بازیگران فیلم سفر به اعماق جنگل

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,286
79
بازیگران فیلم سفر به اعماق جنگل ، را در همیارخاص بخوانید

ستارگان هالیووددر جنگل های آمازون به دنبال شهر گمشده رفتند عکس​


حضور ستارگان فیلم شهر گمشده زی روی فرش قرمز برلیناله، هیجان زیادی را به همراه داشت و ستارگانی همچون سیه نا میلر و رابرت پتینسون بازیگر مشهور فیلم هری پاتر با مردم همراهی کردند.

داستان شهر گمشده زی درباره زندگی واقعی پـرسی فاوست بریتانیایی، یکی از بزرگترین کاشفان قرن بیستم است که در سال ۱۹۲۵ به اعماق جنگل های آمازون سفر کرد تا به جستجوی تمدنی افسانه ای و شهر گمشدۀ زی در جنگل های آمازون بپردازد.

چارلی هونام نقش پـرسی فاوسـت را بازی می کند؛ کاشفی که جستجوهایش انسان را به یاد تلاش ها برای یافتن شهر افسانه ای الدورادو می اندازد.

این فیلم بر اساس داستان ماجراجویانه کتابی به همین نام، نوشتۀ دیوید گرن تهیه شده است.

جیمز گری، نویسنده و کارگردان آمریکایی فیلم می گوید: متاسفانه موضوع این فیلم، در عصر حاضر نیز همچنان مطرح است و نمی توانیم بگوییم که داستان این کتاب درباره جهانی نژادپرستانه و استعماری بوده که تنها در گذشته وجود داشته است. بیایید صادق باشیم بطور قابل توجهی استعمار سفید پوستان را در جهان شاهدیم. دوست داشتم بگویم که چنین موجی از ملی گرایی را در جهان نداریم اما چنین چیزی وجود دارد و فکر می کنم لازم است یادآوری شود که همه ما از یک جنس هستیم.

سیه نا میلر، رابرت پتینسون، چارلی هونام، تام هالند و الکساندر جوانویچ از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

انتهای پیام

فیلم گشت و گذار در جنگل «Ju gle C uise» محصول جدید کمپانی دیزنی است. کمپانی که ایده ساخت این فیلم را از بنیان گذار کمپانی والت دیزنی اقتباس کرد و با بازی بازیگران مشهور سینما آن را به اکران گذاشت. فیلمی با حال و هوای افسانه‌های دوران باستان در جنگل‌های آمازون که خطرناک‌ترین نقطه بر روی کره زمین به حساب می‌آید.

اسم فیلم گشت و گذار در جنگل از روی ایده یکی از وسایل سرگرمی در پارک دیزنی لند برگرفته شده است. ایده پارک‌های دیزنی را برای اولین بار والت دیزنی موسس این کمپانی مطرح کرد. پارک‌هایی که با تم سرگرمی و بر اساس تولیدات این کمپانی ساخته شده‌اند. پارکی که در سال ۱۹۵۵ افتتاح گردید و تا به اکنون ۷ عدد از آن در سراسر جهان ساخته شده است.

فیلم گشت و گذار در جنگل دوبله فارسی در فیلم‌گردی​


تم فیلم جنگل کروز یا همان گشت و گذار در جنگل جادویی و فانتزی است. تمی پیرامون ماجراجویی تعدادی از کاشفان اسپانیایی است که به دنبال گلی جادویی هستند که می‌تواند هر بیماری را درمان کند. این گیاه در اعماق جنگل آمازون قرار دارد و این تیم اسپانیایی که در حدود سال‌های ۱۵۰۰ به دنبال آن بودند ولی در اعماق جنگل ناپدید شدند.

فیلم گشت و گذار در جنگل دوبله فارسی در فیلم‌گردی

داستان فیلم با اشاره به این افسانه به سال‌های ابتدایی قرن ۱۹ باز می‌گردد و داستان زن ماجراجویی را به نام لیلی با بازی «Emily Blu » را بازگو می‌کند. زن جوانی که پدرش یک ماجراجو مشهور بوده و حال او با به دست آوردن یک شی باستانی می‌خواهد به دنبال پیدا کردن این گل برود. در راه پیدا کردن این گیاه او با ناخدا فرانسیسکو با بازی «Dway e Joh so » همراه می‌شود تا به دل جنگل‌های آمازون برود.

اولین نکته در فیلم گشت و گذار در جنگل کمپانی سازنده آن یعنی دیزنی است. کمپانی که در ساخت آثار جادویی و ساخت دنیاهای فانتزی تبحر خاصی دارد. دیزنی در اثر جدید خود تلاش کرده است دنیای جادویی دیگری را برای مخاطبان خود راه اندازی کند. راه اندازی که ایده اولیه آن از کشتی فانتزی که در پارک دیزنی لند قرار دارد برگرفته شده است.

گشت و گذار در جنگل اقتباسی از پارک دیزنی لند​


«Ju gle Rive C uise» نام وسیله سرگرمی است که در این پارک قرار دارد و در یک مسیر آبی که با تم جنگل‌های آمازون طراحی شده حرکت می‌کند. این وسیله سرگرمی که یک کشتی است در فیلم نیز حضور دارد و یکی از سکانس‌های ابتدایی فیلم به آن اختصاص دارد. جایی که کشتی به همراه گردشگران با هدایت ناخدا فرانسیسکو در رودخانه حرکت می‌کند و گردشگران با اتفاقات مصنوعی که خود ناخدا آن‌ها را به وجود می‌آورد هیجان زده می‌شوند.

اقتباسی این چنین می‌تواند یکی از حرکت‌های تبلیغاتی دیزنی برای پارک‌هایش باشد. پارک‌هایی که به خاطر شیوع کرونا تا آستانه بسته شدن رفته‌اند. حال دیزنی با این ابتکار می‌خواهد دوباره این پارک‌ها را رونق دهد و از سمت دیگر اثری فانتزی را برای مخاطبان این کمپانی فراهم آورد که یادآور آثار کلاسیک دیزنی است. حرکتی که می‌توان گفت تاثیر گذار بوده و نتایج سرچ مخاطبان برای پیدا کردن این وسیله سرگرمی در پارک دیزنی لند مشهود است.

سفر به دل آمازون​


داستان و پیرنگ اصلی آن سفری ماجراجویانه به قلب جنگل‌های آمازون است. در کنار این پیرنگ ما خرده پیرنگ عشق میان کاراکترهای اصلی را داریم و همچنین خرده پیرنگ افسانه فاتحان اسپانیایی که به دنبال پیدا کردن گیاه زندگی هستند. داستان‌هایی که در کنار یکدیگر ماجرای اصلی فیلم را شکل می‌دهند و به نوعی می‌توان آن را در قالب سفر قهرمان نیز دانست.

شخصیت لیلی و فرانسیسکو نقش‌های محوری فیلم هستند. کاراکترهایی که دقیقا در دو قطب مخالف همدیگر قرار دارند و این تضاد را می‌توان در سکانس‌های ابتدایی که به برخورد اولیه این دو شخصیت اختصاص دارد دید. از سمتی این تضاد در رفتار شخصیت فرانسیسکو مشهودتر است، به خصوص تیکه کلام‌هایی که او در خصوص شلوار پوشیدن لیلی مطرح می‌کند. اشاره ضمنی به وضعیت فرهنگی ابتدای قرن ۱۹ که زنان در این جامعه نمی‌توانستند رفتارهای مردانه یا آزادی‌هایی همچون مردان داشته باشند.

داستان و شخصیت‌پردازی تکراری دیزنی​


داستان فیلم پیچیدگی خاصی را دنبال نمی‌کند و می‌توان آن را شبیه به دیگر آثار دیزنی دانست. آثاری که صرفا آن هیجان دنیای جادویی برایشان مهم است و سپس داستان عاشقانه‌ای که در انتهای فیلم صورت می‌گیرد. عمده مشکل فیلم‌های این چنین نبود تعلیق خاص و یا هیجانی که ناشی از پیچیدگی داستانی باشد است، یعنی مخاطب از ابتدا تا انتهای داستان را می‌تواند حدس بزند.

شخصیت‌ها نیز همچون داستان پیچیدگی خاصی ندارند، همچون همان قصه‌های قدیمی دیزنی پرنسسی شجاع می‌خواهد قدم به ناشناخته‌ها بگذارد و در این مسیر با پرنسی قوی آشنا می‌شود که به او کمک می‌کند. شخصیت‌پردازی که شباهت زیادی به انیمیشن فروزن یا حتی انیمیشن موآنا دارد. فرانسیسکو در فیلم گشت و گذار در جنگل دقیقا همان پرنس قوی هیکل و شجاع است که باید دل شاهزاده را که لیلی است به دست بیاورد.

شاید مدل شخصیت‌پردازی دیزنی و حتی روند داستانی‌اش به عنوان یک فرمول موفق در سینما مطرح باشد اما تکرار این ایده بعد از مدتی مخاطب را خسته خواهد کرد. زیرا تنها هیجان فیلم همان جلوه‌های ویژه بصری است که با توجه به تخصص دیزنی، قطعا شما را با دنیای جذابی آشنا خواهد کرد. البته نباید از شوخی‌های گاه و بی گاه فراسیسکو و لیلی در طول داستان چشم پوشی کرد. طنزی که به واسطه حضور امیلی بلانت و طنازی‌های دوئین جانسون مخاطب را به خنده وا می‌دارد.

فیلمی فانتزی از کارگردانی غیرفانتزی​


فیلم توسط ژاومه کویت-سرا «Jaume Colle -Se a» ساخته شده است. کارگردانی که ما او را بیشتر با آثار ژانر اکشن همچون فیلم «U k ow » محصول سال ۲۰۱۱، فیلم بدون توقف «No -S op» محصول سال ۲۰۱۴ و فیلم «Ru All Nigh » محصول سال ۲۰۱۵ می‌شناسیم. سه اثری که «Liam Neeso » در هر سه آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

حضور این کارگردان در فیلم شاید کمی تعجب برانگیز باشد اما بعد از نمایش صحنه‌های اکشن و تعقیب‌گریزی که در اثر وجود دارد متوجه خواهید شد که انتخاب این کارگردان آن چنان بی‌دلیل نیز نبوده است. کارگردانی که شاید دنیای فانتزی را زیاد نشناسد اما می‌داند که برای سرگرم کردن مخاطب باید اکشن را چاشنی فیلم کرد.

می‌توان گفت که فیلم گشت و گذار در جنگل جزو همان تلاش‌های دیزنی در فیلم های جدید برای بازسازی دوران خوش گذشته است. دوران طلایی کلاسیک دیزنی که بعدها با ساخت آثاری همچون دزدان دریایی کرائیب «Pi a es of he Ca ibbea » همراه شد. فضایی ترکیبی از دنیای افسانه‌ها به همراه ماجراجویانی که به دنبال کشف افسانه‌ها هستند. اثری که سرگرمتان خواهد کرد و نه چیزی بیشتر.


بازیگران فیلم سفر به اعماق جنگل​


عنوان : بازیگران فیلم سفر به اعماق جنگل


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,122
    کاربران
    3,408
    جدیدترین کاربران
    امیر حافظ
    عقب
    بالا