انشا درباره روز تعطیل خود را چگونه گذراندید

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79

پرسش های عینی درباره فعالیت های یک روز تعطیل​

  • برای یک روز تعطیل چقدر برنامه ریزی می‌کنید؟
  • در یک روز تعطیل تا چه ساعتی می‌خوابید؟
  • فعالیت های روز تعطیل شما چیست؟
  • چگونه پایان یک روز تعطیل، از فعالیت های خود احساس رضایت و مفید بودن داشته باشیم؟

انشانویسی درباره روز تعطیل همراه با خانواده با چاشنی طنز​


روزهای تعطیل غیر از جمعه ها، در تقویم ما بسیار است. آنقدر که تعداد زیادی از این تعطیلی‌ها نمی‌دانیم چکار کنیم و برنامه خاصی برای آن نداریم. به همین علت، بیشتر روز تعطیل را گوشه‌ای دراز کشیده و یا سرمان توی گوشی و دنیای مجازی است، یا به مشاهده برنامه های بی سر و ته تلویزیون مشغولیم.

من که فکر می‌کنم همیشه هم نباید برای همه چیز برنامه داشت. البته این به سبک زندگی هر شخص بستگی دارد. کسی که برای تمام هفته برنامه کاری، ورزشی، هنری یا علمی دقیق و فشرده‌ای دارد، بد نیست گاه گداری، یک روز تعطیل را بدون برنامه به استراحت بپردازد و اصلا به هیچ چیز فکر نکند.

اما خب این برای آدم های تنبل و باری به هر جهت صدق نمی‌کند. این افراد روز غیر تعطیل‌شان هم فرقی با تعطیل ندارد و به اصطلاح کلا تعطیلند!

صبح تا لنگ ظهر می‌خوابند و بعد هم با منگی خاصی بقیه روز را می‌گذرانند.

اگر روزهای تعطیل را فرصتی برای رسیدگی به کارهایی که در ایام معمولی نمی‌توانیم انجام دهیم بدانیم، آن وقت بهتر می‌فهمیم چه کار باید بکنیم. من ترجیح می‌دهم بیش از حد نخوابم و از روز تعطیلم استفاده مطلوبی داشته باشم. مطلوب از نظر خودم و نه آنچه دیگران فکر می‌کنند.

مثلا برای یک روز جمعه بعد از ایام امتحانات ترجیح می‌دهم وقتم را با دوستانم بگذرانم و ذهنم را از استرس امتحان آزاد کنم. آخر هفته ای که مدام در محیط بسته ای مثل خانه، محیط کار یا مدرسه گذرانده ام، به نظرم رفتن به طبیعت و گردش در محیط های سرسبز و با صفا بهترین گزینه است.

انشا نویسی درباره روز تعطیل خود را چگونه گذراندید ؟


اگر شرایطم به گونه ای باشد که مدتی را بدون تحرک گذرانده ام، روز تعطیل را به ورزش و فعالیت فیزیکی و یا بازی دسته جمعی با خانواده و اقوام و دوستان می‌گذرانم. و اگر مدام در جمع و شلوغی بوده ام، روز تعطیل بهترین فرصت است که با خودم خلوت کنم و از سکوت و تفکر و مطالعه در تنهایی ام لذت ببرم. دیدن یک فیلم خوب و سرگرم کننده هم برای آخر شب می‌تواند یکی از فعالیت های ایده آل روزهای تعطیل باشد.

به نظر من، هیچ قانون مشخصی برای گذراندن روزهای تعطیل وجود ندارد. باید نیازها و تمایلات شخصی خود را در نظر بگیریم و بر اساس آن ها بهترین برنامه ریزی را داشته باشیم تا پایان روز، احساس مفید بودن کنیم و از خودمان و وقتی که گذرانده ایم رضایت داشته باشیم.


منبع : JadvalYab | همیارخاص
 
  • برچسب ها
    انشا در مورد تعطیلات آخر هفته انشا در مورد تعطیلات کرونایی انشا در مورد تعطیلی مدارس انشا در مورد روزهای تعطیل انشا در مورد یک روز تعطیل انشا درباره تعطیلات تابستانی خود را چگونه گذراندید انشا درباره تعطیلات رویایی من انشا درباره تعطیلات کرونایی خود را چگونه گذراندید
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا