قرص مترونیدازول ۲۵۰ برای چیست

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
قیمت قرص مترونیدازول | مشخصات قرص مترونیدازول | اطلاعات کامل قرص مترونیدازول | مشخصات قرص مترونیدازول | عوارض قرص مترونیدازول | خرید قرص مترونیدازول

موارد مصرف مترونیدازول
مترونیدازول در درمان عفونت های بی هوازی ( از جمله عفونت های دندان ) ریشه کنی هلیکوباکترپیلوری و عفونت های تک یاخته ای مصرف می شود. این دارو در درمان واژینوز باکتریایی ناشی از هموفیلوس یا گاردنلا یا کورینه باکتریوم، واژینیت غیر اختصاصی و واژینوز بی هوازی مصرف می شود.

مکانیسم اثر مترونیدازول
مترونیدازول، پس از جذب توسط میکروارگانیسم ها احیا و به یک ترکیب سمی تبدیل می شود. که با پیوند یافتن به DNA موجب توقف ساخت آن و مرگ سلول می شود.

فارماکوکینتیک مترونیدازول
این دارو از راه خوراکی به خوبی جذب می شود و در اغلب مایعات و ترشحات بدن منتشر می شود. غلظت سرمی دارو 2-1 ساعت پس از مصرف خوراکی به اوج خود می رسد. نیمه عمر مترونیدازول در بزرگسالان 12-6 ساعت است که در صورت عیب کار کبد به 29-10 ساعت افزایش می یابد. دفع این دارو عمدتاً کلیوی است و تا 15 در صد از دارو ممکن است از راه مدفوع دفع شود. 20% از دارو بعد از مصرف واژینال به صورت سیستمیک جذب می شود.
منع مصرف مترونیدازول
مصرف این دارو در سه ماهه اول بارداری اکیدا ممنوع است و جزء گروه X طبقه بندی می شود. ممکن است باعث مرگ یا نقص عضو جنین گردد.

عوارض جانبی مترونیدازول
تهوع، استفراغ، طعم بد دهان،زبری زبان، اختلالات گوارشی، بثورات جلدی، کهیر و آنژیوادم، به ندرت خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، آتاکسی، تیره شدن ادرار، خارش، درد هنگام آمیزش، ترشحات غلیظ سفید رنگ از عوارض جانبی دارو هستند.

تداخلات دارویی مترونیدازول
اثر وارفارین در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است افزایش یابد. مترونیدازول متابولیسم فنی توئین را مهار می کنند و غلظت پلاسمایی این دارو را افزایش می دهند. فنوباربیتال، متابولیسم مترونیدازول را افزایش وغلظت پلاسمایی آن را کاهش می دهد. مترونیدازول متابولیسم فلوئورواوراسیل را مهار می کند و احتمال مسمومیت با لتیم با مصرف همزمان مترونیدازول گزارش شده است . واکنش شبه دی سولفیرام با مصرف همزمان مترونیدازول و فراورده های حاوی الکل ممکن است بروز کند.

هشدار ها مترونیدازول
در صورت وجود عیب کار کبد و آناسفالوپاتی کبدی، مصرف این دارو باید با احتیاط فراوان صورت گیرد.

توصیه های دارویی مترونیدازول
1- پیگیری وضعیت بالینی و آزمایشگاهی بیمار در صورتی که طول درمان از 10 روز تجاوز کند، توصیه می شود.
2- در صورت بروز تحریک گوارشی، مترونیدازول را می توان با غذا مصرف کرد.
3- مترونیدازول تزریقی فقط باید به صورت انفوزیون آهسته وریدی مصرف شود. که در این صورت انفوزیون محلول ها یا سرم های دیگر باید قطع شود.
4- شستن دست ها قبل و بعد از استعمال واژینال دارو توصیه می شود. همچنین رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از بروز مجدد عفونت ضروری است.
5- در صورت بروز حساسیت یا تحریک، مصرف دارو باید قطع شود.
6- در صورت مصرف شکل واژینال این دارو در درمان تریکوموناز، استفاده از کاندوم به منظور پیشگیری از بروز مجدد عفونت ضروری است. ممکن است به طور همزمان مردان نیز به مصرف این دارو نیاز داشته باشند.
7- در صورت بروز سر گیجه یا منگی با مصرف این داروباید احتیاط نمود.
8- در طول مصرف شکل واژینال این دارو، به منظور پیشگیری از عفونت متقاطع، عفونت مجدد یا رقیق شدن دوز دارو، باید از مقاربت جنسی خودداری نمود.
 
  • برچسب ها
    اطلاعات کامل قرص مترونیدازول جایگزین قرص مترونیدازول خرید قرص مترونیدازول طریقه مصرف قرص مترونیدازول ۲۵۰ عوارض قرص مترونیدازول قرص مترونیدازول 250 در بارداری قرص مترونیدازول برای بواسیر قرص مترونیدازول برای دندان درد قرص مترونیدازول هر چند ساعت قیمت قرص مترونیدازول مترونیدازول و آموکسی سیلین مشخصات قرص مترونیدازول مصرف قرص مترونیدازول در پریودی
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا