عکس کاریکاتور حضرت محمد در فرانسه

مدیر

مدیر کل انجمن
مدیر کل سایت
5/10/19
95,283
79
انتشار کاریکاتور حضرت محمد بر روی ساختمان های دولتی در فرانسه با حضور ماموران مسلح این کشور. مدیر مسئول نشریه هتاک فرانسوی گفت در مورد انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام جایی برای تاسف و عذرخواهی نیست.

کاریکاتور حضرت محمد در فرانسه​


فرانسه مشغول محاکمه ۱۵ نفر از عوامل حمله به ساختمان نشریه فکاهی شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ است. در همین حال، مدیر مسئول این نشریه هتاک در دادگاه حاضر شد و گفت هیچ جایی برای عذرخواهی و اظهار تاسف نیست. لورن سوریسو گفت: من دوست ندارم آدم متعصبی باشم، جایی هم برای عذرخواهی و تاسف بابت انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام نیست؛ ما از آزادی بیان حمایت می‌کنیم؛ اگر این کار را نکنیم برده هستیم.



گفتنی است نشریه هتاک فرانسوی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ کاریکاتورهای موهن به ساحت نبی‌ مکرم اسلام را منتشر کرد و در سال ۲۰۱۵ ساختمان این نشریه هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت. حالا پس از گذشت چند سال این نشریه همزمان با دادگاه عاملان این حمله اقدام به بازنشر این کاریکاتورها کرده است.

شارلی ابدو همچنین چند کارتون از یک فرد هتاک هلندی را نیز بازنشر کرده است. این نشریه اقدامات خود در توهین به اسلام و دیگر ادیان الهی را با آزادی بیان در فرانسه توجیه می‌کند. امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه نیز هفته گذشته از محکوم کردن اقدام شارلی ابدو سر باز زده و گفته بود مسخره کردن و خندیدن جزیی از فرهنگ و دمکراسی در فرانسه است؛ وی توضیح نداد که چرا همچنان انتقاد از هولوکاست در فرانسه جرم است.

کیوان ساعدی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: غربی که حاضر نیست به عقیده ۱.۵ میلیارد مسلمان احترام بگذارد و اصرار دارد به پیامبرشان توهین کند، انتظار دارید به معاهدات و مذاکراتش پایبند باشد!؟

سازمان UN باید علیه پخش پروژکتوری کاریکاتور پیامبر اسلام در خیابان‌های فرانسه موضع گیری کند. علی مطهری در مورد انتشار یک کاریکاتور از پیغمبر اسلام در کشور فرانسه واکنش نشان داد.

مطهری ضمن آن که به اشتباه لائیسیته را لائیتیسه نگاشت، از قول پدرش نوشت:
“دموکراسی و آزادی غربی حیوانیتِ رهاشده است و نوع اسلامی آن انسانیتِ رهاشده است.”
همچنین فردی در منطقه کنفلان-سنت-اونورین در حومه پاریس عصر جمعه با چاقو به معلمی که در کلاس درس کاریکاتورهایی را از پیامبر اسلام نشان داده بود حمله کرد و گلوی او را برید.

این حادثه حدود ساعت ۱۷ به وقت محلی در شهر کوچک «کونفلان سنت اونوره» در منطقه «ایولین» در نزدیکی پاریس روی داد. رئیس جمهوری فرانسه قرار است تا ساعاتی دیگر در محل حادثه در نزدیکی یکی از مدارس «کونفلان سنت اونوره» حضور پیدا کند.

یک منبع در پلیس فرانسه به رویترز گفت که مهاجم مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته است. اما هنوز مشخص نیست که مهاجم کشته شده یا خیر. این حمله در حالی است که پاریس اوایل مهر ماه نیز شاهد حمله‌ای دیگر با چاقو در محل پیشین دفتر مجله شارلی ابدو بود که تروریستی اعلام شد.
].
 
  • برچسب ها
    هیچ
  • آمار انجمن

    موضوع ها
    48,720
    ارسال ها
    56,092
    کاربران
    3,406
    جدیدترین کاربران
    محمدمهدی قیاسی
    عقب
    بالا