اتحادیه اروپا: عملیات سایبری روسیه علیه اوکراین حمله نظامی را تسهیل کرد

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
اتحادیه اروپا: عملیات سایبری روسیه علیه اوکراین حمله نظامی را تسهیل کرد ، این خبر را در همیارخاص ببینید




اتحادیه اروپا در بیانیه جدیدی ضمن متهم کردن روسیه به حمله سایبری علیه اوکراین اندکی پیش از حمله نظامی به این کشور مدعی شد: «حمله سایبری روسیه یک ساعت پیش از حمله غیرقانونی به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ رخ داد و بدین ترتیب تهاجم نظامی را تسهیل کرد.»

به گزارش اسکای نیوز، دفتر امور خارجی اتحادیه اروپا افزود: «اگرچه گمان می‌رود هدف اولیه این حملات ارتش اوکراین بوده باشد، اما سایر کاربران از جمله کاربران شخصی و تجاری اینترنتی تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند.»

بنابر این گزارش، شبکه ارتباطی «ویاست» که ارائه دهنده خدمات اینترنت در اوکراین است، درست پیش از ورود تانک‌های روسی هدف حمله قرار گرفت و دسترسی کاربران به اینترنت قطع شد. در نتیجه این حمله که به روسیه نسبت داده می‌شود، ۵ هزار و ۸۰۰ توربین بادی در آلمان نیز به دلیل وابستگی به رهیاب‌های شرکت ویاست آفلاین شده و ده‌ها هزار پایانه این شرکت به طور اساسی تخریب شد.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد این شواهدی از حمله عمدی روسیه است که پیامد‌های مهمی بر مردم عادی و مشاغل در اوکراین و سراسر اروپا داشته است. او همچنین هشدار داد چنین اقداماتی عواقب خود را خواهد داشت.

در بیانیه اتحادیه اروپا این حمله نمونه‌ای از «رفتار غیرمسئولانه روسیه در فضای سایبری» توصیف شده که بخشی «جدایی ناپذیر» از جنگ با اوکراین بوده است.

گفتنی است حملات سایبری بخش مهمی از رویارویی بین روسیه و اوکراین بوده و در کنار درگیری فیزیکی و نظامی، به کارگیری سلاح سایبری عنصر جدانشدنی مناقشات دو کشور بوده است. بسیاری آغاز حملات سایبری در مناقشات را به سال ۲۰۱۳ و استفاده از تروجان‌های روسی نسبت می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا


این خبر در دسته بین الملل سایت همیارخاص منتشر شده است
منبع خبر : Yjc.ir است /
شما میتوانید از بخش های دیگر مانند : ورزشی ، سیاسی ، و فضای مجازی دیدن فرمایید
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا