الگوی ماسک پارچه ای/ چگونه ماسک بهداشتی در منزل بدوزیم ؟ +ویدئو

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
.

الگوی ماسک پارچه ای/ چگونه ماسک بهداشتی در منزل بدوزیم ؟ +ویدئو


روش ساخت الگوی ماسک پارچه ای​


برای درست کردن ماسک دهان، به دو نوع پارچه احتیاج خواهید داشت. اول پارچه‌ای که قسمت اصلی ماسک را تشکیل می‌دهد (۳۰.۵ * ۴۰.۵ سانتی‌متر) و باید از جنس کتان یا نخ ضخیم باشد؛ دیگری پارچه‌ آستر ماسک (۲۵.۵ * ۱۵.۵ سانتی‌متر) که از جنس کتان، فلانل یا پنبه انتخاب می‌شود.
مراحل انجام کار:
۱. الگوی ماسک را طبق تصویر زیر روی یک، کاغذ بکشید یا پرینت بگیرید.

الگوی ماسک دهان

۲. پارچه‌ اصلی را از نیمه تا کنید؛ به طوریکه روی پارچه به سمت بیرون باشد. الگو را روی پارچه قرار دهید و با حاشیه نیم سانت اطراف آن را برش بزنید. توجه داشته باشید که در کنار گوش این فاصله باید ۱ سانتی‌متر باشد.
۳. خطوط دوخت را روی پارچه مشخص کنید.
۴. مراحل بالا را روی پارچه‌ دیگر نیز اعمال کنید.
۵. درز وسط هر دو پارچه را بدوزید و سپس آستر و پارچه اصلی را از وسط به هم بدوزید.
۶. دور تا دور ماسک را دوردوزی کنید.
۷. در درز نزدیک به گوش، کش را عبور دهید و سپس بدوزید.
۸. ماسک شما آماده است.
برای درک بیشتر مراحل، می‌توانید به ویدئوی زیر مراجعه کنید:

ویدیو آموزش ساخت ماسک پارچه ای

آیا ماسک‌های خانگی در برابر کرونا موثر هستند؟​


دانشمند ارشد مرکز امنیت درمانی جانس هاپکینز در این رابطه می‌گوید: «من اعتقاد ندارم که ماسک‌های خانگی گزینه‌ خوبی برای محافظت باشند؛ ماسک‌های خانگی به اندازه‌ کافی محافظت کننده نیستند و اگر افراد چشم و صورت خود را لمس کنند یا به سبب این ماسک‌ها احساس امنیت کاذب داشته باشند، خطر ابتلا افزایش می‌یابد».
همانطور که حتما شنیده‌اید، مراکز کنترل بیماری‌ها استفاده از ماسک‌ها را خارج از فضا‌های کاری و جامعه توصیه نمی‌کنند. این امر بیشتر به این دلیل است که ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است و تنها در فواصل کمتر از ۱.۵ متر از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

سخن پایانی​

مطابق با گفته‌های سازمان کنترل بیماری‌های آمریکا، ماسک دهان پارچه‌ای که در بسیاری از آموزش‌های خانگی توصیه می‌شود، استاندارد نیست. ماسکی که مناسب با شرایط کنونی باشد، ماسک N۹۵ است و باید مطابق با تناسبات چهره‌ هر فرد انتخاب شود. اگر از ماسک استاندارد استفاده نکنید، در واقع احتمال ابتلا به بیماری‌ را افزایش می‌دهید. به طور خلاصه، به دلیل کمبود ماسک به سراغ ماسک دهان خانگی نروید. بهتر است فاصله خود را از افراد حفظ کنید و اگر علائم کرونا را دارید، در خانه بمانید.

منبع : ستاره


منبع : JadvalYab | همیارخاص
 
  • برچسب ها
    الگوی ماسک پارچه ای
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا