قیمت ps5 دیجی کالا

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
قیمت ps5 در دیجی کالا / قیمت ps5 digikala / قیمت ps5 دیجیکالا / خرید ps5 دیجی کالا / قیمت روز ps5 دیجی کالا / قیمت ps5 دیجی کالا جدید / قیمت ps5 امروز /

خبرگزاری بلومبرگ که به منبع اصلی انتشار اطلاعات غیر رسمی پلی‌استیشن ۵ تبدیل شده است، در جدیدترین گزارش خود به وضعیت تولید این کنسول و پیش‌بینی قیمت نهایی پلی‌استیشن ۵ پرداخته است. طبق گفته‌ی بلومبرگ، سونی برنامه دارد تا در سال نخست عرضه‌ی PS5، تعداد کنسول کمتری در مقایسه با همین دوره‌ی زمانی PS4 تولید کند.

گزارش منتشر شده، با استناد به منابعی نزدیک به سونی، به این موضوع اشاره دارد که سخت‌افزار قدرتمند پلی‌استیشن ۵ هزینه‌ی ساخت آن را بسیار بالا برده است؛ مخصوصا که تقاضا در حال حاضر برای قطعات بسیار زیاد است و از طرفی، میزان تولید توانایی پاسخ به سطح تقاضا برای قطعات را ندارد. گفته شده که قیمت نهایی پلی‌استیشن ۵ به هنگام عرضه بالا خواهد بود و در نتیجه، سونی انتظار ندارد این کنسول به اندازه‌ی پلی‌استیشن ۴ بفروشد.

به همین دلیل هم تصمیم بر تولید تعداد دستگاه کمتری از پلی‌استیشن ۵ در سال نخست عرضه اتخاذ شده است. سونی به شرکت‌های همکاری خود در تولید این کنسول گفته است که انتظار دارند تا در سال مالی ۲۰۲۱ بین ۵ تا ۶ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۵ تولید کنند. برای مقایسه، کنسول پلی‌استیشن ۴ در شش ماه نخست عرضه‌ی خود ۷٫۵ میلیون دستگاه فروخت.

قیمت ps5 دیجی کالا.jpg

بلومبرگ با تعدادی از بازی‌سازان که به پلی‌استیشن ۵ دسترسی دارند، صحبت کرده است و آن‌ها با در نظر گرفتن سخت‌افزار این کنسول، انتظار ندارند تا سونی آن را با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار بفروشد؛ طوری که تخمین زده شده که قیمت کنسول بین ۴۹۹ تا ۵۴۹ دلار باشد. یکی از تحلیل‌گران وب‌سایت بلومبرگ اضافه کرده که افزایش قیمت قطعات، سونی را مجبور کرده است تا قیمتی بیشتر از آنچه انتظار داشته‌اند را برای کنسول در نظر بگیرند.

منابع نزدیک سونی به این موضوع اشاره کرده‌اند که استراتژی آن‌ها در آینده‌ی نزدیک، تمرکز همزمان روی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ خواهد بود؛ طوری که آن‌ها می‌خواهند با جذب کاربران بیشتر برای سرویس‌های آنلاین پلی‌استیشن، در کنار عرضه‌ی محدود پلی‌استیشن ۵، درآمد خود را حفظ کنند.

در حال حاضر پلی‌استیشن ۴ با قیمت پایه‌ی ۳۰۰ دلار و پلی‌استیشن ۴ پرو با قیمت ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد. احتمالا با عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵، این قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کنند تا افراد بیشتری جذب اکوسیستم پلی‌استیشن شوند و از سرویس‌های آنلاین آن استفاده کنند. مدیر عامل فعلی سونی، کنیچیرو یوشیدا، گفته است که آن‌ها نمی‌خواهند به درآمد یک باره‌ی حاصل از فروش سخت‌افزار اکتفا کنند.

گفته شده که در حال حاضر به خاطر بحران ناشی از بیماری کووید ۱۹، کارمندان سونی از خانه مشغول به کار هستند و این موضوع مانع از برگزاری جلسات شده است؛ جلساتی که قرار بوده در آن برای سیاست‌های تجاری مختلف حول پلی‌استیشن ۵ تصمیم‌گیری شود. سونی ممکن است حتی قید برگزاری یک مراسم رونمایی پلی‌استیشن ۵ را بزند. گزارش بلومبرگ می‌گوید که بحران بیماری کووید ۱۹ به طور کلی برنامه‌های رونمایی پلی‌استیشن ۵ را مختل کرده است. فقط تعداد کمی از افراد در سونی ظاهر نهایی پلی‌استیشن ۵ را دیده‌اند. دسته‌ی کنسول را هم به این دلیل نشان دادند که دسته‌ی نهایی، به شرکت‌های بازی‌سازی مختلف ارسال شده است و سونی می‌دانسته که توانایی کنترل درز تصاویر غیررسمی از دسته را ندارد.

طبق گزارش منتشر شده، ممنوعیت‌های سفر، مانع از حضور مهندسان سونی در کارخانه‌های چین شده است و آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند تاییدیه‌های نهایی برای شروع تولید انبوه پلی‌استیشن ۵ را صادر کنند. کارخانه‌های همکار سونی هم نسبت به این موضوع و محقق نشدن تاریخ مقرر ساخت کنسول ابراز نگرانی کرده بودند. با این حال، ظاهرا مشکلات اخیرا برطرف شده است و نگرانی در تولید کافی کنسول وجود نخواهد داشت.

نهایتا، بلومبرگ با نقل قول صحبت‌های یکی از تحلیل‌گران، پیش‌بینی کرده است که هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۵۰ دلار وارد بازار شوند؛ حتی با این که این رقم ضرر بزرگی را برای مایکروسافت و سونی در پی خواهد داشت.



/
 
  • برچسب ها
    قيمت احتمالي ps5 قیمت ps4 دیجی کالا قیمت ps4 و ps5 قیمت ps5 به تومان قیمت ps5 به دلار قیمت ps5 در آینده قیمت ps5 دیوار قیمت دسته ps5
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا