قیمت مرغ نجومی شد!

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
.

به گزارش وانانیوز، محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی اشاره به اینکه بازار مرغ نسبت به روزهای اخیر تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تا ۱۸ هزار تومان ، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ زنده با نرخ مصوب ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان وجود ندارد، افزود: اگر ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله سویا با نرخ مصوب تامین شود، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.

کمالی سروستانی قیمت کنونی هر کیلو ذرت را ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار تومان و کنجاله سویا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران با بیان اینکه از ابتدا مخالف قیمت گذاری در وزارت صمت بودیم، گفت: اگر تعزیرات به صورت دستوری مرغداران را مجبور به عرضه مرغ با نرخ مصوب کنند، تولیدکنندگان تمایلی به جوجه ریزی نخواهند داشت که با این وجود آینده صنعت مرغداری در معرض خطر قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد همچنان بالاست، بیان کرد: با توجه به آنکه اسامی برخی مرغداران در سامانه بازارگاه نیست و تاکنون سهمیه ای برای آنها در نظر گرفته نشده است، توزیع از طریق سامانه بازارگاه تاثیری در بازار نداشته است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت عرضه مرغ به بازار بیان کرد: هم اکنون عرضه مرغ به بازار به حدی نیست که بازار اشباع باشد.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب مرغ با واقعیت تولید اختلاف معناداری دارد، گفت: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار تجدید نظری در قیمت مرغ نداشته باشند، مرغدار تمایلی به جوجه ریزی ندارد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه مرغداران با احتیاط جوجه ریزی می کنند، گفت: اگر نهاده های دامی تامین شود، میزان جوجه ریزی به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون قطعه می رسد.

این مقام مسئول از ثبات قیمت مرغ​


جوجه یکروزه خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری بیان کرد: بنابر آمار میزان جوجه ریزی در مهر ماه نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که انتظار می رود در آبان به ۱۱۰ میلیون قطعه برسیم.

این‌مقام مسئول از کمبود عرضه مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کیفیت و عدم‌تامین به موقع نهاده دامی مورد نیاز مرغداران، عرضه نسبت به تقاضا همخوانی ندارد که این‌امر در افزایش قیمت تاثیر گذار بوده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره تاثیر ساماندهی بازارگاه نهاده دامی بر بازار مرغ بیان کرد: ساماندهی بازارگاه نهاده دامی در ارتباط با مرغ گوشتی نتایج مثبتی نداشته است چرا که واحدهای مرغداری کنار هم با ظرفیت مساوی به یکی نهاده تعلق نگرفته یا میزان عرضه متفاوت بوده است.

کمالی سروستانی در پایان تصریح کرد: اگر نهاده دامی به میزان کافی از طریق سامانه بازارگاه در اختیار مرغدار قرار نگیرد، تولید مرغ دچار بحران خواهد شد.

انتهای پیام/


منبع : vananews | همیارخاص

.
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا