آیا ایران کیش را فروخته اند

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
ایران کیش را فروخته / فروش کیش به چینی ها / قضیه فروش کیش به چین / ماجرای فروش کیش به چین / قیمت کیش / کیش فروخته شد /


در میان همه اخبار و حواشی مرتبط به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، باید به ماجرای واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها اشاره کرد؛ گزاره‌ای که حالا این سئوال مهم را در میان افکار عمومی تقویت کرده است که آیا جزیره کیش واقعاً واگذار شده است؟ چرا و به چه علت؟

ریشه اصلی این خبر را باید در اظهارات حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی جست و جو کرد که در سال ۱۳۹۷ و در همین باره به رسانه‌ها گفت: مذاکراتی از سوی دولت در حال انجام بود که جزیره کیش به مدت ۲۵ ساله به چینی‌ها واگذار شود.

پیش از این، در تابستان گذشته، نماینده مهریز و بافق هم از واگذاری زمین‌های جزیره کیش، برخلاف قانون، به خارجی‌ها خبر داده بود. در برخی از شبکه‌های مجازی هم این خبر منتشر شده بود. اما این گزارش‌ها مورد تکذیب قرار گرفت.

همین اشارات کوتاه دو نماینده مجلس، کافی بود تا مجموعه سئوالاتی در رابطه با این مسئله در میان مردم به وجود آید و بسیاری از رسانه‌های بیگانه نیز بر آن دامن بزنند.

واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است
با این حال محمدرضا سعیدی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، روز پنج‌شنبه دوم اسفند همان سال و در واکنش به تذکر نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، تاکید کرد: "واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است".

این مقام سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی‌ها را ندارد. در عین حال، محمدرضا سعیدی افزود: البته از هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می‌کنیم.

در پی استمرار این شایعه در فضای مجازی، ۲۴ آذر ۱۳۹۸ بار دیگر مدیرعامل منطقه آزاد کیش یعنی غلامحسین مظفری تصریح کرد: این خبر از اساس کذب است و با بررسی پلیس فتا مشخص شد منشاء اصلی انتشار خبر در خارج از کشور است.

جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود
مدیر عامل منطقه آزاد کیش همچنین اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه گذاران اعلام می‌کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود و این منطقه آزاد با برنامه ریزی‌های انجام شده بلند مدت و به کارگیری توانمندی‌های داخلی و جذب سرمایه‌های بین المللی بوِیژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است.

حالا و با مطرح شدن دوباره سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که از قرار معلوم مراحل نهایی خود را طی می‌کند، دوباره این شایعه در فضای مجازی داغ شده و زمینه نگرانی برای ایران دوستان شده است.


.
 
  • برچسب ها
    ایران کیش را فروخته فروش کیش به چینی ها قضیه فروش کیش به چین قیمت کیش ماجرای فروش کیش به چین کیش فروخته شد
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا