امام نهم کیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
جواب امام نهم کیست را در مجله آموزش همیارخاص ببینید | ⚡️ جواب 100 % درست اینجاست

امام نهم کیست.jpg

سوال :

امام نهم کیست

همیارخاص جواب این سوال را برای شما گردآوری کرده است

جواب :

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابوجعفر ثانی است و ملقب به جواد و ابن الرضا بود. ملقب شدن او به جواد را به دلیل کثرت بخشش و احسان او دانسته‌اند.

امام جواد ۱۷ سال امامت کرد که با حکومت مأمون عباسی و معتصم عباسی همزمان بود. براساس نقل بیشتر منابع، امام جواد(ع) در آخر ذی‌القعده سال ۲۲۰ق در ۲۵ سالگی مسموم و به شهادت رسید. در میان امامان شیعه، وی جوان‌ترین امام در هنگام شهادت بوده است. او در کنار جدش موسی بن جعفر(ع) در مقبره قریش در کاظمین به خاک سپرده شد.

سنّ کمِ او در هنگام امامت (هشت سالگی)، سبب شد تا شماری از اصحاب امام رضا(ع)، در امامت او تردید کنند؛ برخی عبدالله بن موسی و عده‌ای احمد بن موسی شاهچراغ را امام خواندند و گروهی به واقفیه پیوستند؛ اما بیشتر آنان امامت محمد بن علی(ع) را پذیرفتند.

ارتباط امام جواد(ع) با شیعیان، بیشتر از طریق وکیلانش و به شکل نامه‌نگاری انجام می‌شد. در دوره امامت او فرقه‌های اهل حدیث، زیدیه، واقفیه و غلات فعالیت داشتند. امام جواد(ع)، شیعیان را از عقاید آنان آگاه می‌کرد و از نماز خواندن پشت سر آنها نهی و غالیان را لعن می‌نمود.

🤩جواب های بیشتر را در مجله آموزش ببینید، همچنین میتوانید سوالات خود را پس از عضویت در سایت ، در بخش آموزش ارسال کنید
⭐همچنین میتوانید از سایر بخش های سایت مانند اخبار و مجله ها ، دانلود آهنگ و... سایت دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    امام جواد چندمین امام است امام نهم و دهم کیست امام نهم کیست و لقبش چیست امام نهم کیست کلاس چهارم امام نهم کیست گاما زندگینامه امام جواد pdf زندگینامه امام جواد از تولد تا شهادت زندگینامه امام جواد کوتاه قاتل امام نهم کیست لقب امام نهم جواد یعنی چه لقب امام نهم کیست محل تولد امام جواد مشخصات امام جواد نام پدر امام جواد
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا