افسردگی عروس هلندی

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
افسردگی عروس هلندی را در همیار خاص ببینید

افسردگی عروس هلندی.png

پرندگان نیز دچار افسردگی می‌شوند. ممکن است، افسردگی طولانی‌مدت منجر به رفتارهای خود تخریبی، کاهش پاسخ ایمنی و مجموعه‌ای از مشکلات دیگر شود. اگر شک دارید که پرنده شما افسرده است، رفتار او را با نکاتی که در اینجا ذکرشده مقایسه کنید. نشانه‌هایی که به افسردگی عروس هلندی اشاره می‌کنند ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما باید در مورد محیط پرنده یا سطح تعامل با حیوان خانگی خود چیزی را تغییر دهید.

دلایل افسردگی عروس هلندی

افسردگی در پرندگان خانگی دلایل مختلفی دارد، هم روحی و هم جسمی. فشارهای روحی روانی شامل تغییر در وضعیت قفس، بی‌حوصلگی، مرگ شریک زندگی یا از دست دادن اسباب‌بازی موردعلاقه است.

علائم افسردگی عروس هلندی

شما باید سطح فعالیت معمول پرنده خود را بدانید. هر تغییری می‌تواند نشانه آن باشد که پرنده دچار استرس یا افسردگی شود. علائم یک پرنده افسرده می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

از دست دادن اشتهاتغییر مدفوع تحریک‌پذیری کندن پر پرخاشگری تغییر در آوازه‌هابه هر علامتی که نشان دهد پرنده شما ممکن است ازنظر جسمی بیمار باشد توجه کنید. علاوه بر موارد فوق که در بسیاری از بیماری‌ها نیز دیده می‌شود؛ افسردگی عروس هلندی علائم دیگری نیز دارد عبارتند از قرمز و ملتهب شدن چشم، تنفس با دهان باز و آبریزش چشم.

از دست دادن اشتها

اگرچه از دست دادن اشتها می‌تواند نشانه انواع مختلفی از مسائل در پرندگان خانگی باشد اما یک شاخص بزرگ افسردگی عروس هلندی از دست دادن اشتها است.

ازآنجاکه پرندگان چنین متابولیسم‌های سریعی دارند، مهم است که اگر پرنده از غذا خوردن متوقف شد، خیلی سریع آن را تشخیص دهید. کاهش وزن می‌تواند به‌سرعت اتفاق بیفتد و برای یک پرنده بسیار مضر باشد؛ بنابراین اگر متوجه شدید که غذای حیوان خانگی شما به مدت دو روز متوالی تغییر کرده است، حتما به دامپزشک مراجعه کنید.

پرخاشگری

یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌تشخیص‌ترین علائم افسردگی عروس هلندی تغییر ناگهانی شخصیت است. به‌خصوص در طوطی‌ها این موضوع خود را به‌صورت پرخاشگری نشان می‌دهد. در حالی که پرخاشگری می‌تواند فصلی بوده و به مسائل هورمونی مربوط باشد. رفتار مداوم خارج از شخصیت ممکن است نشانه عدم رضایت پرنده شما باشد.

پرخاشگری عروس هلندیبرای اینکه مطمئن شوید؛ هرگونه تغییر رفتار ناگهانی را توسط دامپزشک بررسی کنید. اگر پرنده شما دارای سلامت جسمی مطلوبی است باید ارزیابی کنید که چیزی باعث تحریک پرنده شما می‌شود.

کندن پر

هنگامی‌که عروس هلندی شروع به کندن پر می‌کند می‌تواند به‌سرعت به یک مشکل مزمن و ویرانگر تبدیل شود. اگر تکه‌های طاسی روی پرنده خود مشاهده کردید؛ حتما با یک دامپزشک مشورت کنید.

هنگامی‌که اطمینان پیدا کردید؛ مسئله پزشکی وجود ندارد، می‌توانید به دلایل دیگر بپردازید. بسیاری از پرندگان از بی‌حوصلگی و یا هنگامی‌که تعامل اجتماعی کافی ندارند، شروع به کندن پر می‌کنند؛ بنابراین در برنامه‌ریزی روزانه زمان بیشتری را با پرنده‌ی خود بگذرانید. این موضوع ممکن است همان چیزی باشد که حیوان خانگی شما بیش از همه به آن نیاز دارد.

تغییر در آوازه‌ها

شما پرنده خود را بهتر از هرکسی می‌شناسید و اگر مدتی صاحب آن هستید پس باید کاملاً با تعداد دفعات و انواع صداهایی که دوست پرنده شما به‌طور متوسط در طول روز تولید می‌کند آشنا باشید. اگر پرنده شما شروع به تغییر در سطح یا نوع صداهایش کند، می‌تواند نشانه آن باشد که حیوان خانگی شما افسردگی را تجربه می‌کند.

بسیاری از عروس هلندی‌ها از بی‌حوصلگی یا ناامیدی به فریاد کشیدن متوسل می‌شوند؛ بنابراین اگر پرنده شما بلندتر از حد طبیعی فریاد می‌زند ممکن است نشانه این باشد که عروس هلندی دوست دارد زمان بیشتری را برای تعامل با شما بگذراند.

کاهش صدا

پرندگانی که ناگهان کم‌صدا می‌شوند ممکن است استرس، ناراحتی، بی‌حوصلگی یا بیماری داشته باشند. ضروری است که هر پرنده‌ای که ناگهان صدای کمتری درمی‌آورد در اسرع وقت مورد معاینه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ دلیل پزشکی برای این تغییر رفتار وجود ندارد.

افسردگی عروس هلندی

اثرات استرس طولانی‌مدت بر روی پرنده


استرس مزمن و ناراحتی می‌تواند بر سلامت جسمی عروس هلندی تأثیر بگذارد. همان‌طور که در افراد نیز تأثیر می‌گذارد. پرندگانی که مدام تحت‌فشار و اندوه هستند ممکن است کمتر غذا بخورند و وزن کم کنند و یا دچار کمبودهای غذایی شوند. پرندگان مضطرب که پرها را می‌کنند و خودزنی می‌کنند می‌توانند به‌طور دائمی به فولیکول‌های پرآسیب برسانند. از رشد مجدد پرها جلوگیری کرده و پوست آن‌ها را زخم کنند.

نقص عملکرد بدن

افسردگی عروس هلندی حتی ممکن است در فرآیند تخم گذاری پرنده تاثیر مخرب بگذارد. همچنین در حالت شدیدتر، سیستم ایمنی بدن پرنده ضعیف می‌شود؛ درنتیجه آن‎ها مستعد ابتلا به عفونت و سایر بیماری‌ها می‌شوند.

موجوداتی پیچیده

عروس هلندی‌ها ازنظر روان‌شناختی موجوداتی پیچیده هستند؛ زیرا بسیار باهوش و ازنظر اجتماعی بسیار نیازمند هستند. آن‌ها می‌توانند حیوانات خانگی بسیار خوبی برای سال‌ها باشد. صاحبان پرندگان باید آماده باشند تا با پیر شدن و بلوغ جنسی با عروس هلندی‌های خود سازگار شوند و آن‌ها را تغییر دهند. آن‌ها باید دریابند که مانند مردم، پرندگان آن‌ها نیز موجوداتی زنده و متفکر هستند که نیازها و خواسته‌های آن‌ها باگذشت زمان تغییر می‌کند. بنابراین افسردگی عروس هلندی موضوعی غیر باور نیست.

چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید پرنده شما هریک از این علائم را دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که قرار ملاقات با دامپزشک خود را برای معاینه کامل تعیین کنید. اگر دامپزشک دلیل پزشکی برای علائم پرنده شما پیدا نکند، افسردگی عروس هلندی می‌تواند دلیل آن باشد.

شما می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید تا به پرنده خود کمک کنید.

وضعیت قفس را بررسی کنید تا مطمئن شوید در ناحیه‌ای نیست که بتواند پرنده شما را تحت‌فشار قرار دهید، مانند یک منطقه خنک. در صورت امکان قفس پرنده خود را به منطقه‌ای از خانه منتقل کنید که بتواند خانواده را در آن ببیند زیرا پرندگان خانگی اجتماعی هستند. روزانه قفس را تمیز کنید و فنجان‌های آب و غذا را تمیز نگه‌دارید.افسردگی عروس هلندیتحریک ذهنی ناکافی دلیل اصلی افسردگی عروس هلندی خانگی است اطمینان حاصل کنید که پرنده شما اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده زیادی دارد. به پرنده خود مرتباً چند مورد جدید بدهید تا تحریک شود. اطمینان حاصل کنید که پرنده شما هرروز وقت کافی برای بازی در خارج از قفس را دارد. سوارشدن بر روی شانه شما ممکن است تفاوت زیادی در روحیه پرنده ایجاد کند. اگر زمانی را جلوی تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذرانید، پرنده شما می‌تواند با شما به تماشا بپردازد. اگر پرنده شما از ازدست‌دادن شریک زندگی خود رنج برده است کمی صبور باشید. پرندگان غمگین می‌شوند و عبور از آن کمی زمان می‌برد. اگر طی چند هفته اوضاع بهبود نیافت به دامپزشک مراجعه کنید. آوردن یک عروس هلندی دیگر نیز بسیار مفید است.

چگونه عروس هلندی خود را راضی نگه‌داریم؟

عروس هلندی پرنده‌ای است بومی استرالیا. آن‌ها معمولاً به‌عنوان حیوانات خانگی نگهداری می‌شوند و می‌توانند همراهان خوبی باشند. با خواندن مقاله نگهداری عروس هلندی اطلاعات بیشتری را در مورد این پرنده جذاب بیاموزید.

در اینجا چند نکته برای شاد و سالم نگه‌داشتن دوست کوچک شما آورده شده است. برای پیشگیری از افسردگی عروس هلندی خود می‌توانید از این موارد استفاده کنید.

قفس مناسب را تهیه کنید

مطمئن شوید که قفس مناسب عروس هلندی را دارید. قفس باید به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا عروس هلندی شما بال‌های خود را باز کند. به یاد داشته باشید که هرچه قفس کوچک‌تر باشد عروس هلندی شما به زمان بیشتری نیاز دارد تا ورزش و تحریکات ذهنی لازم را انجام دهد.

تهیه قفس مناسببه دنبال قفسی باشید که به‌راحتی تمیز شود. بررسی کنید که آیا دست شما می‌تواند بدون مشکل در قفس قرار گیرد یا خیر. عروس هلندی شما به فضای کافی برای بال زدن نیاز دارد.اسباب‌بازی‌های متنوع

اسباب‌بازی‌ها را در قفس قرار دهید. عروس هلندی‌ مانند اکثر طوطی‌ها‌ دوست دارد چیزهایی را نابود کند. اگر عروس هلندی شما اسباب‌بازی‌های زیادی برای بازی داشته باشد،بسیار خوشحال خواهد بود؛ بنابراین درگیر افسردگی عروس هلندی نخواهید شد.

قبل از افزودن شاخ و برگ طبیعی از دامپزشک سؤال کنید زیرا همه درختان و بوته‌ها برای عروس هلندی ایمن نیستند. عروس هلندی‌ از اسباب‌بازی‌هایش خسته خواهد شد. اسباب‌‌بازی‌ها را هر هفته جابه‌جا و تمیز کنید.

حمام

همه پرندگان باید نوعی حمام در دسترس داشته باشند. فراتر از اینکه راهی برای تمیز نگه‌داشتن پرنده شما فراهم کند، باعث تحریک جسمی و روحی نیز می‌شود. عروس هلندی‌ها پرندگان صحرا هستند. بیش از یک‌بار در هفته نیاز به استحمام ندارند. برای جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی هرروز آب آن‌ها را عوض کنید.

حتما با خود می‌گویید من چگونه عروس هلندی خود را حمام کنم. خواندن مطلب حمام کردن عروس هلندی در وبلاگ ما می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.

تغذیه

عروس هلندی خود را به‌درستی تغذیه کنید. سعی کنید از سبزیجات استفاده کنید تا میزان بذر را کاهش دهید. یک رژیم غذایی دانه‌ای، چربی بالایی دارد و طول عمر عروس هلندی را کوتاه می‌کند. تغذیه عروس هلندی بسیار مهم است زیرا خوردن بعضی از غذاها برای عروس هلندی ضرر دارد. مطلب غذاهای ممنوعه برای عروس هلندی بسیار مفید است و می‌تواند در این مواقع به داد شما برسد!

تغذیه عروس هلندیتشخیص اینکه پرنده شما خوب نیست ممکن است خیلی سخت باشد. به دنبال علائم زیر باشید:• کاهش ناگهانی وزن• تنفس غیرطبیعی• رفتار غیرعادیسالی دو بار برای معاینه با دامپزشک مراجعه کنید. اگر بیش از یک عروس هلندی دارید بلافاصله بیمار را جدا کنید.

خواب عروس هلندی

عروس هلندی‌ها در شبانه‌روز به 10 تا 12 ساعت خواب نیاز دارند. آن‌ها باید مکانی آرام و نسبتاً تاریک داشته باشند تا هر شب خواب خوبی را تجربه کنند.

سه طرف قفس را با پتو بپوشانید تا نور و صدا متوقف شود. فراموش نکنید که برای گردش اکسیژن باید یک‌طرف آن را باز نگه‌دارید. عروس هلندی‌ها اغلب مستعد ترس شبانه هستند. چراغ کوچکی را در نزدیکی قفس قرار دهید تا استرس آن کاهش یابد.

طول ناخن و منقار را کنترل کنید

اگر منقار پرندگان و ناخن‌های آن‌ها بیش‌ازحد طولانی شود می‌تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. در طبیعت پرنده شما ناخن و منقار خود را در طول مناسب نگه می‌دارد. ناخن‌های بلند ممکن است درهم‌پیچیده شوند یا در اسباب‌بازی‌ها یا در قفس گیر کنند و باعث آسیب شوند.

ورزش

عروس هلندی‌ها به‌طور منظم به ورزش نیاز دارند. حتی اگر بال‌های آن‌ قطع‌شده باشد با فرض اینکه پرنده شما سالم است باید پرواز کند. پیاده‌روی یا پرواز در یک اتاق پرنده شما را راضی و تحریک می‌کند همچنین افسردگی عروس هلندی را کاهش می‌دهد. از سالم بودن پرنده اطمینان حاصل کنید. پنجره‌ها و درها را ببندید. پنکه‌ها را خاموش کنید. گربه‌ها یا سایر حیوانات خانگی را دور کنید. سعی کنید وقتی بیرون قفس است با گذاشتن خوراکی در مناطق مختلف عروس هلندی را به چالش بکشید.

نوازش

نوازش پرنده خود راهی عالی برای ایجاد تعامل پیوند با پرنده است. درحالی‌که پرنده شما از قفس خارج است، سعی کنید عروس هلندی را به‌آرامی با خاراندن سر و گردن او نوازش کنید. برخی از عروس هلندی‌ها بیشتر از دیگران از نوازش شما استقبال می‌کنند. فراموش نکنید که قبل و بعد از تماس با پرنده دستان خود را بشویید. اگر پرنده شما نمی‌خواهد شما او را لمس کنید اصرار نکنید. ملایم باشید، پرندگان به‌راحتی زخمی می‌شوند.

تنها نگذاشتن عروس هلندی

هم‌زمان با پریدن عروس هلندی روی انگشت خود و پایین آمدن از آن شروع به استفاده از دستورالعمل‌هایی مانند “بالا” و “پایین” کنید. اگر برای تعامل با پرنده خود در دسترس نیستند، موسیقی یا رادیو را روشن بگذارید. پرنده شما حتی ممکن است از آهنگ یا هر حرفی که می‌شنود تقلید کند. البته با مطالعه مطلب آموزش حرف زدن به عروس هلندی، متوجه خواهید شد که این امر اصول و قوانین خاصی دارد. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چگونه به عروس هلندی خود حرف زدن را آموزش دهید.

پرنده را روی یک توپ تنیس قرار دهید و به تمرین تعادل کمک کنید. پرنده سرانجام خود به‌تنهایی روی توپ خواهد رفت. هرگز بر سر عروس هلندی خود فریاد نزنید و به او ضربه نزنید.

بازی

سعی کنید با عروس هلندی خود بازی کنید. انجام بازی‌ها می‌تواند راهی عالی برای کمک به افسردگی عروس هلندی و تحریک و یادگیری چیزهای جدید توسط او باشد. همچنین ممکن است به پرنده شما کمک کند با شما رابطه برقرار کند. برخی از بازی‌های زیر را با عروس هلندی خود امتحان کنید:

سعی کنید با عروس هلندی خود برقصید. سر خود را به سمت بالا و پایین، چپ و راست با ضرب یک آهنگ حرکت دهید. عروس هلندی اغلب سر خود را همراه با شما و موسیقی حرکت می‌دهد. برای عروس هلندی خود موسیقی پخش کنید. نواختن ساز، سوت زدن و یا آواز خواندن می‌تواند برای پرنده سرگرم‌کننده باشد.عروس هلندی دوم

تهیه عروس هلندی دیگری را در نظر بگیرید. عروس هلندی‌ها پرنده‌های اجتماعی هستند. اگر اغلب از عروس هلندی خود دور هستید ممکن است بخواهید پرنده دیگری را به‌عنوان یک همراه معرفی کنید. به شما توصیه می‌کنیم، قبل از خرید عروس هلندی خواندن مطلب نکات خرید عروس هلندی را فراموش نکنید.

بررسی سلامت عروس هلندی

برای عروس هلندی جدید خود قفس دوم تهیه کنید. قفس‌ها را به مدت نود روز از هم جدا کرده و پرنده جدید را ازنظر وجود علائم بیماری بررسی کنید. شما نمی‌خواهید هر دو پرنده شما بیمار شوند. اگر پس از نود روز عروس هلندی جدید از سلامتی خوبی برخوردار است، می‌توانید قفس‌های آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کنید. در ابتدا برای هر پرنده زمان‌های جداگانه‌ای را برای زمان مجاز بودن خروج از قفس تعیین کنید. درنهایت اجازه دهید هر دو به‌طور هم‌زمان باشند.

مراقبت از هر دو پرنده

مراقب هر دو پرنده باشید زیرا ممکن است پرخاشگرانه نسبت به یکدیگر رفتار کنند. هرگونه خش‌خش، جیغ، گاز گرفتن یا حمله باید منجر به بازگشت آن‌ها به داخل قفس‌ها شود. سرانجام ممکن است آن‌ها پیوند برقرار کنند. هرگز پرندگان خود را مجبور نکنید که یک قفس مشترک داشته باشند.

آگاهی از افسردگی

حیوانات نیز از استرس عاطفی رنج می‌برند. ازنظر روانشناسی پرندگان یکی از آسیب‌پذیرترین حیوانات هستند. افسردگی عروس هلندی واقعی است حتی اگر بیشتر صاحبان پرندگان از آن بی‌اطلاع باشند. کوچک‌ترین تغییر در زندگی می‌تواند باعث ایجاد اضطراب قابل‌توجهی در طوطی‌ها شود. افراد معمولاً از روی ناآگاهی، آن‌ها را در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌دهند.

آنچه باید قبل از پذیرش طوطی بدانید

بدترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد این است که یک پرنده بزرگ‌سال را به فرزندی قبول کند. البته مطالعه مقاله رام کردن عروس هلندی کمک شایانی به شما میکند تا بتوانید، یک عروس هلندی بزرگسال را پرورش دهید.

فروشگاه‌ها معمولاً فقط در سنین بالاتر آن‌ها را می‌فروشند و وقتی به خانه‌های جدید خود می‌روند افسرده می‌شوند؛ اما حتی هنگامی‌که در سن نسبتاً کمی طوطی گرفتید بسیار مراقب باشید و یک محیط دلپذیر برای آن ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق راحت و قفس آن‌ها جادار است. در آخر به زبان بدن طوطی خود توجه کنید. فقط به این دلیل که آن‌ها همیشه صحبت می‌کنند یا آواز می‌خوانند، لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها خوشحال هستند.

درمان افسردگی عروس هلندی

درمان شامل ایجاد شرایطی است که باعث تقویت احساسات مثبت و سالم می‌شود. بیرون بردن طوطی خود در تورهای منظم راهی عالی برای حواس‌پرتی آن‎‌‌ها است. در اینترنت اطلاعات زیادی در مورد داروهای ضدافسردگی عروس هلندی وجود دارد. بااین‌حال برای دریافت توصیه‌هایی برای درمان‌های خاص حیوان خانگی خود، با یک دامپزشک معتمد تماس بگیرید. برای نتیجه‌گیری فراموش نکنید که بهترین راه پیشگیری و درمان افسردگی عروس هلندی عشق و ارتباط خوب است.

ارتباط دیداری

عروس هلندی‌ها می‌توانند با پرهای تاج سر ارتباط برقرار کنند. به‌سادگی با انتقال پرها به موقعیت‌های مختلف، عروس هلندی‌ها می‌توانند خلق‌وخوی خود را به سایر عروس هلندی‌ها و حتی صاحبان آن‌ها نشان دهند. اگرچه هر فردی منحصربه‌فرد است و شخصیت خاص خود را دارد، عروس هلندی‌ها معمولاً از یک سیستم نمایش کاملاً ثابت استفاده می‌کنند.

ارتباط کلامی عروس هلندی با تاج

تاج می‌تواند دو معنی داشته باشد: خطر یا کنجکاوی. این اساساً به معنای “هی نگاه کن” است. عروس هلندی‌ها ممکن است هنگام مشاهده چیز جدید، پس از وحشت‌زدگی یا ارائه پیشنهادی جدید تاج خود را صاف و بالا قرار دهند. در مقابل وقتی تاج پایین است نشان‌دهنده رضایت پرنده است.

درحالی‌که بسیاری از مردم در سراسر دنیا عروس هلندی دارند، تعداد کمی از افراد می‌دانند که این پرندگان چقدر خاص هستند. بهتر است قبل از آوردن آن‌ها به خانه آگاهی لازم را از تمام حالات روحی و افسردگی عروس هلندی افزایش دهید تا با مشکلات رایج روبه‌رو نشوید.


منابع
thesprucepets.com
myanimals.com
wikihow.com
.
 
  • برچسب ها
    آینه گذاشتن برای عروس هلندی اسباب بازی عروس هلندی درمان چرت زدن زیاد عروس هلندی راه های درمان افسردگی عروس هلندی صدای عروس هلندی علت ساکت بودن عروس هلندی قهر عروس هلندی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا