اورانیوم فلزی چیست و آیا فقط کاربرد نظامی دارد؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
اورانیوم فلزی چیست و آیا فقط کاربرد نظامی دارد؟ را در همیار خاص ببینید ::: بهترین سایت انجمن ایران

اورانیوم فلزی عمدتا در تولید کلاهک های هسته ای استفاده می شود ولی اهداف غیرنظامی نیز دارد


سه کشور اروپاییِ عضو برجام تولید اورانیوم فلزی در ایران را نقض این توافق خوانده اند و خواستار توقف فوری آن شده اند. بریتانیا، آلمان و فرانسه، گفته اند تولید اورانیوم فلزی هیچ توجیه غیرنظامی ندارد. آن ها ایران را به تضعیف تلاش های دیپلماتیک برای نجات توافق هسته ای متهم کرده اند.

ایران چرا به دنبال تولید اورانیوم فلزی است؟


آقای غریب آبادی، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص توضیح داده که ایران در صدد تولید سوخت جدید و پیشرفته برای راکتور تهران است و برای سوخت این راکتور در بخشی از فرایند تولید سوخت از اورانیوم فلزی استفاده می شود که پس از ترکیب با سایر مواد، دیگر اورانیوم فلزی نخواهد بود و کل این فرایند که در مرحله تحقیقات قرار دارد، زیر نظر آژانس صورت می گیرد. بنابراین نمی تواند یک اقدام نظامی تلقی شود، به این دلیل که به نوعی هم ورودی و هم خروجی مشخص است، پس بقیه این موضوعات تبلیغات و فضا سازی رسانه ای است.

ضمن اینکه اورانیوم فلزی در صنایع غیر نظامی هم کاربردهای متعددی دارد که یکی از این کاربرد ها تولید جلیقه های محافظ بدن در برابر اشعه ایکس در رادیولوژی ها است که در حال حاضر از جلیقه های سربی استفاده می شود که سنگین هم هستند.

اورانیم فلزی چه کاربردهایی دارد؟


اورانیوم فلزی عمدتا در تولید کلاهک های هسته ای استفاده می شود ولی اهداف غیرنظامی نیز دارد و تنها برای تولید کلاهک های هسته ای به کار نمی رود.

چون اورانیوم فلزی اهداف غیرنظامی دارد، غربی ها عمدتا به این بخش اصلا توجه نمی کنند. یعنی نه به بخشی که ایران زیر نظر آژانس فعالیت می کند و نه بخش اهداف غیر نظامی توجه نمی کنند.



منبع : کلیک کنید
 
  • برچسب ها
    اورانیم فلزی چه کاربردهایی دارد اورانیوم غنی شده اورانیوم فلزی چه کاربردی دارد اورانیوم فلزی چیست اورانیوم فلزی چیست و چه کاربردی دارد اورانیوم چیست و چه کاربردی دارد تولید اورانیوم فلزی چیست سنگ اورانیوم چیست قیمت اورانیوم کاربرد اورانیوم فلزی چیست
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا