کارت اعتباری سهام عدالت چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,285
79
کارت اعتباری سهام عدالت / چطور کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم / نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت / کارت اعتباری سهام عدالت چیه / نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت / مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت / مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت چقدر است /

زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد! علیرضا ماهیار ، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در رابطه با زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت گفت: ارزش سهام عدالت قطع به یقین بالاتر از مبلغی است که افراد می بینند!
کارت اعتباری سهام عدالت به مشمولان.png

اکنون شرکت سپرده گذاری مرکزی برای جلوگیری از کاهش ارزش این سهام با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، بانک های مربوط و وزارت اقتصاد جلسات خوبی را برگزار کرده است که به همین منظور می توان به تصمیمات گرفته شده در رابطه با اعطای کارت اعتباری سهام عدالت اشاره کرد.

روش اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به طور مکانیزه انجام می شود، یعنی سهامداران می توانند با مراجعه به درگاه های بانک های عامل در خواست وثیقه گذاری سهام عدالت کنند! قاعدتا در این روش کارت هایشان به نسبت ارزش سهامشان شارژ می شود، اکنون چند بانک این فرایند را به صورت مکانیزم انجام دادند و در حال حاضر ما به دنبال تقویت زیر ساختار های حقوقی برای عملکرد بهتراین امر هستیم.

علیرضا ماهیار ، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا این نوید را می دهید که این کارت های اعتباری تا پایان آبان ماه به دست مردم برسد یا خیر؟ تصریح کرد:

بانک مرکزی ابلاغیه ای را به منظور اعطای کارت های اعتباری سهام عدالت صادر کرده است؛ اینکه بعضی از بانک ها عملکردشان درست نیست به زیر ساخت حقوقیشان مربوط می شود، امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان آباه ماه کارت های اعتباری به دست سهامداران برسد.

لازم به بیان است چندی پیش حسین سلاح ورزی ، نائب رییس اول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران روز جمعه ۳ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ” از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌ گیرد. با این تصمیم سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نیستند و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می‌ ماند. “

اعطای کارت اعتباری به مشمولین سهام عدالت از جمله تصمیماتی است که بعد از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی رئیس جمهوری و اعلام رئیس کل بانک مرکزی اتخاذ شد تا در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار گیرد.

با توجه به این تصمیم اتخاذ شده مشمولان سهام عدالت می ‌توانند از طریق نظام بانکی تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش دارایی سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند و با استفاده از آن می ‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، به صورت اعتباری خرید کنند. براساس این طرح در نظر گرفته شده مشمولان سهام عدالت تا یکسال فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند.

مشمولین سهام عدالت باید منتظر باشند تا در اطلاعیه بعدی نحوه مراجعه به بانک و دریافت کارت اعتباری را به اطلاع این افراد برسانیم. افرادی که سهام خود را به فروش رسانده ‌اند دیگر جزو افرادی نیستند که می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

همچنین عباس معمار نژاد در نشست خبریِ ارائه کارت اعتباری با وثیقه گذاری سهام عدالت، با اشاره به اینکه وجوه ۹۶ درصد درخواست های فروش سهام عدالت به حساب متقاضیان واریز شد، گفت: ۵۶۰۰ میلیارد سفارش فروش سهام عدالت به سیستم بانکی کشور ارائه شد.

به گفته وی براساس طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. نرخ سود این تسهیلات ۱۸درصد و دوره باز پرداخت سه ساله خواهد بود. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد. در خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود نیازی به پرداخت سود به بانک ها نیست، در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود ۱۸ درصدی خواهند شد.

دوشنبه ۲۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، محمدرضا حسین زاده ، مدیرعامل بانک ملی ایران درباره جزئیات ارائه کارت اعتباری وثیقه سهام عدالت گفت: ” در مرحله نخست اجرای طرح، کارت اعتباری وثیقه سهام عدالت در بانک ملی ایران به اشخاصی تعلق می ‌گیرد که روش غیرمستقیم را برای دسترسی به سبد سهام عدالت خود انتخاب کرده اند.

امکان توثیق سهام عدالت و استفاده از این ظرفیت پس از پذیرش و ورود شرکت ‌های استانی به بورس اوراق بهادار میسر خواهد شد. متقاضیان می ‌توانند از طریق اپلیکیشن ایوا در قبال توثیق سهام عدالت خود، به میزان ۵۰ درصد ارزش روز آن تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، کارت اعتباری دیجیتالی دریافت و اعتبار آن را در بیش از چهار هزار فروشگاه زنجیره‌ ای کشور مصرف کنند.

مهلت زمان تسویه این اعتبار یک ماه پس از اولین تراکنش خواهد بود و در صورت تسویه در موعد مقرر، مجددا برای ماه بعد شارژ اعتبار انجام خواهد شد. در صورت عدم بازپرداخت، بدهی به تسهیلات سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تبدیل می‌ شود. “


.​
 
آخرین ویرایش:
  • برچسب ها
    مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت چقدر است نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چطور کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم کارت اعتباری سهام عدالت کارت اعتباری سهام عدالت چیه
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,094
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا