قرص هیوسین چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,287
79
قیمت قرص هیوسین , مشخصات قرص هیوسین , اطلاعات کامل قرص هیوسین , مشخصات قرص هیوسین , عوارض قرص هیوسین

هیوسین

هیوسین ان بوتیل بروماید (HYOSCINE) برای درمان انواع مشکلات معده و روده مانند گرفتگی ها، کولیک های نوزاد ، سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.این دارو در اشکال قرص ، شیاف ، آمپول می باشد.این دارو متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده به عنوان آنتی اسپاسم است.
از هیوسین برای درمان بیماری های دیگر مانند مشکلات کنترل مثانه ، روده، درد و گرفتگی ناشی از سنگ های کلیه ، سنگ های صفراوی ، بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، برای کاهش عوارض جانبی داروهای خاص (داروهای مورد استفاده برای درمان میاستنی گراویس) استفاده می شود.
مهار رقابتی استیل کولین یا سایر ترکیبات کولینرژیک در سیستم اتونوم و در ادامه شل شدن عضلات صاف حفره شکمی ، لگن و کاهش اسپاسم آن ها. هیوسین روی گیرنده های نیکوتینی تاثیر چندانی ندارد.

قرص هیوسین در فرم 10 میلی گرمی میباشد که حاوی 10 میلی گرم هیوسین ان بوتیل بروماید می باشد که میتوان با توجه به نوع درمان تا 20 میلی گرم 4 بار در روز مصرف شود.
شیاف هیوسین برای دردهای شکمی و در زمان زایمان، جهت تسریع روند لیبرو کاهش مدت زمان درد مورد استفاده قرار می گیرد که مقدار مصرف آن 1 شیاف در روز میباشد.
آمپول هیوسین حاوی 20 میلی گرم هیوسین ان بوتیل برماید در 1 میلی لیتر میباشد که میتوان به صورت عضلانی یا وریدی آهسته تزریق شود.آمپول هیوسین برای دردها و کرامپ های شکمی استفاده میشود.همچنین از آمپول هیوسین برای شل شدن عضلات ، کاهش کرامپ در آندوسکوپی میتوان چندین تزریق انجام داد و حداکثر دوز روزان 100 میلی گرم است

موارد مصرف هیوسین
هیوسین با کاهش تولید اسید در معده، کند کردن حرکات طبیعی روده و شل کردن عضلات در بسیاری از اعضای بدن (مانند معده، روده، مثانه، کلیه، کیسه صفرا) عمل می کند. هیوسین میتواند در مواردی به عنوان یک ماده خشک کننده برای کنترل بزاق بیش از حد ، آبریزش بینی و یا تعریق بیش از حد استفاده میشود.

در بعضی از موارد از هیوسین برای کاهش لرزش و سفتی عضلات در افرادی که علائم بیماری پارکینسون را دارند استفاده میشود.

قرص هیوسین برای درد قاعدگی
اگر به قاعدگی دردناک دچار شده اید که با اسپاسم عضلات همراه میباشدکه بامصرف هیوسین به کاهش علائم قاعدگی دردناک کمک می کند که مصرف این دارو باید 2 روز قبل و تا سه روز بعد از قاعدگی ادامه یابد.

قرص هیوسین برای اسهال
مصرف قرص هیوسین بوتیل بروماید در زمان ابتلا به اسهال میتواند یکی از داروهای کمکی برای درمان آن باشد و سعی کنید قرص را با یک لیوان کامل آب مصرف کنید.

منع مصرف هیوسین
اگر مشکلات دفع ادرار ، انسداد معده یا روده ، گلوکوم یا میاستنی گراویس دارید نباید از هیوسین استفاده کنید.در صورت استفاده از هیوسین ممکن است باعث عوارض خطرناکی شود.

این دارو برای افراد زیر 2 سال نباید تجویز و مصرف شود.
اگر بیماری های زیر را دارید نباید از هیوسین استفاده کنید.
انسداد مثانه یا سایر مشکلات ادراری
پروستات بزرگ
انسداد معده یا روده
کولیت اولسراتیو شدید یا مگاکولون سمی
گلوکوم
میاستنی گراویس

قبل از مصرف هیوسین
قبل از اینکه از هیوسین استفاده کنید اگر بیماری خاصی دارید یا از داروهای خاصی استفاده میکنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید تا پزشک بر اساس آنها بتواند تجویز صحیحی را داشته باشد و شما هم مطمئن شوید که این دارو برای شما بی خطر است.

حال اگر بیماری هایی نظیر مشکلات قلبی ، فشار خون بالا ، بیماری کلیوی ، کولوستومی یا ایلئوستومی ، اختلال تیروئید یا اختلال دستگاه گوارش دارید، قبل از تجویز هیوسین توسط پزشک بگویید.

مصرف هیوسین در بارداری
این دارو در رده C بارداری قرار دارد و مشخص نیست که این دارو به کودک متولد نشده اسیب میرساند یا خیر. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف هیوسین در دوران شیردهی
این دارو به شیر مادر منتقل میشود و ممکن است به کودک در حال مصرف شیر آسیب برساند، پس قبل از تجویز حتما به پزشک خود بگویید.

نحوه مصرف هیوسین
قرص هیوسین ، معمولا ۳۰-۶۰ دقیقه قبل از غذا، یا طبق دستور پزشک خود مصرف کنید و دوز دارو بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین میشود.

در کودکان نیز دوز بر اساس وزن آنها تعیین میشود.
بدون مشورت با پزشک خود، دوز خود را افزایش ندهید و یا آن را بیشتر از آنچه تجویز مصرف نکنید.
بزرگسالان و کودکان ۱۲ سال و بالاتر نباید بیش از ۱٫۵ میلیگرم در عرض ۲۴ ساعت مصرف کنند.
کودکان در سن ۲ تا ۱۲ سال نباید بیش از ۰٫۷۵ میلی گرم در طول ۲۴ ساعت مصرف کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید.
هنگام مصرف این دارو، مقدار زیادی مایعات بنوشید، مگر اینکه پزشک شما دستور دیگری داده باشد. اگر وضعیت تان ادامه پیدا کرد یا بدتر شد پزشک خود را مطلع سازید.
برای از بین بردن خشکی دهان، آب نبات یا یخمک (بدون قند) بمکید، آدامس (بدون قند) بجوید، آب بنوشید یا از جایگزین بزاق استفاده کنید.
آنتی اسید ها جذب هیوسین را کاهش می دهند
زیرا آنتی اسیدها میتوانند بدن را در جذب هیوسین سخت تر کند.اگر مجبور به مصرف آنتی اسید هستید، ابتدا هیوسین را مصرف کنید و بعد از خوردن یک وعده غذایی از آنتی اسید استفاده کنید.

مصرف هیوسین در گرما و ورزش
در هنگام ورزش کردن یا هوای گرم ، از مصرف هیوسین خودداری کنید، زیرا هیوسین باعث کاهش عرق میشود و ممکن است گرمازدگی به سراغ شما بیاید

مقدار مصرف هیوسین
هیوسین برای دردها و کرامپ های شکمی به مقدار 2 قرص 10 میلی گرم 4 بار در روز میباشد و در فرم تزریق هیوسین ، یک امپول 20 میلی گرمی به صورت عضلانی یا وریدی آهسته میباشد.
مقدار هیوسین برای سندرم روده تحریک پذیر 1 قرص 10 میلی گرم 3 بار در روز میباشد که در صورت نیاز میتوان به 2 قرص 4 بار در روز افزایش یابد.

عوارض جانبی قرص هیوسین
بیشتر عوارض جانبی هیوسین اثرات دارویی در گیرنده های موسکارین -کولینرژیک است و معمولا هنگام قطع درمان قابل برگشت هستند. شدت و فراوانی عوارض وابسته به دوز و عدم تحمل فرد است. عوارض جانبی در بعضی مواقع با کاهش دوز از بین میروند.

عوارض شایع هیوسین شامل سرگیجه، خواب آلودگی ، کاهش عرق ، کاهش ادرار ، تاری دید ، خشکی دهان ، درد معده ، تهوع ، استفراغ ، نفخ ، سردرد ، مشکلات خواب ، بی خوابی ، راش میباشد.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که فایده آن را بیشتر از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با مصرف این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

اگر دچار عوارض های زیر شدید مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید:

اضطراب ، توهم ، افکار غیر معمول
ضعف ، مشکلات حافظه
لکنت زبان
حرکت عضلات
اسهال
تپش قلب
بیشتر عوارض جانبی هیوسین اثرات دارویی در گیرنده های موسکارین -کولینرژیک است و معمولا هنگام قطع درمان قابل برگشت هستند. شدت و فراوانی عوارض وابسته به دوز و عدم تحمل فرد است. عوارض جانبی در بعضی مواقع با کاهش دوز از بین میروند.
 
  • برچسب ها
    اطلاعات کامل قرص هیوسین ایا خوردن قرص هیوسین در بارداری اشکال دارد عوارض قرص هیوسین قرص هيوسين براي چيست قرص هیوسین انبوتیل بروماید10 برای چیست قرص هیوسین برای درد قاعدگی قرص هیوسین برای دل پیچه قرص هیوسین برای چی خوبه قرص هیوسین برای چیست قرص هیوسین بوتیل بروماید 10 برای چیست قرص هیوسین در بارداری برای چیست قرص هیوسین در سه ماه اول بارداری قرص هیوسین چیست قیمت قرص هیوسین مشخصات قرص هیوسین کاربرد قرص هیوسین بوتیل بروماید
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,722
    ارسال ها
    56,132
    کاربران
    3,409
    جدیدترین کاربران
    Mehdi00842
    عقب
    بالا