آیا باید واکسن های COVID-19 را مخلوط کرده و مطابقت دهید؟ دانشمندان در جستجوی پاسخ هستند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
آیا باید واکسن های COVID-19 را مخلوط کرده و مطابقت دهید؟ دانشمندان در جستجوی پاسخ هستند ، در همیار خاص بخوانید



vaccine_1280p_4.jpg


با در دسترس بودن بیشتر واکسن های COVID-19 ، محققان در حال بررسی تأثیر جفت شدن محصولات مختلفی هستند که به دو عکس نیاز دارند.



Beata Zawrzel / NurPhoto از طریق گتی ایماژ

با جون کوهن فوریه 12 ، 2021 ، 9:00 صبح

گزارش

Science > COVID-19 توسط بنیاد Heising-Simons پشتیبانی می شود.

با 9 واکسن که اکنون نشان داده شده است می توانند به شدت از بیماری شدید و مرگ ناشی از COVID-19 جلوگیری کنند – و واکسنهایی که به صورت کمبود وجود دارند – محققان در حال بررسی موضوعی هستند که حتی چند ماه پیش نیز فقط فرضی بود: آیا افراد باید واکسن ها را با هم مخلوط و مطابقت دهند؟ که به دو عکس نیاز دارد؟

اگر بعضی از ترکیبات م workثر واقع شوند ، ممکن است انعطاف پذیری لازم را در هر زمان تولید واکسن ایجاد کنند ، همانطور که اغلب اتفاق می افتد. و حتی این احتمال وجود دارد که مخلوط کردن دو دو واکسن مختلف باعث افزایش محافظت در برابر COVID-19 شود.

مرتبط​


یک آزمایش واکسن مخلوط در حال انجام است: این آزمایش در حال بررسی تطبیق دوز واکسن Sputnik V ساخته شده توسط موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه با دوز تقویت کننده واکسن مشابه ساخته شده توسط AstraZeneca و دانشگاه است. آکسفورد یک آزمایش دوم ، بررسی ترکیبی از واکسن های AstraZeneca-Oxford و Pfizer-BioNTech ، که دو فناوری مختلف را با هم مخلوط می کند ، تازه آغاز شده است و سایر موارد در حال بحث است.

تا زمانی که این آزمایشات به نتیجه نرسد ، مقامات بهداشتی احتیاط می کنند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده مردم را از مخلوط کردن واکسن ها منصرف کرده است مگر اینکه “شرایط استثنایی” وجود داشته باشد ، از جمله کمبود واکسنی که ابتدا دریافت کرده است به دلیل سکسکه تولید یا توزیع. در انگلستان ، بهداشت عمومی انگلیس نیز موضعی مشابه اتخاذ کرده است.

اما کمبود واکسن COVID-19 – و فوریت افزایش نرخ واکسیناسیون – این مسئله را با هم ترکیب می کند و به هم می زند. بروس گلین ، رئیس ایمن سازی جهانی برای موسسه واکسن غیرانتفاعی سابین ، می گوید: “از آنجا که ما محصولات بیشتری داریم که قابل تعویض هستند ، این امر تأثیرات بزرگی در انجام این کمپین واکسیناسیون گسترده در مجموعه منابع نامشخص خواهد داشت.” /

“جاناتان ون تام ، معاون مدیر ارشد پزشکی انگلستان ، در اعلام آزمایش ترکیبی گفت:” داشتن داده هایی که می توانند از برنامه ایمن سازی انعطاف پذیرتر پشتیبانی کنند ، در صورت نیاز و در صورت تأیید تنظیم کننده دارو ، مزایای مشخصی دارد. واکسن های AstraZeneca-Oxford و Pfizer-BioNTech .

محققان سابقه گذشته در آزمایشات واکسن مخلوط و تطبیق را دارند. برای بیش از 20 سال ، زمینه طولانی مدت واکسن HIV تلاش کرده است که استراتژی های مختلف واکسن را برای ایجاد پاسخ های ایمنی قوی تر ترکیب کند ، اما هیچ یک موفق نشده است. جانسون و جانسون واکسن ابولا را در اتحادیه اروپا به بازار عرضه کردند که ترکیبی از تهیه آن با یکی از فرمول های کاملا متفاوت ساخته شده توسط باواریا است. نوردیک به همین ترتیب ، برای ایجاد محافظت قوی تر در افراد مسن ، یک واکسن مزدوج پنوموکوک افزایش می یابد توسط یکی که حاوی پلی ساکارید پنوموکوک است. واکسن فلج اطفال غیرفعال ، برای دلایل ایمنی نیز قبل از تهیه ویروس زنده ضعیف شده ذکر شده است ، که در صورت جهش ویروس گاهی اوقات می تواند باعث بیماری شود. اما چند مورد دیگر وجود دارد که می توانید از دو واکسن تایید شده برای بازاری در یک یا دو پانچ استفاده کنید.

مخلوط کردن و تطبیق واکسن COVID-19 چندین عارضه احتمالی را ایجاد می کند. یکی از آنها نظارتی است: اگر مثلاً فقط یک نفر مجاز به استفاده اضطراری باشد ، چه می شود؟ مورد دیگر ایمونولوژیک است: در حالی که برخی از واکسن ها دارای سیستم عامل های زیربنایی یکسان هستند – مانند فناوری پیام رسان RNA که توسط هر دو همکاری Pfizer-BioNTech و Moderna استفاده می شود – برخی دیگر از این واکسن ها برخوردار نیستند.

سیستم عامل های مختلف ممکن است بازوهای مختلف سیستم ایمنی را روشن کنند. و جفت شدن سیستم عامل های همسان ممکن است از پاسخ های ایمنی ناخواسته طفره بروند. به عنوان مثال ، هر دو واکسن Sputnik V Gamaleya و واکسن AstraZeneca-Oxford از وکتورهای مختلف آدنوویروس (آگهی) استفاده می کنند تا ژن اصلی را به سلولهای انسانی منتقل کنند. هر دو به یک ضربه اول و به دنبال آن تقویت کننده نیاز دارند. Lancet اطلاعات مربوط به هر واکسن را منتشر کرده است و آنها مجوز استفاده اضطراری را در چندین کشور دریافت کرده اند.

Gamaleya از دو بردار تبلیغ مختلف استفاده می کند که حاوی ژن spike برای پرایمینگ و تقویت کننده های آن است: Ad26 و پس از آن Ad5. AstraZeneca و آکسفورد از آدنو ویروس شامپانزه (ChAd) یکسان برای تقویت و تقویت آن استفاده می کنند. از لحاظ تئوری ، استفاده AstraZeneca از همان بردار برای هر دو عکس به این معنی است که پاسخ ایمنی ایجاد شده توسط اولین ضربه می تواند تقویت کننده را فلج کند. با جفت شدن عکس AstraZeneca با Sputnik V ، احتمالاً به هر ترتیب ، می توان از این مشکل احتمالی جلوگیری کرد.

Gamaleya ، به نوبه خود ، ممکن است از استفاده از واکسن AstraZeneca-Oxford به عنوان تقویت کننده بهره مند شود زیرا موسسه ، طبق گزارش بلومبرگ ، در ساخت بردار Ad5 مشکل داشته است. (نمایندگان Sputnik V به Science گفتند که آنها هیچ نظری در مورد گزارش بلومبرگ ندارند ، اما گفتند که با ارتقا facilities امکانات تولید ، تأخیر در تأمین منابع به آمریکای لاتین رخ می دهد.) و بسیاری از محققان از Gamaleya به دلیل انتخاب Ad5 انتقاد کرده اند به دلیل آزمایشات فاجعه بار در سال 2007 با واکسن HIV مبتنی بر Ad5 که به نوعی خطر ابتلا به ویروس ایدز را افزایش داد. بنابراین یک ترکیب Ad26-ChAd این نگرانی را برطرف می کند.

حامیان مالی Sputnik V همچنین با CanSino Biologics ، یک شرکت چینی برای ساخت واکسن Ad5 spike که به عنوان یکبار استفاده می شود ، تماس گرفتند تا در مورد جفت شدن واکسن های خود بحث کنند ، مدیر عامل یو Xuefeng به Science گفت. اما آنها هنوز در مورد معامله مذاکره نکرده اند. CanSino داده های مربوط به کارایی را گزارش نکرده است. (یک مشاور بهداشت نخست وزیر پاکستان در تاریخ 8 فوریه در توئیتر خود نوشت که نامزد کانسینو در یک محاکمه در آنجا و سایر کشورها کار می کند. یو گفت که او نمی تواند گزارش را تأیید کند زیرا این شرکت داده ها را مشاهده نکرده است ، اما معتقد است که آنها دقیق هستند. )

کنسرسیوم ارزیابی برنامه واکسیناسیون ملی پادشاهی متحده با مطالعه دقیق و واکسن AstraZeneca-Oxford و Pfizer-BioNTech در حال پیشبرد است. این هشت استراتژی مختلف دارد که شامل تزریق واکسن ها به ترتیب و در فواصل زمانی مختلف است. ون تام امیدوار است که این آزمایش “بینش بیشتری در مورد چگونگی استفاده از واکسن ها برای مقابله با این بیماری ناخوشایند” ایجاد کند.

گلین ، از این بابت ناامید است که آزمایش های بیشتری با هم ترکیب نشده و در حال اجرا نیستند. او می گوید: “این باید اولویت اصلی کسی باشد” اما گلین اذعان می کند که مسائل نظارتی دلهره آور است. او می گوید: “این کاری است که شرکت ها باید انجام دهند و شاید بتوانند آن را انجام دهند.” “اما آنها احتمالاً بیش از داوطلبان به وكلا احتیاج دارند.”



منبع : sciencemag
 
آخرین ویرایش:
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا