وضع مهاجران در بازار کانادا چطور است؟

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
وضع مهاجران در بازار کانادا / مهاجران در بازار کانادا / شغل مهاجران در بازار کانادا / درامد مهاجران در بازار کانادا / شغل مهاجران در کانادا/ وضع اقتصادی مهاجران در کانادا /



جدیدترین گزارش ها حکایت از وضع خوب مهاجران در بازار کار کانادا دارند؛ مهاجران حتی در برخی موارد از خود کانادایی ها هم عملکرد بهتری در بازار کار از خود نشان می دهند. طبق این گزارش که بهبود عملکرد مهاجران جدید در بازار کار کانادا طی سال های 2006-2019 نام دارد، مهاجران جدید به طور میانگین از خود کانادایی ها جوانتر و تحصیل کرده تر هستند.

اقتصاددانی به نام Kimberly Wong به مقایسه نرخ مشارکت، نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و دستمزد ساعتی سه گروه پرداخته است. این سه گروه عبارت اند از: مهاجرانی که کمتر از پنج سال است که به کانادا مهاجرت کرده اند؛ مهاجرانی که بین پنج تا 10 سال در کانادا هستند و شهروندان متولد کانادا. داده ها از مطالعه Statistics Canada در مورد نیروی کار بین سال های 2006 تا 2019 جمع آوری شده است و توسط مرکز مطالعه استانداردهای زندگی منتشر شده است.

با اینکه نرخ مشارکت و اشتغال مهاجران بالا بوده است اما بین نرخ های بیکاری و دستمزد ساعتی شکاف زیادی وجود دارد. مهاجران پس از پایان دوره ی 13 ساله نسبت به خود کانادایی ها نرخ مشارکت و اشتغال بالاتری دارند. در سال 2019 نرخ مشارکت مهاجرانی که پنج سال است به کانادا مهاجرت کرده اند 4.5 درصد از نرخ مشارکت متولدین کانادا بیشتر بوده است و نرخ مهاجرانی که حدودا 10 سال است که به کانادا مهاجرت کرده اند 10 درصد از متولدین کانادا بیشتر گزارش شده است.

نرخ اشتغال مهاجرانی که کمتر از 5 سال است به کانادا مهاجرت کرده اند 1.5 درصد از متولدین کانادا بیشتر و نرخ اشتغال مهاجرانی که حدودا 10 سال است که مهاجرت کرده اند 8.7 درصد از متولدین کانادا بیشتر است. نرخ بیکاری مهاجران هم کاهش داشته است اما نسبت به نرخ بیکاری متولدین کانادا همچنان بالاست. در سال 2019 نرخ بیکاری هر دو گروه از مهاجران به ترتیب 4 و 1 درصد بیشتر از نرخ بیکاری متولدین کانادا بوده است.

دستمزدهای تطبیق داده شده با استاندارد زندگی برای مهاجرانی که کمتر از 5 سال است به کانادا مهاجرت کرده اند رشد داشته است اما دستمزد ساعتی مهاجران همچنان بین 2.87 تا 4.32 دلار کمتر از متولدین کاناداست.


.
 
  • برچسب ها
    درامد مهاجران در بازار کانادا شغل مهاجران در بازار کانادا شغل مهاجران در کانادا مهاجران در بازار کانادا وضع اقتصادی مهاجران در کانادا وضع مهاجران در بازار کانادا
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا