آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم, آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم, پاسخ آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم, صفحه 79 علوم ششم, علوم ششم صفحه 79 , گام به گام علوم ششم,


آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم


با کمک والدین خود چند شیشه‌ٔ کوچک در دار تهیه کنید و از آب مکان‌های مختلف مثل حوض، برکه، نهر، رودخانه که ظاهر سبز رنگ دارند، نمونه برداری کنید و به کلاس بیاورید.
با کمک معلّم، قطره‌ای از نمونه‌های آب را روی تیغه‌ٔ شیشه‌ای بریزید و تیغک را روی آن قرار دهید. میکروسکوپ را تنظیم و نمونه را مشاهده کنید. شکل آنچه را می‌بینید در دفتر خود بکشید و با شکل‌های صفحه‌ٔ بعد مقایسه کنید.

آنچه که در آب برکه مشاهده می‌شود موجوداتی هستند که جانداران ساده یا آغازیان نام دارند. این گروه از جانداران اغلب تک سلولی بوده و نسبت به جانوران و گیاهان، ساختمان ساده‌تری دارند.
جلبک‌های تک‌سلولی که به علت داشتن سبزینه (کلروفیل) توانایی غذا سازی دارند، به وفور در آب برکه مشاهده می‌شوند. جلبک‌های تک‌سلولی هم در آب شور و هم در آب شیرین زندگی می‌کنند و وجودشان برای جانداران آبزی اهمیت فراوان دارد، زیرا هم اکسیژن آب را افزایش می‌دهند و هم منبع تغذیه‌ای آبزیان به شمار می‌روند. جلبک‌ها را به رنگ‌های سبز و قرمز و قهوه‌ای می‌توانیم مشاهده نماییم که برخی از آن‌ها دارای زائده‌هایی به نام تاژک و مژک هستند.
از جلبک‌هایی که می‌توانیم در آب برکه مشاهده نماییم دیاتوم هستند که پوسته سیلیسی دارند، همچنین در آب برکه می‌توانیم گونه‌هایی از جانداران ساده به نام باکتری‌ها و قارچ‌های تک‌سلولی را مشاهده نماییم.




✅ برای دیدن جواب تمام سوالات علوم ششم میتونید اینجا کلیک کنید

🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم با کمک معلّم، قطره‌ای از نمونه‌های آب را روی تیغه‌ٔ شیشه‌ای بریزید و تیغک را روی آن قرار دهید با کمک والدین خود چند شیشه‌ٔ کوچک در دار تهیه کنید و از آب مکان‌های مختلف مثل حوض جواب آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم صفحه 79 علوم ششم علوم ششم صفحه 79 پاسخ آزمایش کنید صفحه 79 علوم ششم گام به گام علوم ششم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا