ام اس و کرونا از زبان دکتر صحرائیان

  • شروع کننده موضوع اخراج شده
  • تاریخ شروع

اخراج شده

کاربر غیرعضو
آیا همه دارو های ام اس ، دستگاه ایمنی بدن را ضعیف میکنند ؟

داروهای کنترل ام اس دو نوع دسته هستند :

دسته اول داروهای تنظیم کننده دستگاه ایمنی بدن
دسته دوم داروهای سرکوب کننده دستگاه ایمنی بدن هستند.


مصرف کنندگان داروهای دسته دوم جزو افراد در معرض خطر بیشتر محسوب میشوند و باید با جدیت و دقت بیشتری همان اصول پیشگیری عمومی را اجرا کنند و در صورت بروز علائم سرماخوردگی و تب ، فورا به مرکز درمانی مراجعه کنند.

آیا لازم است مبتلایان به ام اس دارویی استفاده کنند که دستگاه ایمنی را تقویت کند ؟

خیر ، از سویی هنوز اثبات نشده که دارویی با تقویت دستگاه ایمنی بتواند از آلودگی با ویروس کرونای تازه پیشگیری نماید . از سوی دیگر ، تقویت دستگاه ایمنی شاید باعث تشدید علائم بیماری های خودایمنی شود و عود یا تشدید علائم بیماری را در پی داشته باشد.

در برابر اضطراب ناشی از همه گیری این بیماری چکار کنیم ؟

ترس بیش از حد ،شرایط را بدتر میکند ؛ پس در کنترل استرس خود بکوشیم . درباره نگرانی ها و احساسات حرف بزنیم ، از جمع های پر تنش دوری کنیم ، ساعتهایی را به دور از فضای مجازی بگذرانیم ، از روش های ریلکسیشن مانند تنفس عمیق استفاده کنیم ، در شرایط بی ثبات و بحرانی هیچ تصمی مهمی نگیریم.

آیا لازم است مبتلایان به ام اس همیشه ماسک بزنند؟

ماسک به تنهایی باعث پیشگیری نمیشود و بیشتر برای کسی است که به عفونت با کرونا مبتلا شده و میخواهد از انتشار ویروس پیشگیری کند . با وجود این ، استفاده درست از ماسک در کسانی که داروهای سرکوبگر دستگاه ایمنی مصرف میکنند ، توصیه میشود. یادآور میشویم لطفا از دست زدن به ماسک ، خودداری کرده و با بند ماسک ، آن را جابه جا کنید. هر ماسک برای مدت محدودی کارایی دارد و پس از مدتی باید آن را دور بیاندازیم .

آیا لازم است مبتلایان به ام اس برای پیشگیری از بیماری کرونا آنتی بیوتیک مصرف کنند ؟

خیر ، هیچ آنتی بیوتیکی روی ویروس ها از جمله ویروس کرونا تاثیر ندارد . متاسفانه کارآیی هیچ درمان اختصاصی موثری برای عفونت با ویروس کرونای تازه به اثبات نرسیده است . لازم است علائم سرماخوردگی و به خصوص تب را جدی بگیریم و اگر دمای بدن با استفاده از دماسنج بالا بود به پزشک مراجعه کنیم.

آیا خانواده مبتلایان به ام اس باید نکات خاصی را درباره پیشگیری بیماری کرونا رعایت کنند ؟

افراد خانواده مبتلایان به ام اس هم مانند همه افراد جامعه باید با دقت اصول پیشگیری را رعایت کنند و به خصوص اگر تب داشتند ، سریع به پزشک مراجعه کنند . آن دسته از عزیزان مبتلا به ام اس که محدودیت های حرکتی دارند شاید نتوانند بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند و انجام درست آنها برایشان مقدور نباشد . افراد خانواده به این عزیزان کمک کنند که اصول پیشگیری را به خوبی به انجام رسانند.

آیا مواد غذایی خاصی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به مبتلایان به ام اس توصیه میشود؟

مبتلایان به ام اس هم ، مانند همه جامعه در این شرایط باید برنامه غذایی خوب داشته باشند، یعنی میوه و سبزی تازه بخورند و مایعات بیشتری مصرف نمایند. برخی از عزیزان دارای ام اس ممکن است کم اشتها باشند ؛برای آنها خوردن انواع سوپ آسان تر و بسیار مفید است.
 
  • برچسب ها
    ام اس و کرونا دکتر صحرائیان و کرونا رابطه ام اس و کرونا ماسک و کرونا کرونا از زبان دکتر صحرائیان کرونا و آنتی بیوتیک کرونا وحسن روحانی کنترل اضطراب کرونا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا