آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
جواب آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم, آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم, پاسخ آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم, صفحه 39 علوم هفتم, علوم هفتم صفحه 68 , گام به گام علوم هفتم,


آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم


وسایل و مواد: چند گلوله به جرم‌های متفاوت، یک قطعه نخ و یک تکه چوب
روش آزمایش

1- هرگاه یک سر قطعه نخی را به گلوله‌ای وصل کنیم و سر دیگر نخ را همانند شکل روبه‌رو از نقطه‌ای آویزان کنیم به مجموعۀ نخ و گلوله، آونگ گفته می‌شود.
2- همانند شکل روبه‌رو یک قطعه چوب را در مسیر حرکت آونگ قرار دهید.
3- آونگ را از وضعیت قائم منحرف و رها کنید. پس از برخورد گلولۀ آونگ به قطعه چوب، جابه‌جایی آن را اندازه بگیرید.
4- آزمایش را به ازای چند ارتفاع گلوله نسبت به سطح زمین انجام دهید و جابه‌جایی قطعه چوب را پس از برخورد گلولۀ آونگ با آن یادداشت کنید. هرچه ارتفاع گلوله نسبت به سطح زمین بیشتر باشد، جابجایی قطعه چوب بیشتر است.
5- آزمایش را برای گلوله‌های دیگری با جرم متفاوت تکرار کنید و نتایج حاصل را در گروه خود به بحث بگذارید و به کلاس درس ارائه کنید. هر چه جرم گلوله بیشتر باشد، جابه‌جایی قطعه چوب بیشتر است. با توجه به مشاهدات بالا می‌توان نتیجه گرفت که هر چه جرم جسم و ارتفاع آن از سطح زمین بیشتر باشد، انرژی آن بیشتر است.


🎈 شما هم میتوانید نظرات خودرا از طریق فرم زیر ارسال کنید و با سایر دوستانتان، درمورد این سوال بحث و گفتگو کنید

منبع : همیار خاص
 
  • برچسب ها
    آزمایش را برای گلوله‌های دیگری با جرم متفاوت تکرار کنید و نتایج حاصل را در گروه خود به بحث بگذارید آزمایش را به ازای چند ارتفاع گلوله نسبت به سطح زمین انجام دهید آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم آونگ را از وضعیت قائم منحرف و رها کنید. پس از برخورد گلولۀ آونگ به قطعه چوب، جابه‌جایی آن را اندازه جواب آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم صفحه 39 علوم هفتم علوم هفتم صفحه 68 هرگاه یک سر قطعه نخی را به گلوله‌ای وصل کنیم و سر دیگر نخ را همانند شکل روبه‌رو از نقطه‌ای آویزان همانند شکل روبه‌رو یک قطعه چوب را در مسیر حرکت آونگ قرار دهید. پاسخ آزمایش کنید صفحه 68 علوم هفتم گام به گام علوم هفتم
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا