ایا ایران از جام جهانی حذف میشود

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
ایا ایران از جام جهانی حذف میشود ، را در همیارخاص بخوانید

فوتیال | تیم ملی​

تیم ملی ایران از جام جهانی حذف می شود؟​


اگر تا ۱۱ اسفند اساسنامه فدراسیون مورد تایید فیفا قرار نگیرد، فدراسیون تعلیق خواهد شد.

اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر محل مناقشه فوتبال ایران با فیفا بوده و اصلاح چند باره این اساسنامه که تا کنون مانع محرومیت و تعلیق فوتبال ایران شده هنوز به طور کامل مورد پذیرش فدراسیون جهانی قرار نگرفته و اگر در فرصت محدود باقی‌مانده مشکلاتی که پابرجاست برطرف نشود روزهای تلخی برای فوتبال ایران در پیش است.

در حال حاضر فدراسیون فوتبال اشکالاتی از دید فیفا دارد که مهم‌ترین آن بحث خصوصی‌سازی باشگاه‌ها و کوتاه شدن دست دولت از دخالت در فوتبال است که با وجود وعده‌های چند باره هنوز اقدام عاجلی در خصوصش صورت نگرفته و کار می‌رود که به جاهای باریک بکشد.

طبق شنیده ها فدراسیون فوتبال و هیات رییسه تا ۱۱ اسفند ماه فرصت دارند تا ایرادات وارد شده از سوی فیفا در اساسنامه و شکل اجرایی مسابقات را برطرف کرده و اگر این اتفاق نیافتد مشکلاتی برای فوتبال ایران شکل می‌گیرد.

احتمال تعلیق فوتبال ایران در این صورت زیاد است و اگر فیفا چنین حکمی صادر کند فعالیت های فوتبال ایران تعلیق خواهد شد و اجازه حضور در جام جهانی هم از فوتبال ایران گرفته خواهد شد.

احتمال حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چقدر جدی است؟​


در حالی که سال هاست فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید می کند که در صورت مستقل نبوده و عدم وابستگی به دولت و البته تصحیح اساسنامه در این مسیر، فوتبال ایران را از فعالیت های بین المللی محروم خواهد کرد، خطر حذف ایران در جام جهانی اکنون به یک مرحله بحرانی رسیده است. بر اساس گزارش ورزش سه، در حالی که از تایید اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران پس از انجام اصلاحات خبر داده شده بود، اکنون خبر می رسد که همچنان بند ماده یک این اساسنامه دارای اشکال شناخته شده و فیفا بار دیگر به آن ایراد گرفته است. در این بند اشاره شده که فدراسیون های ورزشی باید خصوصی بوده و زیر نظر ارکان دولتی نباشند.

بعد از رسیدن شهاب الدین عزیزی خادم به ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون مهلتی یک ساله از فیفا برای اصلاح اساسنامه خود دریافت کرده بود. اکنون اما فیفا تنها تا ۱۰ اسفند به فدراسیون فوتبال ایران مهلت تصحیح و تایید اساسنامه بر اساس خواسته های خود را دارد در غیر این صورت تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی محروم خواهد شد. در این کش و قوس ها به نظر می رسد که امارات متحده عربی که در شرایط کنونی شانس زیادی برای رسیدن به جام جهانی نمی بیند به شدت در صدد حذف ایران از جام جهانی است و برای این کار روی بحث راه ندادن زنان به ورزشگاه ها و کمک داور ویدیویی تمرکز کرده است.

ظاهراً تیم ملی امارات امیدوار است که با حذف ایران بتواند به عنوان تیم سوم شانسی برای رفتن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد. در حالی که مهلت یک ساله فدراسیون بین المللی فوتبال به ایران برای اصلاح اساسنامه و عدم وابستگی به دولت به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، بحث همکاری مجلس و وزارت ورزش برای رفع این خطر بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

عزیزی خادم در این باره گفته است: « فیفا سال گذشته به ما اجازه داد انتخابات فدراسیون را ظرف یک سال برگزار و بند نخست اساسنامه را اصلاح کنیم. وزیر ورزش و معاون او از اساسنامه خارج شدند و اگر موضوع اساسنامه حل نشود، فوتبال ایران دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. رقبای ما به دنبال مانور روی بحث تعلیق هستند تا فرصتی برای صعود به جام جهانی داشته باشند.جلسه‌ای با دکتر سجادی درباره اساسنامه داشتیم و اساسنامه پس از تصویب در مجلس، باید به فیفا ارائه شود، وگرنه فدراسیون فوتبال با خطر «جدی جدی جدی» روبه‌رو خواهد شد».


ایا ایران از جام جهانی حذف میشود​


عنوان : ایا ایران از جام جهانی حذف میشود


اگر این مطلب نیاز به اصلاح و یا تکمیل دارد اطلاع دهید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا