انشا درباره حیاط مدرسه (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
.

انشا درباره حیاط مدرسه (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)​

انشا با موضوع درمورد حیاط مدرسه​


پایه هفتم – درس اول – صفحه ی ۲۰ – حیاط مدرسه

انشا درباره حیاط مدرسه (صفحه 20 نگارش پایه هفتم)


رسانه همیار خاص hamyarkhas.ir در این مطلب به یکی از موضوع های انشا صفحه 20 کتاب نگارش پایه هفتم– درس اول پرداخته است و در ادامه چند نمونه انشا با موضوع (حیاط مدرسه) برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده است ….

انشا درمورد حیاط مدرسه – شماره 1


بند : تک تک قسمت های هر مدرسه خاطرات تلخ و شیرینی دارد به خصوص حیاط آن ؛ حیاطی که در آن بسیاری تنبیه شده اند ، بسیاری زمین خورده و زخمی شده اند ، بسیاری در برابر جمعیت انبوه دانش آموزان در صف حیاط جایزه گرفته و تشویق شده اند ، بسیاری در آن کتاب به دست استرس امتحان زنگ بعد را کشیده اند و بسیاری آخرین قدم های خودرا بعد از فارغ التحصیلی به سوی آینده بر روی آن گزاشته اند

امروزه نه تنها این حیاط مختص دانش آموزان است ، بلکه مکانی برای انتظار والدین برای به خانه بردن فرزندان خود نیز هست ، گوشه و کنار حیاط مدرسه جایی مخفی برای رد و بدل کردن اسباب بازی یا سی دی و غیره بوده و هست !

عبور از حیاط در هنگام زنگ نماز از وضوخانه تا نماز خانه برای نمازگزاران بدلیل رطوبت وضو مانند عبور از قطب جنوب بوده و هنوزهم در برخی مدارس هست ، حیاطهایی که روزی نفس دانشمندان در آن دمیده و بسیاری از ایده های نجات بخش دنیا در آن جا شکل گرفته است !

گاهی اوقات اهمیت این بخش از مدرسه از شکل گیری شخصیت یک فرد توسط تشویق ها و تنبیه های آن ها در آنجا مشخص می شود ، گاهی اوقات حیاط مدرسه راهی برای فرار برخی دانش آموزان و در مقابل آرزوی بسیاری از بچه های کم توان و نا توان مالی و جسمی می شود ، گاهی اوقات وسیله ی شادی توسط جشن ها و مراسماتی مانند بازارچه می شود .

نتیجه : شاید در کنار عبارت حیاط مدرسه ، کلمه ی تفریح بیشتر به ذهن بیاید ولی همانطور که گفته شد ، نباید آن را از دیگر قسمت های مدرسه دست کم گرفت و باید به اهمیت آن پی برد که شاید قدم فرد مهمی بر روی آن باشد و ما بی خبر از آن آینده ی اورا تغییر دهیم با روش هایی که گفته شد !

**********

انشا حیاط مدرسه – شماره 2


مقدمه : خاطرات و لحظات شیرین و خوب و بد ما در حیاط بزرگی است که در آن سالیان سال حضور داشتیم؛ جایی که اولین بار با لباس دانش آموزی در آن قدم گذاشته ایم و سال به سال با پیشرفت به مقاطع بالاتر ارتقا یافته ایم.

توصیف انشا : حیاط مدرسه خلوتگاه و ارامش دهنده و گاهی پراضطراب ترین لحظات دوران درس و مدرسه ی یک دانش اموز را تشکیل داده است.

زمانی که در حیاط مدرسه قدم زده،درس خوانده،بازی کرده،خندیده،گریه کرده و گاهی از شادی زیاد و اخذ نمرات خوب،بالا و پایین رفته و اشک شوق ریخته است.حیاط مدرسه ی ما جایی است پراز درختان سنوبر و کاج که زیر سایه ی ان می نشینیم.و با دوستانمان گل می گوییم و گل می شنویم.زمین فوتبالی دارد و با تیرک دروازه که همیشه عده ایی از بچه ها در حال بازی در انجا هستند و توپ راازاین سمت به ان سمت می برند و گاهی میخندند و گاهی دعوا می کنند.زمین والیبالی دارد با تور والیبال که همیشه تیم والیبال در حال تمرین هستند تا برای بازی های استانی امادگی لازم را داشته باشند.حیاط مدرسه ما پراز گل های نوشکفته ایی است که هر کدام عطر و بویه خاصی دارند به اسم عطر نوجوانی!گل هایی که روزی باز می شوند و هرکدام به سمت و سویی مختلف می روند تا اینده ساز این مملکت باشند.بله این گل ها همان دانش اموزانی هستند که هر ساله عده ایی با ان خداحافظی می کنند و عده ایی سلام!

نتیجه گیری : بیاییم همیشه از مدرسه و حیاط مدرسه خود مراقبت کنیم تا برای ایندگان نیز حیاط مدرسه پراز حال خوب و حس خوب تازگی را داشته باشند.

**********

انشا درباره ی حیاط مدرسه – شماره 3


مدرسه ما حیاط بزرگی دارد. در زنگ های ورزش بیشترین لذت را با بازی در حیاط مدرسه می بریم. از فوتبال و والیبال و بدمینتون گرفته تا وسطی و گرگم به هوا بازی کردن! آن روز در زنگ ورزش، مسابقه دو داشتیم از این سر حیاط مدرسه تا آن سر حیاط . معلم ورزش تا سوت را به صدا درآورد با آخرین سرعت شروع به دویدن کردیم. حیاط مدرسه مان آنقدر بزرگ بود که همگی بدون برخورد به بکدیگر می دویدیم.

آن روز مسابقه را نبردم ولی آن قدر انرژی داشتم و شاد بودم که حد نداشت! زنگ ورزش با تمام خوشی هایش تمام شد و زنگ تفریح به صدا درآمد. زنگ تفریح برای ما دست کمی از زنگ ورزش نداشت! ما تمام تفریحاتمان را در زنگ تفریح در حیاط انجام می دهیم.

نظافت حیاط مدرسه به عهده همه ما دانش آموزان مدرسه است. تمام حواسمان جمع هست تا مبادا حیاط مدرسه چهره ای آشفته و ناپاک به خود بگیرد. البته گاهی بعضی ها خواسته یا ناخواسته زمین مدرسه را پر از زباله می کنند و نظافت را رعایت نمی کنند.

در گوشه ای از حیاط مدرسه مان بوفه ای وجود دارد که خوراکی هایمان را از آنجا می خریم. گاهی آنقدر شلوغ می شود که زنگ می خورد و بدون خوردن چیزی راهی کلاس درس می شویم! البته آب سرد کن حیاط هم در اوایل پاییز و بعد از بهار آنقدر شلوغ میشود که به سختی می توانیم آب خنک بنوشیم! البته اگر خودمان آب خنک و لقمه از خانه به مدرسه ببریم مشکل بوفه و آب سردکن هم حل می شود!!

خلاصه حیاط مدرسه ما با دیوارهای رنگی و نقاشی شده اش آن قدر برایمان جذاب است که گاهی دلمان نمی خواهد به کلاس برویم و مجبور می شویم با سوت های تذکرآمیز ناظم به اجبار راهی کلاس شویم. حیاط مدرسه قلب مدرسه است

**********

مقدار یا تمام این مطلب بواسطه ی همیارخاص گرداوری شده است

منبع : همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا