعت از پله‌ها بالا برود و طوطی را صدا زند. بیشتر پرندگان بلافاصله شروع به تعقیب فرد موردعلاقه خود می‌کنند. وقتی پرنده به بالای پله‌ها رسید، دوباره آن را تشویق کنید. «بدیهی است که برای اینکه این بازی را انجام دهید، باید رابطه خوبی با پرنده خود داشته باشید.» اگر طوطی شمارا دوست ندارد، شمارا تعقیب نمی‌کند و این بازی را انجام نمی‌دهد. پرنده شما به دلیل بال زدن، ورزش‌های زیادی انجام می‌دهد.

بازی با دم عروس هلندی

طوطی خود را روی زمین قرار دهید، دست خود را نزدیک دم آن ببرید (اما درواقع آن را لمس نکنید) . و سپس، با صدای بسیار هیجان‌زده، بگویید: «اوه، من می‌خواهم دم تو را بگیرم!» و دست خود را به سمت پرنده ببرید و او را با دست خود تعقیب کنید. معمولاً در این موقع پرنده فرار می‌کند پس‌ازاینکه او را تعقیب کردید و پرنده روی زمین نشست او را نوازش و تشویق کنید. بعد از انجام این کار بگذارید پرنده شما استراحت کند، سپس می‌توانید دوباره این کار را انجام دهید.

برای پایان دادن به این بازی، پیشنهاد می‌کنیم که یک طناب بافته‌شده یا یک شال را برای بالا رفتن از آن به پرنده بدهید. و بگویید، «روی طناب برو!» .وقتی پرنده با منقار طناب را گرفت، به‌آرامی پرنده را بچرخانید و طناب را به عقب و جلو ببرید. زیرا پرنده شما بال می‌زند. سپس می‌توانید پرنده خود را برای استراحت به قفس یا محل بازی خود برگردانید.

عروس هلندی شیطوننکته: اگر متوجه شدید پرنده شما در این بازی می‌ترسد این بازی را متوقف کنید و سراغ بازی‌های دیگر بروید.همچنین میتوانید با کمک مطلب چگونه عروس هلندی را رام کنیم؟ به او کمک کنید تا بهتر بازی های خود را آموزش ببیند.

بسکتبال

با استفاده از حلقه بسکتبال به‌اندازه کوچک متناسب با اندازه پرنده خود ، به طوطی خود یاد بدهید که بسکتبال بازی کند. شما می‌توانید بعضی از تورهای بسکتبال که مخصوص طوطی‌ها یا حلقه‌های بسکتبال به‌اندازه کوچک را از بعضی فروشگاه‌های اسباب‌بازی برای حیوانات خانگی تهیه کنید. این نوع حلقه‌ها در پشت خود دارای چسب هستند که می‌توانید آن‌ها را به دیوار بچسبانید. و همچنین این حلقه‌ها دارای یک توپ پاچه‌ای کوچک مخصوص پرندگان هستند.

ابتدا حلقه را در جای مناسب انجام دهید. سپس توپ را نشان پرنده دهید و خودتان توپ را درون حلقه بیندازید و سپس توپ را به پرنده خود بدهید. به او بگویید پرتاب کن اگر این کار را انجام نداد دوباره خودتان توپ را در حلقه بیندازید. این‌قدر این کار را انجام دهید تا پرنده متوجه شود باید چه‌کاری را انجام دهید.

اگر پرنده شما توپ را از در حلقه قرارداد، با لحنی هیجان‌زده به او بگویید کارت عالی بود و او را تشویق کنید.نکته: انجام این بازی با عروس هلندی صبر و حوصله زیادی نیاز دارد پس اگر پرنده شما این کار را انجام نداد. مجددا آن را تکرار کنید.

پرواز کردن

به‌آرامی هر دو پای پرنده خود را بگیرید (انگشتان خود را انگشتان پای پرنده نگه‌دارید) و بگویید «آماده، آماده، برو!» با آرامش دست خود را از روی پای پرنده بردارید. (این کار را با یک حرکت تند و سریع انجام ندهید). همان‌طور که پرنده شما به سمت بالا حرکت می‌کند بال های خود را هم باز می‌کند. شما پا های پرنده را ول نکنید و سعی کنید به دنبال پرنده بدوید. پرنده را بالای سرخود نگه‌دارید، بعد از مدتی پا های پرنده را ول‌کنید و بگذارید او پرواز کند. چندین بار این کار را انجام دهید تا پرنده باور کند که شما همراه با او پرواز می‌کنید.

طناب نوردی

یک طناب پنبه‌ای یا سیزالی سنگین به طول حدود 1 یا 1.5 متر تهیه کنید و در هرچند سانتیمتر یک گره ایجاد کنید تا پرنده بتواند از طناب بالا برود. طناب را با استفاده از یک گیره از سقف آویزان کنید. طوطی خود را روی زمین در پایین طناب قرار دهید و به او بگویید از طناب بالا برو. تولید مثل عروس هلندی

بسیاری از طوطی‌ها به‌طور طبیعی مایل به بالا رفتن از اجسام مختلف هستند مثل شاخه و طناب. اگر پرنده شما مایل به انجام این کار نیست آن را به طناب نزدیک کنید. با نگه‌داشتن یک خوراکی چند پله بالاتر از عروس هلندی، آن را به انجام این کار تشویق کنید. عروس هلندی شما برای گرفتن خوراکی از طناب بالا می‌رود. (برای این کار ممکن است به یک چهارپایه برای ایستادن نیاز داشته باشید). هنگامی‌که پرنده شما به گره آخر رسید، او را تشویق کنید و خوراکی را به او تحویل دهید. پرنده را بردارید و بگذارید دوباره از طناب بالا برود.

بالا رفتن عروس هلندیبه‌تدریج پرنده خود را از خوراکی‌ها جدا کنید و فقط هنگام رسیدن به بالای طناب آن را تشویق کنید. اگر پرنده کوچک‌تری مانند مرغ عشق دارید، یک طناب کوتاه‌تر برای انجام این کار در نظر بگیرید.

مسابقه در تونل

شما می‌توانید این کار را روی تخت خواب انجام دهید.برای انجام این بازی با عروس هلندی به یک نفر به‌غیراز خودتان نیاز دارید. از طرف مقابل بخواهید یک حوله بزرگ حمام، چادر و یا یک پتو سبک را در بالای تخت نگه دارد جوری که یک تونل به وجود بیاید.

پرنده خود را در یک‌طرف تونل قرار دهید. همان‌طور که او را در تونل قراردادید پرنده به آن سمت حرکت می‌کند. شما هم در آن سمت او را تشویق کنید. وقتی‌که این پرنده به سمت شما نزدیک شد سریع از فرد دیگر بخواهید که جایش را با شما جابه‌جا کند . بعد دوباره در آن سمت شروع به تشویق کردن پرنده کنید تا به آن سمت بیاید و باز به این کار ادامه دهید. با این کار پرنده شما سرگرم شده است و هم ورزش کرده است.

قایم‌موشک

پرنده را به یک قسمت ناشناخته از خانه خود ببرید. مانند زیرزمین یا اتاق‌خوابی که پرنده هرگز آن را ندیده است. یا هرجایی محیط جدید برای او به‌حساب بیاید.

پرنده خود را در انتهای اتاق روی زمین قرار دهید و سپس دور شوید. و به او بگویید، «مرا پیدا کن!». جابه‌جا شوید به گوشه‌های اتاق بروید پرنده را صدا بزنید وقتی پرنده متوجه مکان شما شد خود را پنهان کنید. وقتی شما را پیدا کرد او را تشویق کنید. یا به‌عنوان جایزه یک مغز تخمه آفتاب‌گردان به او بدهید یا او را نوازش کنید. سعی کنید جوری با او بازی کنید که احساس ترس به او دست ندهد.

اگر پرنده به این بازی علاقه نشان داد دوباره این بازی را تکرار کنید.البته گاهی اوقات اگر پرنده‌ی شما نسبت به شما علاقه ای نشان نداد می‌تواند نشانه‌ی بیمار بودن او باشد.در مطلب بیماری های عروس هلندی این مشکل به‌خوبی برای شما رفع شده است.

به او رقصیدن یاد بدهید

همان‌طور که گفتیم عروس هلندی‌ها بسیار باهوش هستند. این پرندگان باهوش می‌توانند ریتم را تشخص دهند و رقصیدن را یاد بگیرند.برای یاددادن رقصیدن به عروس هلندی اول باید یک ریتم را برای او بچش کنید و سپس دست خود را همراه با ریتم آهنگ تکان دهید. شما باید کاری کنید که توجه عروس هلندی به شما جلب شود.

عروس هلندی باهوشوقتی توجه عروس هلندی به شما جلب شد باید این‌قدر این کار را انجام دهید تا عروس هلندی همراه با دست شما حرکاتی را انجام دهد. بعدازاین موضوع شما باید به تکان دادن دست خود پایان دهید. اگر عروس هلندی به حرکات خود ادامه داد یعنی اینکه ریتم را فهمیده است و یاد گرفته است تا برقصد.این کار می‌تواند از بازی کردن با عروس هلندی بسیار جذاب‌تر باشد.

نکات بازی با عروس هلندی

با هر یک از این فعالیت‌ها زود تسلیم نشوید و پافشاری کنید.

کمی به عروس هلندی خود فرصت دهید تا کاری را که می‌خواهید انجام دهید.اگر پرنده شما از این بازی خوشش آمده باشد به شما نشان می‌دهد اگر دیدید پرنده به یک بازی علاقه دارد، یک روز دیگر آن بازی را دوباره انجام دهید. در این مورد دقت کنید که پرنده شما از چه نوع بازی‌هایی لذت می‌برد و در یک روز خاص چه حال و هوایی دارد. بعضی روزها ممکن است پرنده شما دوست داشته باشد توپ‌بازی کند یا یک روز دیگر بازی راه‌پله را انجام دهد.«سعی نکنید پرنده ی خود را مجبور کنید با شما بازی کند. اگر این کار را انجام دهید، پرنده شما فوراً مقاومت می‌کند.» در عوض، بازی را برای او به نمایش بگذارید و سعی کنید بازی را سرگرم‌کننده جلوه دهید. احتمال این وجود دارد که کنجکاوی عروس هلندی شما برانگیزد و به این بازی علاقه نشان دهد.شما می‌خواهید با بازی با عروس هلندی او را سرگرم کنید اما این احتمال وجود دارد که عروس هلندی شما حوصله انجام بازی را نداشته باشد اگر پرنده شما از انجام بازی که همیشه نسبت به انجام آن علاقه نشان می‌داد استقبال نکرد به این معنی است که زمان خوبی برای انجام بازی نیست و شما باید به علاقه او احترام بگذارید.تاثیر بازی با عروس هلندی در تقویت او

پس از پیدا کردن برخی از بازی‌هایی که طوطی شما واقعاً دوست دارد. سعی کنید آن‌ها را تبدیل به بخشی از برنامه‌های همیشگی خود کنید. با انجام این کار نه‌تنها به افسرده نشدن عروس هلندی شما کمک بلکه موجب سلامتی و شادابی عروس هلندی شما می‌شود. البته مهم‌تر از همه عروس هلندی شما را سرگرم می‌کند.برخی از محققان میگویند: هنگامی‌که با پرنده خود بازی می‌کنید، شما به جذاب‌ترین چیز زندگی پرنده تبدیل می‌شوید. درنتیجه پرنده با شما ارتباط بهتری خواهد داشت.

تاثیر بازی کردن با عروس هلندی«ورزش و بازی نه‌تنها کیفیت زندگی طوطی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به تقویت پیوند بین شما و او کمک می‌کند.البته رعایت این نکته برای پرورش عروس هلندی بسیار تاثیرگزار و مهم است

کلام آخر

عروس هلندی یک پرنده بسیار باهوش و زیبا است. این پرنده یک حیوان خانگی بسیار خوب است اما بسیار حساس هم هست. اگر شما با او بازی نکنید یا به مدت طولانی او را تنها بگذارید ممکن است این پرنده افسرده شود.

منابع
be.chewy.com

be.chewy.com
 
  • برچسب ها
    آموزش توپ بازی به عروس هلندی اهنگ مخصوص عروس هلندی بازی با عروس هلندی در قفس توپ بازی عروس هلندی ساخت اسباب بازی ساده برای عروس هلندی فیلم بازی عروس هلندی وسایل بازی عروس هلندی چیست چگونه با عروس هلندی دوست شویم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا