آغاز دور جدید محدودیت‌های کرونایی از«امروز»

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
.

%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA+%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7.jpg


8 ماه و نیم از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد، ویروسی که با آمدنش ‌ دانشگاه ‌ها و مدارس را به تعطیلی کشاند، دید و بازدیدها را از رونق انداخت و کسب و کارها را کساد کرد؛ اما انگار ماندنش ادامه دار و آسیب های برجای مانده از حضور نامبارکش، مرگبارتر شده که مسؤولان را بر آن داشت که‌‌ دور جدیدی از محدودیت ها را در پایتخت اعمال کنند تا شاید از آمار مبتلایان به این ویروس مرگبار کاسته شود.

تمدید ممنوعیت فعالیت اصناف گروه 3 و 4

بر اساس مصوبات ستاد کرونا، واحدهای صنفی گروه 3 و 4 از جمله تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های بدنسازی، رستوران‌ها، مهدهای کودک، دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، استخرها، سینما،‌ تئاتر، آرایشگاه‌های زنانه، مساجد و مصلاها، قهوه‌خانه‌ها و کافی شاپ‌ها اجازه فعالیت نداشتند.

در ادامه و از امروز با توجه به ابلاغ مصوبه جدید، اصناف گروه 2 نیز فقط تا ساعت 18 اجازه فعالیت دارند؛ به عبارتی محدودیت کسب و کار برای این دسته از صنوف به مرحله اجرا گذاشته شده است.

اجرای محدودیت یک ماهه فعالیت برای واحدهای صنفی گروه 2

سرهنگ نادر مرادی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت اظهار داشت: فعالیت پاساژها، مراکز خرید، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، بستنی و آبمیوه‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، مبلمان، پرده‌سرا، تزئینات داخل ساختمان، پارچه‌سرا، کیف و کفش، مشاور املاک، آتلیه عکاسی، لوازم‌التحریر، خرازی، لوازم آرایشی، قنادی و خشکبار از تاریخ 20 آبان تا 20 آذر تا ساعت 18 مجاز خواهد بود.

اخطار و پلمب در انتظار صنوف متخلف

وی با اعلام این مطلب که اصناف گروه 3 و 4 طبق مصوبات قبلی با محدودیت فعالیت مواجه بودند، اعلام کرد: پلیس در برخورد با واحدهای صنفی که نسبت به مصوبات ستاد کرونا بی‌توجه باشند، اقدام به تذکر و اخطار کرده و درنهایت واحد صنفی متخلف را پلمب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهد کرد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از اعمال بیش از 300 جریمه 300 هزار تومانی برای اصنافی که نسبت به انجام پروتکل‌های بهداشتی و همچنین مصوبات ستاد ملی کرونا بی‌اعتنا بودند خبر داد.

صنوف گروه 1، محدودیت کرونایی کسب و کار ندارند

سرهنگ مرادی گفت: فعالیت اصناف گروه یک از جمله ‌‌اورژانس، مراکز امنیتی، اداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی، داروخانه، میوه‌فروشی و اصنافی که ضروریات زندگی شهروندان را تأمین می‌کنند مانند گذشته بوده و محدودیت جدیدی نخواهند داشت.

کاهش ساعت کارى مترو، اتوبوس و بی‌آرتی در تهران

در همین راستا شهرداری‌‌ تهران اعلام کرد: نظر به تصمیمات ستاد ملى مبارزه با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت یک ماهه برای فعالیت مشاغل، کاهش ساعت کارى خطوط حمل و نقل عمومى از سوى این معاونت اعمال می‌شود؛ بر همین اساس از ٢٠ آبان به مدت یک‌ماه اتمام ساعت کارى همه خطوط داخلى مترو ساعت ۲۰:۳۰ و خط متروى کرج و گلشهر تا ساعت ٢٠ خواهد بود.

همچنین به منظور اعمال محدودیت و کاهش فعالیت در خطوط اتوبوسرانی پایان زمان فعالیت ناوگان در تمامى خطوط بی آر تى ( انبوه بر) در مسیر رفت( آخرین اعزام) ساعت ٢٠ و در مسیر برگشت آخرین اعزام به ساعت ۲۰:۳۰ کاهش خواهد یافت.


منبع : ParsNews | همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا