بازیگر نقش مارال در سریال آنام

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
بازیگر نقش مارال در سریال آنام را در همیارخاص ببینید


نام گلچهره
نام خانوادگی سجادیه
تاریخ تولد 23 مرداد 1333
محل تولد اراک
وضعیت تاهل متاهل
تحصیلات لیسانس تئاتر
شغل بازیگر
سالهای فعالیت 1353 تاکنون
گلچهره سجادیه (زاده ۲۳ مرداد ۱۳۳۳) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است

گلچهره-سجادیه-hamyarkhas.ir.jpeg

بیوگرافی گلچهره سجادیه​

گلچهره سجادیه بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 23 مرداد 1333 در اراک می باشد و 66 سال سن دارد. ایشان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است و پس از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته تئاتر دانشگاهی ادامه تحصیل داد. فعالیت هنری را از 20 سالگی در عرصه تئاتر آغاز کرد.

در نمایش‌های: جادوگران شهر سلیم و خانه برنارد آلبا به روی صحنه رفت و نمایش «بازگشتی نیست» را کارگردانی کرده است. در 23 سالگی برای نخستین بار در فیلم «کلاغ» ساخته بهرام بیضایی ایفای نقش نمود. بعد از فیلم‌های «موج طوفان» منوچهر احمدی، «ایستگاه» یدالله صمدی و «سفر عشق» ابوالحسن داودی، با فیلم «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی در سال 1368 در حالیکه پنجمین فیلم سینمایی‌اش را تجربه می‌کرد تبدیل به یکی از بازیگران مطرح شد.

زندگینامه گلچهره سجادیه
اولین تجربه تلویزیونی خانم سجادیه بازی در سریال رعنا به کارگردانی سید داود میرباقری در سال 67 – 69 بود سپس خانه عروسک و تلخون را نیز بازی کرد. در طول دوران پر افتخار خود چند جایزه را به ارمغان برد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سرزمین خورشید

در سال 1375 و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از اولین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم سرزمین خورشید در سال 1376 اشاره کرد. آخرین بازی خانوم سجادیه در سینمایی حوالی اتوبان در سال 87 بود او سپس با سریال سرزمین مادری به تلویزیون بازگشت اما این سریال دچار حاشیه شد و از پخش آن جلوگیری شد. در بهمن 96 با سریال آنام دوباره به قاب تلویزیون آمد.



اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد از طریق انتهای همین مطلب اطلاع دهید
 
آخرین ویرایش:
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا