ادعای گروهی هکری در خصوص حذف جایگزین روسی یوتیوب

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
ادعای گروهی هکری در خصوص حذف جایگزین روسی یوتیوب ، این خبر را در همیارخاص ببینید


گروهی از هکر‌های ناشناس به نام «پوک آرکس» (PuckArks) مدعی شدند که کد منبع جایگزین روسی یوتیوب به نام «روتیوب» (Rutube) را حذف کرده‌اند و این نرم‌افزار قابلیت بازیابی ویدئو‌ها را ندارد.

به نوشته وبگاه «اسپای‌ور» این گروه مدعیست که روتیوب حذف شده، خدمات ویدیویی قابل بازیابی و تعمیر نیست و کد‌های دسترسی لو رفته یا نقض شده‌اند.

وب‌سایت روتیوب با انتشار پیامی به زبان روسی اعلام کرد این سایت مورد حمله سایبری قرار گرفته است، اما تیم آن موفق به ذخیره داده‌های کاربر شده‌اند.

روتیوب همچنین با انتشار بیانیه‌ای در کانال رسمی تلگرام خود گفت که اطلاعات مربوط به حذف شدن کد منبع صحت ندارد، اما با قویترین حمله سایبری از ابتدای کار این نرم‌افزار روبه‌رو شده است. روتیوب اعلام کرد: «بازیابی اطلاعات بیش از آنچه انتظار می‌رفت طول می‌کشد، اما اظهاراتی که مطرح می‌شود درست نیست، کدمنبع در دسترس و کتابخانه این نرم‌افزار دست نخورده است.»

روتیوب متعلق به شرکت رسانه‌ای روسی «گازپروم مدیا» است. این شرکت مالک شبکه‌های اجتماعی همچون «وی‌کی» و همچنین ده‌ها کانال تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی روسی نیز هست.

زمانیکه ۷۶ روز پیش (۲۴ فوریه) روسیه حمله نظامی خود به اوکراین را آغاز کرد، مقامات این کشور محدود کردن دسترسی به سرویس‌های پخش غربی را افزایش دادند که همین هم باعث روی آوردن بیشتر مردم به روتیوب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • جدیدترین ارسال ها

    آمار انجمن

    موضوع ها
    48,721
    ارسال ها
    56,120
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا