انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ (صفحه 62 نگارش هشتم)

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
.

انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ (صفحه 62 نگارش پایه هشتم)​

انشا با موضوع درمورد برداشتن یک ظرف داغ​


پایه هشتم – درس پنجم – صفحه ی ۶۲ و ۶۳ – برداشتن یک ظرف داغ

انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ


رسانه همیار خاص hamyarkhas.ir در این مطلب به یکی از موضوع های انشا صفحه 62 کتاب نگارش پایه هشتم – درس پنجم پرداخته است و در ادامه چند نمونه انشا با موضوع (برداشتن یک ظرف داغ ) برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده است ….

انشا درمورد برداشتن یک ظرف داغ – شماره 1


یک روز ظهر در خانه تنها بودم. غذایم را برای گرم کردن، روی گاز گذاشتم تا سریعتر غذایم را بخورم و به مدرسه بروم. چند دقیقه بعد در حالیکه با گوشی ام کار می کردم، سراغ غذایم رفتم تا آن را از روی شعله گاز بردارم. انقدر حواسم پرت بود که یادم رفت دستگیره را بردارم و بدون دستگیره، قابلمه داغ را برداشتم.

چشمتان روز بد نبیند! دستم چنان سوخت که آهم به آسمان رفت! قابلمه هم از دستم پرت شد روی گاز! گوشی را گذاشتم کنار؛ اصلا تقصیر گوشی بود که حواسم را پرت کرد! هنوز دستم داشت می سوخت که سریع انگشتانم را زیر شیر آب سرد فرو بردم.

دستم چنان قرمز شده بود مانند لبو! تاول ها هم که سریع روی انگشتانم جا خشک کردند! غذایم را که نخوردم هیچ، که هم دستم سوخت و هم دیر به مدرسه رفتم. حس و حال سوختن، حس عجیب و دردناکی است.

از آن روز به بعد درس عبرتی گرفتم تا انقدر غرق گوشی نشوم که یادم برود ظرف داغ را با دستگیره بردارم! روز های زیادی را هم نتوانستم به خوبی با دستانم کار کنم چون چنان می سوختند که اشکم را در می آوردند.

درس هایم را که می نوشتم دستکشی را در دستم می کردم که تاول هایم مرا اذیت نکنند. بالاخره چند هفته را با سختی گذراندم و فهمیدم که ایمنی حرف اول را می زند!

**********

انشا برداشتن یک ظرف داغ – شماره 2


هفته پیش خواهرم همراه مادرم در آشپزخانه مشغول پخت غذا بود که خواهرم متوجه شد که غذا در حال ته گرفتن است و با عجله به سمت قابلمه رفت تا هر چه زودتر از سوختگی بیشتر غذا جلوگیری کند . در همین زمان حواسش پرت شد و بدون دستکش و یا پارچه قابلمه داغ رو برداشت .

همزمان با برداشتن ظرف داغ دستش به شدت سوزش پیدا کرد و دست خود را به صورت ناخداگاه عقب کشید تا دستش بیشتر نسوزد.

وقی که قابلمه را رها کرد قابلمه غذا روی زمین افتاد و همه ی غذا ها پخش زمین شد . خواهرم دستاش سوخت و ورم کرد و مجبور شد که به دکتر برود و دکتر با شستشو و پماد بعد از چند روز , درد وحشتناک سوختگی را کم کرد.

در این چند روز که خواهرم دستاش توسط ظرف داغ سوخته بود توانایی هیچ کاری رو نداشت . بعد آن تمام حواسش رو جمع کرد که دیگر ظرف داغ را بدون دستکش بر ندارد . من هم بعد از آن تجربه ی خواهرم سعی کردم ظرف داغی را بر ندارم یا اگر بردارم با احتیاط کامل این کار را انجام دهم و زمانی که ظرف داغی رو بر می دارم استرس و دلهری شدیدی می گیرم که مبادا دستان من نیز مثل خواهرم بسوزد , بنابراین تمام حواس خود را جمع می کنم.

**********

انشا درباره برداشتن یک ظرف داغ – شماره 3


مقدمه : اغلب ما از زمان کودکی عباراتی مانند ( جیزه ، دست نزن ! ) ، ( ما رفتیم بیرون به اجاق گاز دست نزن ! ) یا ( به آن ظرف داغ دست نزن ! ) را شنیده ایم و در صورت عمل نکردن به این دستورات هم تاوان آن را کشیده ایم .

بند : برداشتن یک ظرف داغ نیازمند تجهیزات لازم و آمادگی است ، و بدون تجهیزات و برداشتن با عجله باعث ایجاد اثر های طولانی مدت یا حتی دائمی بر روی بدن ما می شود ، حاصل شتاب زدگی و بدون فکر عمل کردن نیز در زندگی چنین اثراتی را دارد ، اشتباهاتی که تجربه ی تلخی را برای ما به ارمغان می آورد تا آن را تکرار نکنیم و از آن درس بگیریم .

سوختگی در اثر برداشتن ظرف داغ به ما نشان می دهد که حتی کوچک ترین اشتباهات ، بزرگترین و دائمی ترین اثرات را می گذارند ، انداختن آن ظرف بر روی محیط اطراف نیز اثر گذار است ، حال چه برسد به اینکه درون آن پر باشد و با متلاشی شدن محتویات آن منطقه ی وسیعی را تحت تاثیر قرار دهد .

سوختگی محیط در اثر افتادن ظرف نشان دهنده ی این است که برخی اشتباهات نه تنها خود ما ، بلکه تمامی اطرافیان و کسانی که در زندگی ما نقش داشته اند را تحت تاثیر قرار داده و شعله های این اشتباه ، زحمت و تلاش چندین و چند ساله ی آن ها را می سوزاند .

اما همه ی راه های کسب تجربه به اثراتی مانند سوختن دست ختم نمی شود ، بلکه می توان زرنگ بود و با راهکار های نوآورانه بدون اندکی درد و زخم به تجربه های خود اضافه کرد ، یکی از این راه ها نگاهی به گذشته است تا برای ما مانند کلیدی به سوی آینده باشد ، یا استفاده از تکنولوژی برای راحتی کار ها مانند دستگیره های هوشمند و غیره .

نتیجه : یادتان نرود که اشتباهی که دو بار تکرار شود ، دیگر اشتباه نیست بلکه انتخاب است ، چه برسد به اینکه این اشتباه در زمینه ای مهم و حیاتی باشد که مثال آن سوختن چند باره ی دست و اثرات آن در اثر برداشتن یک ظرف داغ است !

**********

منابع : 7sc – daneshchi – hamyarkhas


منبع : همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا