افزایش حقوق بازنشستگان 8 تیر 1401

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
خبر موثق افزایش حقوق بازنشستگان 8 تیر 1401 را از همیار خاص ببینید

افزایش حقوق بازنشستگان 8 تیر 1401.jpg

به گزارش سایت همیار خاص در مجله اقتصادی، خبر افزایش حقوق قطعی بازنشستگان در 8 تیر 1401 را از همیار خاص ببینید

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران علی دهقان نیا هستند.
در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو، درخصوص انتظاراتی که بازنشسته‌ها دارند، گفت: سه قانون در رابطه با افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان وجود دارد؛ ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی، سه قانون مورد اشاره هستند. آنچه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد در نظر می‌گیرد، تبدیل به قانون می‌شود و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز همان میزان افزایش حقوق و دستمزد را به هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد می‌دهد.

وی افزود: هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی عین همان پیشنهاد را به دولت می‌دهد و دولت نیز معمولاً براساس تجربه گذشته، ظرف سه الی چهار روز این تصمیمات را امضا و ابلاغ می‌کند. امسال این روند طولانی و موجب نارضایتی بازنشستگان شد. همین امر موجب شد کانون عالی سازمان تأمین اجتماعی جلساتی را با کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس برگزار کند. این جلسات منجربه تشکیل کمیسیون تسریع قوانین شد و هر آنچه مصوب می‌کند به ریاست مجلس اعلام و سپس به دولت ابلاغ می‌شود.

دهقان‌کیا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان، اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه تصمیم گرفته شد ماده ۹۶ تأمین اجتماعی اجرایی شود اما اجرایی شدن آن توسط معاون اول صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته نیز رئیس‌جمهور به معاون خود دستور داد تا با هماهنگی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات بازنشستگان حل شود. کانون عالی نیز جلسه‌ای را با سرپرست وزارت کار داشت که سرپرست این وزارتخانه در پایان جلسه اعلام کرد خبر خوشی برای بازنشستگان دارد.

دهقان‌کیا افزود: همه افراد مرتبط در حوزه بازنشستگان اعم از کانون و خود بازنشستگان منتظر هستند که این خبر خوش را بشنوند و از این حالت استرس چند ماه گذشته خارج شوند؛ اساساً از رئیس‌جمهور انتظاری به جز این نداریم.
 
  • برچسب ها
    افزایش حقوق بازنشستگان تیر 1401 افزایش حقوق بازنشستگان مرداد 1401
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا